הבעלים של ה"צדף" הוותיקה בראשון לציון: "קשה לשרוד פה"

16 שנה שדוד אביטל מגשים חלום: מסעדה משלו, עם אשתו, הבנות והאחייניות. עכשיו הוא מסביר איך שורדים בסצנה הקולינארית הקשה

פורסם בתאריך: 16.11.18 09:17

משפחת אביטל היא סוג של מיתולוגיה מקומית בראשון לציון. האב דוד, יחד עם אשתו, שתי בנותיהם ושתי אחייניותיהם מחזיקים ומנהלים את מסעדת "צדף". מסעדה וותיקה בת 16 שנה, הישג מרשים לנוכח ריבוי המסעדות שבקושי שורדות שנה.

אביטל האב עלה לישראל ממרוקו בשנת 61'. בגיל 22 הוא עלה לבד לישראל מטעמי ציונות, והתיישב בבת ים. ארבע שנים אחר כך הצטרפו אליו גם הוריו. יחד עברו כולם לראשון לציון, ומאז הם שם. באותה התקופה, עם שחרורו מהצבא, הוא גילה את עולם המסעדנות והתאהב בו, לאחר שעבד כמלצר במועדון "המערה " ביפו, ומשם המשיך לעבוד במסעדות בתל אביב.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"בתקופה ההיא היה המון כבוד למלצרים ואנשים העריכו אותנו", אומר אביטל, "היום לענף המסעדנות יש הרבה פחות כבוד והלקוח תמיד משוכנע שהוא הצודק. מה שלא תמיד נכון כמובן. היום תחום המסעדנות די פשט את הרגל. נורא קשה לשרוד פה עם מסעדה. למזלנו, יש לנו קהל לקוחות קבוע שמגיע וזה מאוד עוזר".

אחרי כברת דרך שעשה בין כמה מסעדות, החליט אביטל בשנת 2002 להפוך לעצמאי ופתח את מסעדת ה"צדף", המגישה דגים ובשרים. "כבר בהתחלה ידעתי שאני רוצה להפוך את המסעדה לעסק משפחתי ולהביא את הילדים שלי הנה לעבודה".

וכך בדיוק קרה. כיום הוא מנהל את המסעדה ביחד עם בתו חגית שטרית. היא אחראית על האירוח, הלקוחות והאירועים ואביה אחראי על הצד הקולינארי והמטבח. הבת הנוספת, חן אביטל, עובדת גם היא במסעדה ומשמשת כמנהלת משמרת. גם האחריינות משמשות כמנהלות משמרת. וכרמלה, האישה שלצידו מפקחת על הכל מלמעלה.

"אנחנו צוות מנצח, שמרגיש מאוד בנוח ושאוהבים אותו, ומעביר את האהבה ללקוחות בעת העבודה. אצלנו משפט המפתח הוא שבעל הבית אינו עוזב את הבית , הוא תמיד נמצא ב'בית' וער לכל עניין ועניין", מסבירה שטרית.

דוד, איך מסתדרים עם החיכוכים?

"זה לא פשוט וברור שיש כאלה, בוודאי שמביאים בעיות ומריבות הביתה ואז כרמלה, אשתי היא המגשרת בין כל הצדדים. היא מקשיבה לכל צד וצד ורק אז פוסקת את מסקנותיה, המקובלות על כולם".

 

תגובות

5 תגובות
5 תגובות
  1. רותי טוב-ריטר

    ישבנו שם המון פעמים… אוהבת מאד… מאחלת המשך הצלחה! (מאד מופתעת לגלות שהבעלים לא רוסי… 🙂 )
    יש לי גם חבר מועדון 🙂

  2. סטלה

    אנחנו והמשפחה נוהגים לאכול במסעדה לעיתים קרובות. הדגים, הסלטים, הבשרים והקינוחים ברמה גבוהה מאוד.השירות מעולה, מקבלים תמורה מלאה לכספנו.
    מאחלים לכם פרנסה בשפע!!!

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר