השף מניו יורק מנצח את משבר הקורונה בראשון לציון

שרון ופרנקו חזרו לישראל עם שני ילדיהם, אחרי שנים בעסקי המסעדנות במנהטן. בעקבות התפשטות הקורונה המשפחה נותרה ללא מקורות הכנסה, עד שהחליטו להפוך את המטבח הביתי לחגיגה קולינרית איטלקית

פורסם בתאריך: 15.5.20 09:32

כמו רבים, בעיקר בתחום המסעדנות, מצאו את עצמם פרנקו ושרון אמירטי ללא מקורות הכנסה, בעקבות משבר הקורונה. עכשיו, יחד עם שני ילדיהם, הם מנצחים את המשבר מהמטבח שבביתם בראשון לציון. לאחר שפרנקו הוצא לחל"ת מהמסעדה שבה עבד, המשפחה יצרה מסעדה איטלקית למשלוחים בלבד שזוכה למחמאות רבות ועוזר להם לעבור את הימים המורכבים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לפני שנה וחצי שבו בני הזוג לישראל אחרי שהות של 11 בארצות הברית. אל ארצות הברית הגיעה שרון, שנולדה וגדלה בראשון לציון, לאחר שחרורה מהצבא. היא עבדה במסעדה במנהטן, בבעלותו של פרנקו. העובדת מישראל ובעל המסעדה התאהבו, התחתנו ולפני 15 שנה נולד בנם הבכור, דניאל. לאחר הלידה הם עברו לאיטליה שבה נולד פרנקו, ומשם חזרו שוב לארצות הברית לשהות של 11 שנה, שם נולד בנם השני ניקו, בן 11.

בארצות הברית הקימו בני הזוג שתי מסעדות. העסק שגשג והם זכו להכרה גם מעיתונים מובילים, בהם הניו יורק טיימס. אבל אז ככול שילדיהם התבגרו, הם החלו לחשוב היכן ירצו לבלות את המשך חייהם. גם הגעגועים למשפחה הכריעו ולפני שנה וחצי המשפחה שבה לישראל.

"כשחזרנו לארץ היו חבלי קליטה מאוד קשים", מספרת שרון, "בעלי פרנקו החל לעבוד במסעדת פרנצ'סקה, שנמצאת בחוף הים בראשון. הוא קיבל אשרת עבודה זמנית ובדצמבר האחרון קיבל גם תעודת זהות ישראלית. זו הייתה חגיגה".

אבל החגיגה הסתיימה כמה חודשים אחר כך. בעקבות משבר הקורונה במסעדת פרנצ'סקה, כמו מסעדות ובתי עסק רבים, עצרו את הפעילות ועברו לעבודה במתכונת מצומצמת. פרנקו הוצא לחל"ת. הוא גם לא היה זכאי לדמי אבטלה משום שתעודת הזהות שלו הונפקה רק בדצמבר.

"פנינו כמעט לכל מקום אפשרי, אבל ללא הצלחה. הביורוקרטיה ניצחה", מספרת שרון, "וכך נותרנו עם המשכורת הקטנה שלי, שני ילדים בבית והוצאות של משפחה. אחרי יומיים של ניסיונות להחזיק את הראש ולנסות להבין איך אנחנו ממשיכים מכאן, החלטנו לקחת את המתנה שקיבל פרנקו: הידיים שלו. החלטנו להשתמש בהן".

בתוך זמן קצר הקימו בני הזוג מסעדה איטלקית למשלוחים בלבד, מתוך המטבח הביתי בראשון לציון, תחת השם "המטבח של פרנקו". התפריט כולל כרובית אפויה תנור, ריגטוני פטריות, ספגטי אוליו ארטישוק, לזנייה קלאסית ועוד.

הפרסום היה צנוע, קודם במעגל הקרוב אחר כך ברשתות החברתיות. למרות זאת, הביקוש גבר, כאשר כל בני המשפחה מגויסים למשימה. שרון עורכת קניות ודואגת לחומרי הגלם מדי בוקר ואחראית גם על המשלוחים, ופרנקו מבשל עם הבנים דניאל וניקו.

"ככה אנחנו מצליחים לשלם חשבונות", אומרת שרון, "מסעדת פרנצ'סקה עדיין לא נפתחה וככה אנחנו מצליחים להרים את הראש מעל המים. המנות שנמכרות הן מתפריט קבוע שבנינו, מהמטבח האיטלקי האותנטי של הוריו וסבתו של פרנקו".

"בינתיים הפידבקים שאנחנו מקבלים מחממים את הלב", היא ממשיכה, "אנחנו לא נתעשר מזה, אבל אני לא רואה איך היינו שורדים בלי לעשות את זה".

להזמנות מ"המטבח של פרנקו": 050-6849463

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הזמנו מפרנקו כל המשפחה 5 מנות והיה יותר ממושלם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר