shutterstock
shutterstock

המדריך לבוחר בראשון לציון: כיצד, מתי והיכן תצביעו

מחר סוף סוף זה קורה: הבחירות הבחירות המקומיות לראשות ולמועצת העיר ראשון לציון. איפה תצביעו? עם מה עליכם להגיע לקלפי? וכיצד תממשו את זכותכם?

פורסם בתאריך: 29.10.18 10:21

יום הבחירות יערך מחר (שלישי) –  30.10.2018. לראשונה, יום הבחירות יוגדר כיום שבתון שבו שירותי התחבורה יעבדו כרגיל, ויתקיימו בו בחירות לעיריות ולמועצות האזוריות והמקומיות. מי רשאי להצביע? כיצד תוכלו לממש את זכותכם והיכן נמצאת הקלפי שלכם?

מי רשאי להצביע?

כל מי שביום הבחירות מלאו לו 17 שנים ולפחות ורשום בפנקס הבוחרים כתושב ראשון לציון. על מנת לברר האם אתם זכאים לקחת חלק בבחירות ומהו המקום בו תוכלו להצביע,  תוכלו לפנות לטלפון
שמספרו 1-800-222 או לשלוח הודעה טקסט הכוללת את מספר תעודת הזהות ב-9 ספרות, כולל סיפרת הביקורת, ותאריך מלא של הנפקת תעודת הזהות למספר 050-8085500.

איפה מצביעים?

הקלפיות בראשון לציון יפתחו בשעה 07:00 בבוקר וינעלו בשעה 22:00. סמוך ליום הבחירות נשלחו לתושבי העיר הודעה לבוחר שבה מופיע מספר הקלפי להצבעה. במידה שלא קיבלתם הודעה לבוחר, תוכלו לאתר את מקום הקלפי באמצעות טל' 1-800-222-290 או באמצעות שליחת מסרון למספר 050-8085500. לרשימה המלאה של הקלפיות בראשון לציון ליחצו כאן,לרשימת הקלפיות המונגשות ליחצו כאן

עם מה עליכם להגיע לקלפי?

כדי שתוכלו לממש את זכותכם ולהצביע, עליכם להגיע לקלפי עם תעודה מזהה: תעודת זהות (יש לשים לב, לא ניתן להצביע באמצעות ספח בלבד) או דרכון ישראלי בתוקף או רישיון נהיגה. חשוב לזכור כי ההודעה לבוחר שקיבלתם בדואר אינה מהווה תחליף למסמך הזיהוי וכי אין חובה לבוא למקום הקלפי עם הספח של תעודת הזהות או עם ההודעה לבוחר.

איך בעצם מצביעים?

בבחירות המקומיות ההצבעה נעשית בשני פתקים שאותם מכניסים לשתי מעטפות נפרדות: פתק צהוב ובו שמו של המתמודד לראשות העיר ופתק לבן ובו השם או האותיות של הרשימה למועצת העיר. חשוב לזכור כי אין להכניס אל תוך תיבת הקלפי פתק הצבעה ללא מעטפת הצבעה.

ניתן להשתמש גם בפתק ריק ועליו לרשום בעט בצבע כחול ובכתב יד את שם המועמד לראשות העיר (שם פרטי ושם משפחה) או אותיות הרשימה עם הכינוי למועצה. את הפתקים ניתן למצוא בסוף מדף הפתקים. אמנם אין חובה להדביק את מעטפות ההצבעה אבל חשוב שפתקי ההצבעה לא יבלטו מחוץ למעטפות.

מי שמוגבל ואינו יכול לבצע בעצמו את פעולת ההצבעה רשאי להביא עימו מלווה, בתנאי שאינו מנהל או עובד במוסד כשלהו שבו שוהה המצביע.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר