צילום: Elena Nichizhenova / shutterstock.com
צילום: Elena Nichizhenova / shutterstock.com

המסגרות המונטיסוריות הראשונות: הרישום, המרחק וההסעות

הורים רבים מתרגשים לקראת הכיתות והגנים במסגרת החינוך החדשה. מה מצפה להם?

פורסם בתאריך: 28.3.19 10:16

בימים אלה מקבלים ההורים בראשון לציון שיבוצים לבתי הספר, מי שמתרגשים במיוחד עם הורים לילדי גן וכיתה א' שילמדו לראשונה במסגרות בשיטת החינוך המונטוסורי. מדובר בשתי חטיבות צעירות, המשלבות גן וכיתה א', וארבעה גנים נוספים לגילאי 3-4.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


כפי שפורסם כאן, ב"השקמה ראשון לציון", בעקבות הביקוש מצד ההורים הוחלט לפתוח מסגרות חינוך ברוח המונטוסורית, בבתי הספר אומניות במערב החדש, בשכונת אשלים ובשכונת רקפות שבמזרח. לקראת פתיחת מסגרות החינוך החדשות, בשבועות האחרונים התקיימו פגישות במינהל החינוך כדי לקבוע ולהגדיר קווים מנחים.

בינתיים, הודיעה העירייה כי תפתח כיתת גן של שכבת גיל טרום טרום חובה, בשכבה דו גילאית של 3-4. מיקום הגנים המדויק עדיין אינו ידוע, אך הוא יהיה בסמיכות לבתי הספר כדי ליצור רצף גאוגרפי. כמו כן, טרם פורסם צוות הגן, שלא כמו גנים אחרים שמופיעים בחוברת הרישם להורים.

בבתי הספר ייפתחו כיתות חטיבה צעירה, לגילאי 5-6, שהם למעשה גן חובה וכיתה א' שפועלים במרחב משותף. זאת כדי שילדי הגן יכירו את הלימודים ואת כיתה א' ושילדי כיתה א' לא יתנתקו לגמרי מהגן. מספר הילדים מהגן ומספר הילדים מכיתה א' שיילמדו בחטיבה הצעירה באומניות הוא זהה. אבל באזור המזרח, בבית ספר רקפות, טרם הסתיימו השיבוצים ועדיין לא ידוע מה יהיה מספר הילדים. בסך הכל ייפתחו בשנת הלימודים הקרובה שמונה כיתות ברוח מונטסורי.

כמו כן, בסיום הלימודים יפעל צהרון שיהיה באותו החלל, הצהרון יתקיים כצהרון רגיל של החברה העירונית ולא ברוח מונטסורי, אלה אם ירצה הצוות החינוכי.

לא יהיו הסעות למסגרות החינוך ובימים האחרונים החלו הורים רבים מאותו אזור גאוגרפי לקבוע נסיעות בוקר משותפות שיתחלקו בין מספר הורים.

אבל לצד החגיגה, יש לא מעט הורים שנאלצו לוותר על המסגרות החדשות, שממוקמות במזרח ובמערב העיר, בשל המרחק הגיאוגרפי. אחד מהם, הוא חגי בן אבי, המתגורר בשכונת נעורים: "הבן הבכור שלנו יעלה בשנה הקרובה לכיתה א'. זה הבן הבכור שלנו ושמענו הרבה על שיטת החינוך. מאוד רצינו שהוא ילמד בבית ספר כזה, אבל צריך להיות גם מציאותיים. בינתיים, לא דובר על הסעות ואני לא חושב שגם הייתי שולח ילד בכיתה א' בהסעה. מצד שני, לנסוע כל בוקר 20 דקות לכל כיוון זה גם לא ריאלי. אנשים עובדים ונסיעות בוקר ארוכות הן מאוד בעייתיות".

עוד באותו הנושא:

לראשונה בעיר: גני ילדים וחטיבה צעירה בשיטת חינוך מונטסורי

בלי ציונים, מבחנים או שיעורי בית: האם עיריית ראשל"צ תאמץ את השיטה החדשה?

 

 

 

.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר