אריק ווקיל. צילום: מושיקו לוי
אריק ווקיל. צילום: מושיקו לוי

השף שבישל לפוטין ולאובמה מביא את הגורמה הכשר לעיר

למרות הקושי מול הרבנות, השף שהוביל את המטבחים של ננה בר, כחול וקמאו, מצטרף לטרנד המסעדות הכשרות עם מסעדת הבשרים קמפניה

פורסם בתאריך: 5.4.19 08:43

לפני כמה חודשים נחתה בעיר אישיות קולינרית מסקרנת. השף אריק ווקיל, בן 39, רווק שלדבריו "מתפלל לשידוך", וכבר האכיל את ולדימיר פוטין, ברק אובמה, אנג'לה מרקל. לראשון לציון הגיע ווקיל אחרי שהוביל את המסעדות ננה בר, כחול וקמאו, עם מסעדת קמפניה  שאליה חבר ותוך זמן קצר הצעיד אותה לקונספט חדש של מסעדת שף בשרים כשרה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"האמת, הכל התחיל כשאיציק קדוש, הבעלים, פנה אלי והציע לי לחבור אליו", ווקיל מספר ל"השקמה ראשון לציון" איך התגלגל לעיר, "היה שם חיבור מדהים בנפש והבנתי שזה זה". לדבריו, "ביחד החלטנו שאנחנו שואפים הכי גבוה ומביאים את המסעדה למקום הכי טוב שיכול להיות".

בוא נחזור רגע להתחלה – איך הגעת לכל שועי העולם?

"במשך שנים עבדתי בחברת אל שף שסיפקה את האוכל מנתב"ג למטוסים פרטיים שנחתו בישראל. הכנתי כל מה שרק ביקשו ממני, ולרוב הם אפילו לא ידעו שאני בישלתי להם בכלל, אבל את התגובות החמות דאגו להעביר אלי".

היו דרישות מיוחדות?

"בהחלט. אני זוכר שפוטין הגיע לישראל למשהו פרטי ושהה כאן 24 שעות. לרוב, כשאנשים מגיעים לביקור פרטי, הם מגיעים עם חמישה-שישה אנשים. פוטין הביא איתו צוות של 180 איש, והדרישה היחידה שלו היתה שהמטוס ימולא בפירות ים מכל הסוגים והמינים. עכשיו תחשוב לבד כמה היו שם".

ווקיל, שנכנס להוביל את המטבח של קמפניה לפני שלושה חודשים, שינה את התפריט של המסעדה ואת המטבח שלה מקצה לקצה. המעבר למטבח כשר היווה אתגר מבחינתו, אך השימוש בחומרי הגלם הטובים ביותר שניתן למצוא והטיפול הקפדני במטבח מאפשרים לו להגיע לרמת אוכל גבוהה.

צילום: עידן גרוס

צילום: עידן גרוס

הוא גדל על המטבח הטורקי והטריפוליטאי ובהשראתם הוא נוהג להוסיף למנות שלו אלמנטים מהמטבחים הללו – מהסיגר שעשוי במקום וממולא בכבד ופיסטוקים, איולי עריסה, לימונים כבושים, פלפל צ'ומה יבש, גרגירי חומוס ועוד – לצד בישול מודרני.

"כשהגעתי למסעדה ידעתי שאני רוצה להביא את עצמי לשם", הוא מספר, "והשינוי היה דרסטי. עשינו שינוי ממש גדול בכל פרמטר אפשרי, כולל החלפת מפיות וצלחות. היה לי חשוב הטאץ' האישי שלי".

המסעדה כשרה, ונדמה שבתקופה האחרונה חוזרים דווקא למסעדות כשרות. אתה יכול להבחין במגמה הזו?

"בהחלט. גם השפים הישראלים הגדולים כבר הבינו את זה. למסעדה כשרה יש באמת יתרון גדול: האוכל יותר נקי כי יש משגיח כשרות במקום, ואין מה לעשות – לרוב האנשים, גם לכאלה שאינם דתיים או שומרי שבת, יש רצון להגיע למסעדה כשרה, ואנחנו רואים את זה גם אצלנו".

אתם פועלים מול הרבנות הראשית – לא קשה לעבוד מולם?

"אנחנו נלחמים בהרבה גופים, אבל הרבנות זה מונופול ברוב המקרים. יש גם פחות טובים, ובסוף תמיד זה מסתיים בכסף".

תסביר.

"אין מה, זו בעיה שכולם מכירים בענף הזה, אני לא המצאתי את הגלגל".

גולת הכותרת של קפמניה היא הבשר. נתחי הבשר הטרי – כשר, באיכות הפרמיום הגבוהה ביותר – מוטסים למסעדה בהזמנה אישית אחת לשבוע, ומיושנים במקרר היישון של המסעדה לפחות 45 יום. ווקיל מספר ש"חשוב לי מאוד הלקוחות שלנו יהיו סופר מרוצים מהאיכות, כי בסופו של יום לכל לקוח יש פוטנציאל לחזור אלינו. אין סיבה שאם נשקיע את עצמנו זה לא יעבוד, ולראיה – המסעדה מלאה רוב הזמן".

איך הקהל הראשל"צי?

"האמת שהוא נתח קטן מהלקוחות שלנו. יש לנו לקוחות מכל האזור שמגיעים ומחבקים בחום".

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר