צילום: Africa Studio / shutterstock.com
צילום: Africa Studio / shutterstock.com

המטרה: יותר גנים עירוניים ופחות גנים פרטיים בראשון לציון

מקרה של גננת שמבקשת לקבל רישיונות להפעלת הגן הפרטי, חושף את עמדת הנהגת העיר בכל הנוגע לגנים פרטיים

פורסם בתאריך: 26.6.19 10:28

האם עיריית ראשון לציון מערימה קשיים על הגנים הפרטיים במטרה לעודד רישום לגנים שבאחריות העירייה?

בעלת גן פרטי בעיר, שמבקשת להסדיר את הרישיונות הנדרשים, טוענת כי מלבד הסחבת שבה היא נתקלת, נאמר לה בצורה מפורשת כי העירייה אינה מעודדת ריבוי גנים פרטיים בעיר.

מ"מ ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך, עו"ד ליאל אבן זהר, אף אומרת ל"השקמה ראשון לציון" כי "אני פועלת בכל כוחי להפוך את החינוך מגיל אפס לחינוך ציבורי".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"אני אדם של חוק", מספרת בעלת הגן, "יש בעיר עשרות שפותחים גן פרטי בכמעט בכל מקום. בעיר יש מחסור בגנים פרטים לגיל הרך של 0-3. זה צורך שבקיים בעיר גדולה. לכן, הרבה גנים נפתחים בבתים ובמבנים כאלה ואחרים ללא פיקוח או רישיון. החטא היחיד שחטאתי הוא שנגשתי לעירייה וביקשתי לסדר את הגן לשימוש חורג ומאז אני מלווה בעורך דין ויודעת שאני הולכת להוציא כמה עשרות אלפי שקלים כי אני לא מוכנה לוותר".

לטענת בעלת הגן בשיחה שקיימה עם גורם בכיר בעירייה נאמר לה כי בכוונת העירייה לצמצם את מספר הגנים הפרטים בעיר, ולהרחיב את המסגרות העירוניות.

חברת המועצה יפעת מאירוביץ-יפת, המכירה את המקרה, אמרה: "אני התנגדתי לתת אישור לגן בוועדה לתכנון ובנייה, כי הוא נמצא בתוך שכונת וילות. אנשים התנגדו לכך, זה מאוד בעייתי. אנשים שמשלמים הרבה כסף עבור בית לא רוצים לשמוע רעש ילדים ומטפלות".

"כל בקשת אישור בוועדה לגן בלב שכונה אני דוחה, יש מקומות אחרים ויותר נוחים לפתיחת גן", סיכמה מאירוביץ-יפת.

לאבן-זהר עמדה ברורה בנושא. "אני פועלת בכל כוחי להפוך את החינוך מגיל אפס לחינוך ציבורי", אמרה אבן-זהר, "יכול להיות שאמרתי לגברת מהגן הפרטי שעמדתי העקרונית היא שאני בעד חינוך ציבורי אבל היא בהחלט יכולה להמשיך ולהגיש את הבקשות לוועדה לתכנון ובנייה, זאת רשותו של כל תושב וכל דבר יבדק לגופו".

"עמדתי העקרונית שאני חוזרת עליה בכל מקום, היא שהחינוך לגיל הרך צריך להיות ציבורי, ומפוקח וממומן על ידי הרשויות המקומיות או על ידי המדינה. בשנים הקרובות אנחנו מתכוונים לפתוח מעונות לרווחת הציבור, באמצעות החברה העירונית. תושבי העיר יקבלו הנחות של התמ"ת, דבר שיוזיל להם משמעותית את מעונות היום. אני לא נגד שום גן זה או אחר ולא הייתי בוועדה כשדובר על הגן הספציפי הזה. אבל עמדתי ברורה: המעונות שלנו הם מעונות מפוקחים, חדשים וגדולים יותר".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מחזקת את ידייך ליאל אבן זוהר
    בהחלט תשובה ראויה. יפעת שאפו על היוזמה
    אכן כל אחת יכולה לפתוח גן וזה אבסורד במיוחד לאור ריבוי ההתעללויות .
    יותר גני עיריה ופיקוח יהווה פתרון נחת ושקט להורים

  2. יאנוש

    יש לאפשר להורים ,לבחור בין גן עירוני לגן פרטי ,לא ייתכן שהכף יטה רק לצד אחד ,ולמעשה כפי שדודי כתב בכתבה,העיריה בוודאי רשאית לקדם גנים עירוניים אך עם יש ביקוש לגנים פרטיים מדוע להכביד על הגנים ?סוף כל סוף מדובר גם בפרנסה ,וגם בחינוך ,וההורים רוצים את הטוב ביותר מבחינת חינוך לילדם ,ויש לתת להורים אפשרות בחירה ,שהיא למעשה בחירה דמוקרטית חינוכית.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    פחחחח, בחיים לא הייתי שמה את הילד שלי במעונות מפוקחים של עיריית ראשלצ. צריך לתבוע את העירייה שאומרת קול רם שהיא שמה רגליים לגנים פרטיים

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר