מאיר ברוכין המורה לאזרחות
מאיר ברוכין

מורה ותיק לאזרחות פוטר לאחר שכינה את פעילות צה"ל "רצח"

המורה הוותיק מאיר ברוכין, פוטר בעקבות תלונות על התבטאויות פוליטיות בכיתה. "הוא לימד אותנו כמה חשוב לעמוד מאחוריי ערכים", כתבה אחת מתלמידותיו. יו"ר הנהגת ההורים: "הוא לא ראוי ללמד אף תלמיד בישראל"

פורסם בתאריך: 18.1.20 13:58

מאיר ברוכין, מורה ותיק לאזרחות פוטר מעבודתו בתיכון מקיף ט' בראשון לציון, בטענה כי הוא משתמש בכיתה להבעת דעותיו הפוליטיות. זאת, בין היתר, לאחר שמתח ביקורת חריפה על פעולות צה"ל.

בידיעה שפרסם אתמול (שישי) אור קשתי ב"הארץ" עולה כי הורים ותלמידים התלוננו נגד ברוכין בעקבות התבטאויות פוליטיות בשיעור. כמו כן, צוין כי בדף הפייסבוק של ברוכין הוא פרסם עמדות שמאל קיצוניות, כאשר בין היתר הגדיר כרצח את פעילות צה"ל שבה הופצץ המבנה שבו נהרגו תשעה מבני משפחת א-סווארכה בעזה. ברוכין גם התייחס לסוגיית החסינות של בנימין נתניהו, וכתב בן השאר: "31 שנה אני מלמד אזרחות, ועד היום לא לימדתי שחסינות היא אבן יסוד בדמוקרטיה. אני מורה לאזרחות אני?". יחד עם זאת, כך צוין, הפוסטים לא נכללו בטענות נגד ברוכין שהופיעו בהזמנה לשימוע.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


עוד ציין קשתי כי ברוכין הבהיר להורים שחלק מהדברים שיוחסו לו נאמרו במסגרת הניסיון לעודד מחשבה עצמאית וחלק אחר בכלל לא נאמר בכיתה.

ברוכין, משמש כמורה מזה 30 שנים, מהן שמונה שנים בעירוני ט' בראשון לציון. במקביל לעבודתו, הוא קידם מפגשי תלמידים יהודים וערבים ואף ייצג את בית הספר בכנס "תקווה ישראלית", שנערך מטעמו של הנשיא ראובן ריבלין.

לאחר פיטורים הביעו כמה מהתלמידים תמיכה במורה. אחת מתלמידותיו כתבה בפסייבוק כי "מאיר עשה משהו שלא כל מורה יעז לעשות וזה להעמיד את התלמידים מול מידע שלא תמיד נוח לשמוע. הוא דבק בערכים שלו, ולימד אותנו כמה חשוב לעמוד מאחוריי הערכים שלך ושהם אלו שיובילו אותך בחיים".

אותה התלמידה הוסיפה כי "הוא פתח בפנינו עולם שלם של דעות ומחלוקות – שמדינת ישראל, הממשלה, התקשורת ומערכת החינוך מנסות להצניע, בלשון המעטה. את האדם הזה החליטו לתלוש מתפקידו. מאיר מחזיק בדעות פוליטיות שאינן כל כך פופולאריות בחיי היום יום שלי של חבריי ושל רבים ממדינת ישראל, ובחברה הסופר אטומה שאנו חיים בה – הן דעות שאינן מתקבלות על הדעת בעיניי לא מעט אזרחים. מספיק עם הצביעות הזו. פעם הייתי אומרת שאסור למורה להשמיע את דעותיו האישיות בכיתה, והיום אני אומרת שאין דבר חשוב מכך".

מנגד, היה מי שברך על הפיטורים. יו"ר הנהגת ההורים בראשון לציון, רוני עקירב מסר: "ברוכין לא ראוי ללמד אף תלמיד בישראל. מקווה שלא יהיה אף מוסד חינוכי אחר שיעז להעסיקו, בטח לא בראשון לציון".

ברוכין עצמו נפרד אתמול מתלמדיו וכתב בדף הפייסבוק שלו: "מאז יום רביע אני מוצף במאות רבות של הודעות תמיכה מרגשות מתלמידים, בוגרים, הורים, אנשי מקצוע ועוד רבים שאני כלל לא מכיר. הייתי רוצה לעבור ביניכם ולחבק כל אחת ואחד מכם, אך חוששני שתצטרכו להסתפק בדברים אלה. אתם נותנים לי את החוויות והזיכרונות הכי נפלאים שמורה יכול לבקש".

"מי שרוצה לדעת כיצד נראים אנשים נפלאים יכול תמיד להביט בכם. אתם מופת, השראה ותקווה שיום אחד תקום כאן חברה בה יחיו יחד יהודים וערבים, דתיים וחילוניים, אשכנזים וספרדים. אזכור אתכם עד יומי האחרון. תמיד תהיו הגיבורים שלי".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. תושב העיר

    העיריה טעתה וכל מי שעמד מאחורי הדרישה והפעולה עצמה הפיטורין של מורה וזאת לאחר הצהרות של ראש העיר והעיריה על פלורליזם נכון דבריו של המורה מעוררים מחלוקת ושאת נפש אך עדיין עצם העובדה של נקיטת צעד כזה לא נכון וקולה של נציגות מר"צ אינה נשמעת מדוע אם כן ? ראוי שסיעת מר"צ והאיחוד הדמוקרטי העבודה מר"צ הארצית ישמיעו את קולם בעניין וכן האגודה לזכויות הציבור תיכנס לתמונה ואני שואל האם יש להציג רק נושאים שהימין דוגל בהם ? האם אי אפשר להציג דעות אחרות ? אם המורה עבר על חוק חופש הביטוי או עבר עבירה של הסתה שהיא עבירה פלילית יש לבדוק זאת אך אם לא עבר מה הטעם שפוטר?בפן האישי בוודאי שדבריו של המורה תמוהים ויש לדחות אותם

  2. אדר

    האספסוף אמר את דברו !
    עוד 20 שנה לא יתאפשר לכם להביע את דעתכם. תאלצו לאשר את מה שיאכילו אותכם רק במחיאות כפיים.
    בינתיים תלמדו מעט היסטוריה (מאו, סטלין, פרנקו, פינושה, סלאזר, מוסליני, ארדואן, פוטין ועוד כמה אחרים) שבינם גם כמה חברים של ביבי

  3. אורית ש, עוד

    ראוי להזהיר בטרם מפטרים. חמור מאוד לפטר על דעות.
    המגיבה ימנית.
    לא לוותר ברוכין תתבע.

  4. ע

    הוא לא מתח ביקורת על צהל. לקרוא לחיילים רוצחים זה לא ביקורת. אין מקום לדעות שלו, או כל דעה, בכיתות הלימוד.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר