ליאל אבן זוהר (צילום: פרטי)
ליאל אבן זוהר (צילום: פרטי)

ליאל אבן זהר: "לשמחתי מקרי האלימות היו בגנים פרטיים ולא בגני עירייה – אצלנו יש פיקוח"

מ"מ ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך, ליאל אבן זהר, ציינה כי "התקנו גם מצלמות במעונות שיופעלו בספטמבר"

פורסם בתאריך: 7.7.19 12:04

על רקע מחאת ההורים מ"מ ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך, ליאל אבן זהר, התייחסה באחרונה לנושא וציינה כי "לשמחתי במהלך החודשים האחרונים כל מקרי האלימות האלה קרו בגנים פרטיים ולא בגני עירייה וזה לא סתם". 

"אנחנו פועלים בפיקוח הדוק, והתקנו גם מצלמות במעונות שיופעלו בספטמבר. סייעות צריכות לעבור הכשרות אקדמיות, כצוותי חינוך פדגוגיים", הוסיפה.

 את הדברים אמרה אבן זהר באירוע "שבתרבות", שהתקיים בהיכל התרבות בראשון לציון, בהנחיית איתן דנציג. אבן זהר שהתבטאה בנושא הגנים הפרטיים גם, כאן ב"השקמה ראשון לציון", הבהירה כי "אני פועלת להפוך את החינוך חינם מגיל אפס". 

ב"שבתרבות" הציגה אבן זהר לראשונה את חזונה לגבי פיתוח מערכת החינוך בעיר בשנים הקרובות. אבן זהר התייחסה לחינוך העירוני והארצי, תחילת החופש הגדול בבית הספר והגנים, וכן להיערכות מינהל החינוך לפתיחת שנת הלימודים תש"פ.

נושא הקייטנות עולה מדי שנה וחשוב להורים הצעירים, המתקשים לעמוד בתשלום. "הקייטנות בגנים לא מסובסדות על ידי משרד החינוך או הממשלה", אמרה אבן זהר. "הממשלה צריכה לקחת על עצמה את הסבסוד. זה משהו שמעמיס מאוד על ההורים הצעירים. בקדנציה הקודמת הצגתי מסמכים שהעירייה מרוויחה על הקייטנות והצהרונים. זה לא היה מקובל עליי", הוסיפה אבן זהר.

לדבריה, "בקדנציה הזאת החלטנו שאנחנו לא מרוויחים על הקייטנות – אנחנו מסבסדים אותן. כל הקייטנות שנפתחו הקיץ, נפתחו במחיר מסובסד, ואני יכולה לומר שנרשמו אלפי ילדים יותר".

ידוע כי מקרי אלימות וונדליזם הם תופעה המתגברת לקראת החופש הגדול, זאת מאחר והילדים לא נמצאים בתוך מסגרת חינוכית. אבן זהר אמרה כי "ילדים ובני נוער נוטים לייצר ונדליזם כשהם לא מרגישים מחוברים. התחלנו ליישם תכניות מוגנות בתוך גני הילדים ובתי ספר. המטרה היא לזהות את הבעיות והרגישויות ולתת להן מענה. אנחנו מבינים שאלימות היא תוצאה של בעיות, ומעדיפים לטפל בהן מיד- החל מגיל הגן".

לאחרונה התגברו הקולות הקוראים לבטל את בחינות המיצ"ב, בהם הסתדרות המורים וועדי ההורים. אבן זהר אמרה בנושא כי "בחינות המיצ"ב מיותרות. צריך לתת מגוון רחב של לימודים אבל להיבחן רק בדברים החשובים לחיי התלמיד. גם לאחר שהתלמיד יסיים את לימודיו ויצטרך לעבור מבחנים – אם זה בצבא, באוניברסיטה או בעבודה – השאלה במה מודדים אותנו".

היא הוסיפה כי "האזרח של העולם לא יישב בתוך כיתה עם לוח, הוא יישב במרחב שיתופי כמו WeWork ויידרש למיומנויות שבית הספר היום לא נותן. לכן, אנחנו חייבים להתאים את התפיסה החינוכית למציאות המשתנה. אנחנו חייבים לחזור לחוויה וליצור אצל התלמיד את הסקרנות. אני רוצה שהילדים יבואו למערכת חינוך ציבורית וישמרו על סקרנות, ויזכרו שהם רוצים ללמוד ולא שהם חייבים ללמוד".

באשר לאיכות המורים בבתי הספר אמרה אבן זהר כי "אני לא יכולה לקלוט מורה אחד כרצוני. כמעט הכל נשלט על ידי משרד החינוך. מבקשים ממני להיות אחראית על מערכת החינוך העירונית, בעוד המורים והמנהלים של היסודי והחטיבות לא נבחרים על ידי. אבל אני כן יכולה לכוון את המערכת למקום שאנחנו רוצים".

עוד הוסיפה אבן זהר כי "נבנה כיתות חדשניות, נחזור למלאכה, חקלאות, הדפסות תלת מימד, כיתות חוץ, נשים דגש על אקלים ויחס מורה-תלמיד, ניתן שעות להעשרה וערכים". לדבריה, "גם משרד החינוך מבין שזו הדרך ולשם אנחנו הולכים. כל מי שניהל משהו, יודע שכדי שהעסק שלך יצליח, צריך לסמוך על העובדים ולתת להם אוטונומיה – צריך לתת אוטונומיה למנהלים ולמורים".

אבן זהר התייחסה להיערכות לקראת שנת הלימודים הבאה. "ראש העירייה ואני הבטחנו במסע הבחירות צמצום מספר ילדים בגנים ובכיתות, ואנחנו עובדים קשה מאוד כדי שזה יקרה. כבר בשנה הבאה יהיו בגני הילדים פחות ילדים בגן, 28-29 בממוצע, כי בנינו יותר גני ילדים".

כן אמרה כי "כמו כן, 80 אחוז מכיתות א' יפתחו בפחות מ-29 ילדים בכיתה. זו גם השנה הראשונה שייפתחו בעיר גנים ובתי ספר בשיטת הלימוד המונטסורי שמעמיד במרכז את עצמאות התלמיד". מדובר במהלך אותו הובילה אבן זהר בשיתוף הורים, מנהל החינוך ומשרד החינוך.

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?
הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון כאן והיו הראשונים לדעת.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר