צילום: יוסי אלתרמן

החינוך המונטסורי: פוסט שפרסמה גננת מסעיר את ההורים

הגננת חשפה כי אינה יודעת הרבה על שיטת החינוך וההורים החלו לפקפק בבשורה האלטרנטיבית שהגיעה לעיר

פורסם בתאריך: 17.6.19 17:37

לאחר התלבטויות רבות, הוחלט לפני כחודשיים לפתוח ארבעה גנים בעלי שיטת החינוך המונטסורי, שניים במערב ושניים במזרח. בין ההורים שרשמו את ילדיהם לגנים אלו, ישנם הורים רבים שתוהים האם הם ביצעו החלטה נכונה. זאת לאחר שגננת שעתידה ללמד בגן במזרח העיר, העלתה פוסט בפייסבוק שבו היא סיפרה על כך ששובצה לגן מונטסורי בדיוק כאשר סיימה את הסטז' במשרד החינוך, וחשפה כי אינה יודעת דבר על השיטה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בעוד כחודשיים וחצי תיפתח שנת הלימודים תש"פ ואיתה תושק שיטת החינוך המונטסורי בראשון לציון. השיטה היא גישה חינוכית לילדים המבוססת על מחקריה של המחנכת האיטלקית ד"ר מריה מונטסורי. זו תהיה הפעם הראשונה בה תתקיים שיטת החינוך בארץ תחת משרד החינוך.

אתמול העלתה גננת ששובצה ללמד בגן מונטסורי במזרח העיר פוסט בפייסבוק ובו היא סיפרה שהיא לא מכירה כלל את שיטת החינוך. הפוסט עורר מיד סערה בקרב ההורים שנרשמו לחינוך המונטסורי מכיוון שהגננת טרם עברה השתלמות בנושא, כפי שנכתב בפוסט. כמו כן, ההורים זועמים מכיוון שהובטח מטעם העירייה כי הגננת תעבור הכשרה של חצי שנה בחינוך המונטסורי אך נותרו רק חודשיים וחצי לפתיחת השנה והיא לא עברה הכשרה כלל.

"אני שוקלת לשנות את השיבוץ", אומרת אימא לילד שרשום לגן, "הבן שלי יהיה בין הגדולים, אין שיוויון מגדרי ונראה שלא לוקחים את הפרוייקט מספיק ברצינות. לא חולקים איתנו שום מידע קונטרטי. מצד אחד לקחו סטז'רית, שאולי זה נכון כי היא לא מקובעת מבחינת שיטה חינוכית, אבל מצד שני מה שהובטח זה לא מה שקורה בפועל. אם לא יינתנו תשובות חד משמעיות אני אערער על השיבוץ ואעביר את בני לגן ליד הבית".

ההורים פנו למ"מ ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך, עו"ד ליאל אבן זהר שאמרה כי הנושא מדאיג גם אותה ושהיא תבדוק זאת מקרוב. כרגע לא ניתנה תשובה או בשורה להורים שמודאגים.

"ניהול גן זה לא צחוק", אומרת אימא לילדה שרשומה לגן, "גם לנהל גן מיד לאחר שמסיימים את הלימודים וגם עם שיטה חדשה ומיוחדת, איפה ההכשרה? מה היא תדע לעשות בלי ליווי צמוד? נראה שהכל התחיל בקול תרועה אבל פתאום הכל מצטמצם. מצד שני אנחנו סומכים על העירייה. ליאל אבן זהר קשובה אלינו ועונה תמיד. אנחנו נאלץ להמתין כדי לקבל תשובות ואם הן לא יהיו מספקות, שכל אחד יעשה את השיקולים שלו".

ממחוז מרכז במשרד החינוך נמסר: "בהתאם לצורך שעלה מן השטח, יפתחו בשנת תש"פ לראשונה בראשון לציון, גני ילדים רשמיים אשר יפעלו ברוח מוניטיסורי. לגנים יושבצו גננות בעלות הכשרה רשמית לחינוך קדם יסודי וכן נמצאו מתאימות לעבור העשרה לייחודיותו של הגן. מלאכת השיבוץ טרם הסתיימה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. יצחק

    מהי השיטה "החינוכית" עקרונותיה? מ מטרתה? מאפיינה?
    מסתירים מהציבור את האמת?
    זה שהשיטה מבוססת על מחקריה של ד"ר מנטיסה כזו או אחרת. לכ אומר כלום.
    או שהכותב לא אמר בכוונת מכוון או שאינו יודע את השיטה. זה לא שירות ציבורי.
    על זה נאמר: והאמת תהיה נעדרת.

  2. רפי

    ממליץ לאם שרשמה את בנה למונטסורי ככל שתמהרי להוציא את בנך מגן זה המעשה יהיה לטובתו . אני לא מאשים את הגננת האשמה והאחריות היא על הרשות בלבד , והילדים לא יהיו שפן נסיון .

  3. חיה

    לא משנה איך קוראים לאיזו שיטה. העיקרון הוא אחיד: גננת עם בינת הלב, ילדים פעילים וחושבים ועם זאת קשובים, והורים רגועים. קוראים לזה שיטת חינוך מוצלחת.

  4. רקפות

    צריך לקחת גננות יועצות עם נסיון רב בחינוך מונטסורי ולצוות אותם לגננות של הגן למספר חודשים במקביל להכשרה שהגננת תעבור.
    השאלה אם יש יועצות פנויות מומחיות בחינוך מונטסורי? האם יש לעירייה כסף ורצון לשלם להן על ההתלוות שלהן?
    אשמח לשמוע תגובה על כך מגורמים רלוונטיים.

  5. חגית

    אני מורה לשיטת מונטסורי.עבדתי שלוש שנים בגן במיאמי.לדעתי השיטה לא מתאימה לילדי הארץ ולכן בכן שהיה בזמנו בתל אביב נסגר.
    שיטת מריה מונטסורי גורסת שניתן ללמד כל ילד החל מגיל 18 חודשים קריאה כתיבה וחשבון בסיסי תוך כדי "משחק".השיטה אכן עובדת אבל על סוג מסוים של ילדים.אין בעירי גן מונטסורי.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר