נקניקייה בוואריות מסורתיות בלי בשר? יש דבר כזה

במשך שנה עבדו ברשת "ביירן מרקט" על פיתוח נקניקייה בוואריות המסורתיות בגרסה טבעונית. התוצאה: ליין טבעוני שיוקשק בראשון לציון וצפוי להתרחב לשאר הסניפים ולמנות נוספות

פורסם בתאריך: 14.2.20 09:10

גם בביירן מרקט, מסעדה שמתמחה בייצור נקנקיות, הבינו שאי אפשר להתעלם מקהל הטיבעוניים והחליטו לשלב בתפריט נקניקייה שפיתחו במיוחד. בכך הצטרפו לשורה של מסעדות וענקיות מזון שהצליחו למצוא תחליף לבשר.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


השף הצעיר עופר וולפהיים, בן ה-33, נצר למשפחה שעלתה מגרמניה בשנות ה-50, הקים לפני  שבע שנים את רשת "ביירן מרקט", הכוללת גם סניף בראשון לציון, ביחד עם שותפו אביעד יצחק. בהמשך הצטרף לשניים גם דוריאן קופיט, שמשמש כמנכ"ל קבוצת "סופרים – ניהול מותגים". בסך הכל הקימה השלישייה שישה סניפים, ולפני מספר חודשים השיקו השלושה גם את מסעדת פיטמאסטר בפתח תקוה. וכעת משיקה הרשת בסניף בראשון לציון תפריט נקניקיות טבעוניות, שבהמשך יאומץ גם בשאר הסניפים.

"הסניף הראשון של ביירן מרקט התמקם בשרונה מרקט", מספר וולפהיים, "אחריו קמו סניפים נוספים בנתניה, ראשון לציון, עזריאלי תל אביב, נתב"ג, חיפה, ואנו מתכננים סניפים נוספים שיפתחו השנה. התפריט שלנו מבוסס על אוכל רחוב בווארי מסורתי, עם נגיעות מכל רחבי אירופה. אספתי את הזיכרונות מהבית, את האוכל שאבא שלי היה מכין לי, ואני מגיש אותו באהבה גדולה. היה חשוב לנו לתת חוויה דומה לזו שנמצאת בגרמניה, חוויה של אוכל רחוב בווארי שמח, דרך ההכנה שמתבצעת במטבח פתוח, וההגשה הקלילה והלא מחייבת".

התפריט כולל מגוון נקניקיות בייצור עצמי על פי מתכון פרטי, כריכים בשריים, המבורגרים, שניצלים ומנות תפוחי אדמה, המודשים בבירות מהחבית, ותמיד על רקע מוזיקה שמשלימה את חוויית האכילה.

על ההחלטה לפתח נקניקיות טבעוניות, מספר וולפהיים: "זה התחיל מעובדים שלנו שהביעו עניין ופתחו לנו את הראש. עבדנו במשך שנה על פיתוח הנקניקייה הטבעונית, כי היה חשוב לנו מאוד שהטעם יהיה מדויק. בישראל קיימים היום מאות אלפי צמחונים וטבעונים, ומגמת הטבעונות נמצאת בעלייה מתמדת, אז החלטנו לתת מענה לכל הלקוחות. מבחינתינו זו אוכלוסייה חשובה ועמלנו רבות על הפיתוח החדשני, על מנת שכולם יוכלו לחוות את הנקניקיות הבוואריות המסורתיות".

"התהליך של ייצור הנקניקייה נעשה במשך שנה שלמה" הוא מספר, "עבדתי עם טכנולוגים של מזון לאורך התהליך. הנקניקייה מורכבת מחלבון סויה בבסיס. איתו משלבים מגוון חומרי גלם טבעוניים, בזה נעזרתי באנשי קולינריה טבעוניים, על מנת להגיע לתוצאה הטובה ביותר והטעימה ביותר. ביצענו מגוון מבדקים לאורך הזמן ונתנו להרבה טבעונים לטעום עד שהגענו לתוצאה הרצויה".

אני מבין שאתה לא חושב שטבעונות זה טרנד שיחלוף בקרוב.

"כל דבר בעולם הוא טרנד, אבל יש טרנדים שחולפים ויש כאלו שנשארים. לדעתי הטבעונות כאן בשביל להישאר. מיליוני אנשים בעולם עוברים לאורך חיים ולתזונה טבעונית, ולכן כל מסעדה ורשת הסעדה מחויבים לתת מענה לקהל הספציפי הזה, שהולך וגדל. השקנו את הנקניקיות הטבעוניות כי יש דרישה מהקהל. קיבלנו המון בקשות מטבעונים שרוצים לטעום את טעמה של הנקניקייה הבווארית אבל אינם יכולים. היום הם יכולים כי הן הכי קרובות למקור".

איזה סוגי נקניקיות טבעוניות אתם מגישים?

"יש ארבעה סוגים שונים וכל נקניקייה עשויה מחומרים שונים, בטעם שונה. למשל דר גוציר – נקניקייה ארוכה וקריספית עם תיבול פיקנטי ועשיר, יש גם את גוצירשאפט –  קלאסית ומוגשת עם קרם אבוקדו, עגבנייה טרייה ופטריות מטוגנות; הבאוור היא נקיקייה שמנמנה ועסיסית עם טעמים מעושנים אותנטיים והאקרבאוור מעניינת ושובבה בטעמיה ומוגשת עם חסה, בצל מקורמל ואיולי לימון קונפי. כל המנות הן חגיגה שמחה ומהנה לטבעונים".

יהיו עוד מאכלים טבעוניים בהמשך מעבר לנקניקיות?

"בטח. אנו עובדים בימים אלה על פיתוחים חדשים ומעניינים למנות טבעוניות, כמו המבורגר, שניצל ועוד".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מוטי

    הכול טוב נחמד וטעים השאלה אם גם כלכלי כי כעובד בסופר כול מוצרי הטבעונות הם מאוד יקרים

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר