shutterstock_סמארטפון
shutterstock

גם ראשון לציון מצטרפת ליוזמה: מוציאים את הסמאטרפון מבתי הספר

ראש מינהל החינוך, ראש מינהל קהילה ויו"ר ועד ההורים הודיעו למנהלי בתי הספר: החל משנה הבאה מצטרפים למיזם "תנו לגדול על שקט"

פורסם בתאריך: 29.7.19 18:35

ראשון לציון מצטרפת ליוזמה של הוצאת הסמארטפונים מבתי הספר. ראש מינהל החינוך בעיר, אטי אדר וראש מינהל קהילה דפנה שקורי יחד עם יו"ר הנהגת ההורים רוני עקירב, הודיעו למנהלי בתי הספר היסודיים כי הוחלט להצטרף למיזם "תנו לגדול בשקט", שמטרתו הוצאת הטלפונים הניידים מהכיתות הנמוכות ובתי הספר היסודיים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


מטרת המיזם היא דחיית גיל השימוש בסמארטפונים בבתי הספר היסודיים ומניעת תופעות נלוות, כמו התמכרות לשימוש בטלפונים חכמים, ירידה באינטראקציות חברתיות, הגברת תחושת הבדידות, פגיעה ביצירתיות, בפעילות גופנית וביכולת הקשב.

מטרה נוספת היא צימצום החשיפה לתופעות הבריונות ברשת, לאלימות ולפורנוגרפיה מגיל צעיר.

בעיקרי המכתב צוין כי "על פי סקר של הסתדרות המורים שנערך בינואר 2019 בקרב 3,600 מורים, 74 אחוז מהמורים טוענים כי הסלולרי משפיע בצורה קשה על הקשב בשיעור, 64 אחוז קושרים בין בעיות המשמעת והשימוש בסלולרי, 78 אחוז מקרב המורים הוותיקים מעידים כי יש ירידה בכישורים החברתיים של התלמידים, ו-63 אחוז סבורים כי ילדים לא צריכים להחזיק בטלפון חכם לפני כיתה ו'".

לא ברור כיצד תתקבל היוזמה בקרב ההורים. לפני קצת יותר משבוע פורסם כאן ב"השקמה ראשון לציון", כי הנהלת בית הספר התיכון "אוריה" הודיעה כי החל משנת הלימודים הבאה תלמידים יצטרכו להפקיד את הפלאפון בכניסה לבית הספר. ההודעה גררה התנגדות מצד לא מעט הורים.

רוני עקירב, יו"ר ועד ההורים הוסיף: "מי שמרכז את הנושא הוא הרשות למאבק באלימות סמים ואלכוהול העירוני וחשוב לציין כי  הנהגת הורים ובית ספר שיבחרו לאמץ תוכנית זו יקבלו סל שיכלול הרצאות, הצגות וסדנאות להורים ולילדיהם. סל זה יהווה מעטפת משלימה לשם חיזוק תחושת המוגנות ומאבק באלימות ברשת ויעשיר את ארגז הכלים לשיפור השיח ולהתמודדות ושימוש מושכל ברשת".

עקירב הוסיף כי "חברי אני שותפים להחלטה הזו ואנחנו מבקשים את תמיכתם של המנהלים ויושבי ראש ועדי הורים, לקידום היוזמה והפצתה בבתי הספר".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר