גן ילדים גננת
אילוסטרציה: שאטרסטוק

הסייעות למתמודדים: "רוצים את הקול שלנו? שפרו את התנאים"

רגע לפני הבחירות כשהמתמודדים נאבקים על כל קול, הסייעות בגני הילדים בראשל"צ מציעות את תמיכתן, תמורת הטבות בתנאי העבודה

פורסם בתאריך: 17.10.18 10:19

עד כמה שזה ישמע מוזר, הסייעות בגני הילדים מאוגדות, בחישוב מהיר של כ-350 גנים, אם נוסיף סייעת שניה לגילאי טרום חובה, הרי שיש לנו מעל 500 סייעות בראשון, שיחד עם בני זוגן מונות כ-1000 איש.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


הבחירות בעוד 13 יום ונראה שיש קרב מאחורי הקלעים מי יביא גם את הקולות האלו. כל ששת המתמודדים רוצים את תמיכת הסייעות ואחרי מאבק ממושך על התנאים "הלא מטיבים" כפי שהן אומרות, הם רוצות תנאים טובים יותר לאחר הבחירות.
"הסייעות מתחלקות לשלוש קטגוריות", מסבירה סייעת שעובדת מספר שנים במערכת, "דור א' הן הוותיקות שהתנאים שלהן הכי טובים, אחריהן יש את דור ב' שגם התנאים שלהן בהחלט טובים, הסבב האחרון הוא זה שנכנס בשנת 2015, קבוצה לא מועטה של סייעות שניות בגני הטרום חובה, שהגיעו לאחר החוק שחיקק שר החינוך בנט, למעשה הן עושות את אותה עבודה בדיוק כמו הסייעת הראשונה בגן אבל אחוזי המשרה שלהן עומדים על 85 אחוזים, כשהשכר לשעה הוא 29 שקלים. הן מחויבות לעבוד בקייטנות עד אמצע אוגוסט כי אם לא אין להן משכורת, סייעות דור א' וב' לא צריכות לעבוד והן כן מקבלות משכורת ביולי אוגוסט. בחנוכה ופסח הן גם מחוייבות לעבוד, והן בעצם עובדות שנה שלמה ובלי חופשים. הסייעות דורשות שוויון בתנאים כי הן עובדות בדיוק כמו שאר הסייעות והגננות, בנוסף אנחנו רוצות העלאה משמעותית בשכר".
מספר מתמודדים לראשות העירייה טענו שהסייעות הגיעו אליהם לפגישות ושאלו מה יקבלו אם ישתפו פעולה ויעזרו להם במתן התנאים החדשים, לטענת הסייעות הן לא חתמו עם אף מתמודד ולא יצאו בהצהרה גלויה, מכיוון שהן לא יודעות לאן הולכות הבחירות, "אנחנו לא נירה לעצמנו ברגל, היינו אצל כמה מתמודדים ולא הבטחנו לאף אחד שום דבר, יכול להיות שהגיעו קבוצת של סייעות על דעת עצמן והבטיחו למתמודד כל שהוא את הקולות שלהן או של כולנו, אבל זה לא משהו אחיד, אם עשו זאת, הן דיברו בשם עצמן". כך או כך, 13 יום לפני הבחירות, המתמודדים מחכים להכרזה של וועד הסייעות שיביעו תמיכה באחד המתמודדים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר