shutterstock_סמארטפון
shutterstock

הורים זועמים: "דורשים מילדינו להפקיד פלאפונים בכניסה לתיכון"

החל מהשנה הבאה תלמידים יצטרכו להפקיד בכספת ייעודית את הפלאפונים. יו"ר ועד ההורים: "זה פגיעה בפרטיות של הילד, מי ייקח אחריות במקרה של גנבה או נזק?"

פורסם בתאריך: 21.7.19 13:43

הנהלת בית הספר התיכון "אוריה" שבראשון לציון פרסמה מכתב לפיו החל משנת הלימודים הבאה תלמידים יצטרכו להפקיד את הפלאפון בכניסה לבית הספר, שיוחזר בסיום יום הלימודים. המכשירים יאוחסנו בכספת ייעודית, הורים רבים מודאגים כיוון שטרם ברור מי אחראי על המכשירים במקרה של גנבה או נזק. 


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


יו"ר ועד ההורים של תיכון "אוריה", אלי צוברי, מתנגד אף הוא לרעיון של הפקדת הפלאפונים, "אני נגד  זה כיוון שמורים יבזבזו זמן על אסיפת הפלאפונים. זה פגיעה בפרטיות של הילד, מי ייקח אחריות על זה? מה יעשו התלמידים בלי הסלולר? זה פתח לבעיות ולהגברת האלימות בין התלמידים שילכו מכות משעמום". צוברי הוסיף כי "אני אמרתי למנהלת שחייבים לדבר עם הילדים ולתת להם להחליט בעצמם או שיניחו את הטלפונים הסלולארים במהלך השיעור בצד ולא יעשו בו שימוש  או שיפקידו את הטלפונים במהלך שעות היום כפי שמציעה הנהלת בית הספר. בעיני, המהלך הזה לא יועיל הילדים, הם יחביאו את הטלפונים ואז מה? אסור לשכוח שמדובר בבית ספר שבו יש מכלול ילדים מכל הגוונים ואני באופן אישי שמעתי תגובות של הורים לשני הצדדים, אי אפשר להתעלם מטובת הילדים ומהדעה שלהם". הוא סיכם.

אמא לתלמידי בתיכון "אוריה" אמרה כי "אני לא מבינה איך אפשר לעשות כזה דבר, מי יכול לפקח על זה ומי יהיה אחראי לניידים ולארגון של זה. מדובר במאות תלמידים ומאות טלפונים סלולאריים, מי בכלל יכול לדעת למי שייך הטלפון ואיך בכלל יהיה ניתן לזהות?". עוד הוסיפה האמא כי "הטלפון שאנחנו נותנים לילדים שלנו אמור לשמש אותם גם במצב חירום אם חלילה קורה להם משהו, אז מה יקרה במידה והם יצטרכו אותו באותו רגע?".

הורה נוסף לתלמידה מבית הספר הופתע אף הוא מהודעת בית הספר, "היינו בהלחם כשקיבלנו את המכתב שהופץ, הם טענו בו כי הרעיון התגבש במשך פרק זמן ארוך אבל אף אחד לא שמע על זה מעולם, הבת שלי והחברים שלה שלומדים בבית הספר ממורמרים מהרעיון". לדברי האב, ילדים לא יפקידו מכשירים אלא פשוט יכניסו ללא אישור, "שמעתי מהם שהם פשוט יחביאו את הטלפונים בכניסה לבית הספר. זה לא פיתרון ובטח לא מה שצריך להשיג בסופו של דבר". 

יו"ר ועד ההורים העירוני, רוני עקירב, אמר כי "אני די בספק אם יוזמה זאת תצליח במקיפים האחרים. יש לזכור שמקיף אוריה קטן ביותר ומה שאולי יצליח אצלם לא יעבוד במקיפים גדולים בני יותר מאלף תלמידים. היכן בדיוק יאוחסנו אלף טלפונים ניידים? עוד לא שמעתי על כספת שיכולה לאחסן כמות גדולה כזו של טלפונים". עקירב הוסיף כי "כמו כן מי יהיה אחראי במקרה של אובדן? הנהלת בית הספר? ההורים? הרי ברור שבכמות כזו של טלפונים זה רק עניין של זמן עד שיתחילו להעלם כל יום טלפון אחד.  לדעתי ההנחיה הברורה שבזמן שיעור לא מוציאים טלפונים היא מספיק טובה. יחד עם זאת אני משאיר לכל ועד הורים מוסדי את השקול דעת כיצד לנהוג בנושא".

מדוברות משרד החינוך נמסר בתגובה: "הנהלת בית הספר רשאית לאסור הבאת מכשירים ניידים לבית הספר או להגביל את השימוש בהם בהתאם להחלטות הצוות. מבדיקה עם בית הספר עולה כי הנושא יופיע בתקנון בית ספרי אשר יקבע בשיתוף הנהלת בית הספר, הצוות החינוכי ונציגות ההורים."

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. אמיתי

    טענות דביליות של ההורים…כמה זמן כבר לוקח לאסוף פלאפונים מילדים ולשים בכספת קטנה שמותקנת בכל כיתה? לפני שהיו פלאפונים היו הולכים מכות כל היום? הילדים צריכים להחליט?? אולי ניתן לילדים לנהל את בית הספר במקום צוות ההנהלה והמורים, ככה בטוח הלימוד יצליח יותר… רואים שההורים לא חושבים על הערך החינוכי של המהלך וסתם מחפשים תירוצים בגלל שהילדים לוחצים עליהם…

  2. מילה

    יפה שאתם דואגים למה שהילד רוצה במקום למה שהוא צריך.
    ובכלל, כתב יקר, איפה הצד של בית הספר? מישהו טרח לברר עם ההנהלה שם מה ואיך? אני מניחה שלא יוצאים עם כזאת הכרזה בלי מחשבה מוקדמת על הכל.

  3. רונית

    לא מספיק לשים את הנייד על שקט בשיעור, הנייד גם כשהוא לא בשיחה הוא מקרין כל כמה שניות לאנטנה וזה חושף את המורה והתלמידים בתוך כיתה של 35 ילדים לקרינה רבה ומיותרת. הרעיון של בית הספר הוא מצויין ומיושם בלא מעט בתי ספר בארץ. בכל כיתה צריך להיות ארון מתכת לאיסוף הניידים .

  4. נועה

    "מה יעשו התלמידים בלי הסלולר? זה פתח לבעיות ולהגברת האלימות בין התלמידים שילכו מכות משעמום"
    אמיתי??? זאת התגובה של יו"ר ועד ההורים של בית הספר??

    חוץ מהאמירה האומללה הנ"ל – שאר הטיעונים לגמרי נכונים והרעיון לאסוף את המכשירים הוא דבילי ולא ישים.

  5. יעקב

    הורים מטומטמים!!
    אתם לא מבינים כמה זה פוגע בילדים שלכם?!?!
    מה עשו לפני עידן הסלולר במקרה חירום?
    פשוט התקשרו מהמזכירות.
    ילד שהולך למוסד חינוכי, לא זקוק לסלולר!

  6. הורה 2

    חחח פתטי… הורים תתעעוררו!! הלוואי שככה היה בבית ספפר של הילדים שלי

  7. רק אני

    לא ברור מי יותר מפונק, הילדים או ההורים, כשאתם הייתם ילדים היה לכם נייד לדווח להורים? שישאירו את הניידים בבית, אם אתם דואגים לנייד.
    הסמארטפונים הרסו את הדור הזה.

  8. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אני בהלם מהתגובה של ההורים.לבית הספר מגיעים כדי ללמוד ולהיות להיות מול מסך הטלפון כל השיעור,כן כל השיעור מתכתבים ומרכלים.שיפקידו את הטלפון בתחילת היום ויקבלו אותו לפני היציאה הביתה.

  9. מעולה.סוף כל סוף עושים סדר.ולהורים שכועסים הגיע הזמן שתגידו תודה שמצילים לכם את הילדים

    מעולה.מעולה

  10. הורים בלי גבולות

    פלא שאחר כך ילדים עושים מה שהם רוצים? הורים מגבים הכל, תביטו מה קרה בקפריסין. ראי החברה האלימה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר