צילום: Natalia Deriabina / shutterstock.com

יותר מ-20 ילדים עם פיגור שכלי ממתינים לגן: "עלול להיגרם אסון"

הורים לילדים בעלי פיגור שכלי שהיו אמורים ללמוד ב"מעון ורד" בראשון לציון, טוענים כי לאחר סגירת המקום לא נמצא עבורם גן חלופי המותאים לצורכי הילדים: "אם יקרה אסון מי ישלם על המחדלים?"

פורסם בתאריך: 22.12.19 12:40

"שלושה חודשים הילדים שלנו סובלים, בכל יום הם מכירים גננת אחרת וחיים בגן שלא מתאים לצרכים שלהם. לא ידוע אם יש בכלל פתרון לבעיה שלנו". כך אומרת השבוע אם לאחד הילדים שהיה אמור להתחיל ללמוד ב"מעון ורד".

עד שנת הלימודים האחרונה שימש "מעון ורד" כגן לילדים עם פיגור שכלי, אלא שלטענת האם "בסוף השנה שעברה החליטה העירייה שהגן צריך להיסגר, לטענתה בגלל החלטה של משרד החינוך, וכך קרה שיותר מ-20 ילדים עם פיגור שכלי נאלצו לחפש מקום חלופי".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לדברי ההורים, ההצעה הראשונה שעלתה מצד העיריה הייתה להעביר את הילדים לכיתות בבית הספר "חטב", אולם ההורים לא הסכימו ובסופו של דבר הובטח להם שייבנה מבנה חדש סמוך לבית הספר ישורון, שיהיה מוכן לקראת תחילת השנה ויקלוט את הילדים.

"ידענו שזה לא יקרה, לא היה סיכוי שמבנה חדש יהיה קיים בפרק זמן קצר כל כך ובאמת זה לא קרה. עם תחילת השנה נאלצנו להתפשר על מבנה ברחוב האסירים, שהוא בכלל לא בטיחותי", טוענים ההורים, "אין בו מטף לכיבוי אש ואם חלילה תהיה שם שריפה זה יהיה אסון. שלא לדבר על זה שבזמן המתיחות הבטחונית שהייתה לאחרונה פיקוד העורף, שאישר לכל בתי הספר והגנים בעיר להמשיך לפעול, נתן הוראה מיוחדת שלא לפתוח את הגן בגלל חוסר בממ"ד ובאביזרים לשעת חירום".

עוד אומרים ההורים: "המבנה לא מותאם לצרכים של ילדים עם פיגור שכלי, הוא קטן הרבה יותר מהתקן הקבוע בחוק ולא מונגש בכלל לאוכלוסייה שאמורה להיות בו. כיום בגן הזה יש כ-18 ילדים עם פיגור שכלי ועם צרכים מיוחדים מאוד שאין להם כמעט מענה".

"בתחילת השנה הבטיחו לנו שהגן החדש יהיה מוכן בסוף נובמבר, עכשיו מדברים על עוד שלושה חודשים לפחות ובינתיים הילדים סובלים. אלה ילדים שלא מדברים ולא יכולים להתלונן. הגננת בהריון ובחודש האחרון כמעט ולא מגיעה. בעירייה לא נערכו למחליפה אז כל יומיים יש גננת אחרת והילדים צריכים להסתגל לפרצופים חדשים. צריך לזכור שמדובר בילדים עם פיגור שכלי שלא באמת יכולים להסתגל למציאות חדשה בכל יום".

אם אחרת אומרת: "פנינו למשטרת ראשון לציון ורצינו להגיש תלונה על הליקויים בגן, שיכולים להביא לאסון. שם אמרו לנו שזה ענין אזרחי ושהוא יהפוך לפלילי רק אם יקרה משהו. מי ישלם אז על המחדלים האלה?".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "הגנים הסמוכים לבית ספר ישורון מצויים בתהליך שיפוץ, והצפי הוא שימסרו לעירייה בעוד מספר שבועות. העירייה השקיעה רבות גם במתחם הקיים וגם במתחם של גני ישורון, כדי לתת לכל ילדי גני חצב, וגם לילדים שיקלטו בשנים הבאות, תנאים אופטימליים. מדובר בהשקעות עצומות של כספים ותשומת לב ארגונית. בכל מקרה העירייה מודעת למגבלות המבנה הקיים, ובכוונתנו לבנות בשנים הקרובות מבנה חדש לבית הספר חצב הוותיק".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר