חבר מועצת העיר ראשון לציון אוהד אוזן (צילום: יח"צ)
אוהד אוזן. צילום: יח"צ

איך הפכו הבחירות לדיון סביב היעדרו של רב ספרדי ראשי בעיר?

אוהד אוזן הודיע: מצטרף לקואליציה בתנאי למינוי רב ספרדי לעיר. הוא לא היחיד, מתברר, שסבור שיש בעיה עם העובדה שבעיר הרביעית בגודלה בישראל יש רק רב אשכנזי

פורסם בתאריך: 17.10.18 11:06

בין שלל הנושאים שמעלים המתמודדים השונים במסגרת קמפיין הבחירות לראשות ולמועצת העיר, בלט השבוע אוהד אוזן המתמודד למועצה עם סיעת סרוגים-חברתיים, שהודיע שלא יצטרף לקואליציה אם לא ימונה רב ספרדי ראשי בראשון לציון.

"צריך לזכור שרב ראשי נותן פתרונות לקבוצות רבות באוכלוסייה, גם לאלו שאינן דתיות בסוגיות מהותיות של גיור, כשרות, נישואים ועוד", מסביר אוזן ומוסיף: "כיום ישנו רב אשכנזי ראשי בן 87, כבוד הרב וולפא שליט"א, שכל עול הציבור מונח על כתפיו הרחבות. אבל מנגד מונחים על השולחן צרכים הלכתיים נוספים, משום שישנן סוגיות הלכתיות הנוגעות לציבור הספרדי המחזיק במנהגים ומסורות שונות. אבל חשוב לציין שההתניה הקואליציונית שלי לבחירת רב ספרדי היא חלק מסדרת תנאים שהצבתי בנושאי חינוך, חברה וקהילה, דת ומסורת, איכות הסביבה ונושאים נוספים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לפני שמונה שנים נפטר רבה הספרדי של ראשון לציון הרב יוסף עזרן, ומאז יש בעיר רק רב אשכנזי, הרב יהודה דוד וולפא שנמנה עם הזרם הליטאי וידוע בגישתו ההלכתית המחמירה. ביולי 2017 הוגשה עתירה על ידי תושב העיר, יעקב עזרא, לקידום מינויו במקביל של רב ראשי ספרדי לעיר, בעקבות העיכוב המתמשך של המשרד לשירותי דת לקידום מינויו של רב ספרדי ראשי לעיר. אלא שמאז דבר לא קרה.

התוצאה: בראשון לציון, העיר הרביעית בגודלה בישראל יש רק רב אשכנזי ראשי. "לצערי, נושא המינוי מתעכב שוב ושוב מסיבות פוליטיות שונות, כאשר תמיד ישנו תירוץ אחר – פעם אלו הבחירות למועצת העיר, פעם הבחירות הארציות ופעם אחרת משבר קואליציוני", אומר אוזן, "לצערי, ההליך מתעכב שוב ושוב למרות העתירה בנושא".

במקביל להצהרותיו של אוזן הוא יזם עצומה שזכתה לאלפי חתימות של תושבי העיר ושקראה לראש העיר דב צור לפעול מידית לבחירת רב ראשי ספרדי לעיר. "עד היום לא ניתנה התייחסות עניינית לעתירה. לא עוד, בקדנציה הבאה, אם ירצה השם, נדאג לכך שתהליך הבחירה לא יתמסמס פעם נוספת", הוא מסכם.

הרב יונתן סנדרסון רב הקהילה האשכנזית "נחשולי הים", אמר ל"השקמה ראשון לציון" בעקבות הצהרת אוזן: "ראשון לציון היא עיר גדולה עם הרבה תושבים. כמו שיש בירושלים, תל אביב ופתח תקוה שני רבנים: אחד אשכנזי ואחד ספרדי, אני רואה לנכון שגם בעיר שלנו יהיו שני רבנים. מה משנה הוא שהעומס מתחלק בשניים, זו מערכת גדולה והרב הראשי שלנו הרב וולפא, שיבדל לחיים ארוכים, הוא בן 86 והעומס הוא גדול, לכן מן הראוי כמו בכל הערים הגדולות, לצרף רב נוסף אשכנזי או ספרדי, זה רק יועיל לציבור".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יואל לייביש

    נושא זה סוכם ולא צריך שחבר המועצה אוזן יתנה תנאי העניין חתום וסגור

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר