מתחם דורות ראשון לציון

פרסום ראשון: תוכנית להעברת הזרם הדתי לקריית חינוך אחת

הוקפאה ההרחבה שתוכננה לאולפנה בראשון לציון, תועבר יחד עם שני בתי ספר נוספים מהזרם הדתי העל יסודי, לבית הספר דורות בעיר. יש כבר מי שמתכנן מאבק

פורסם בתאריך: 19.2.19 14:18

כפי שזה נראה כעת הסערה הבאה בדרך: תוכנית חדשה להקמת קריית חינוך דתית בראשון לציון. זאת לאחר שראש העירייה, רז קינסטליך, הקפיא את ההרחבה שתוכננה לאולפנה לבנות.

לפי התוכנית החלופית שיוצאת לדרך, שלושת המוסדות הדתיים בעיר צפויים לעבור לפעול תחת קורת גג אחת. וכבר יש מתנגדים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


כבר שנים שמקרב הציבור הדתי והממלכתי-דתי נשמעות טענות על כך שלעיר אין מה להציע לו, בפרט בתחום החינוך ודורש לפתוח תיכון דתי נוסף בעיר, כפי שפורסם כאן, ב"השקמה ראשון לציון". עוד מהקדנציה של ראש העירייה לשעבר, דב צור, נשמעו טענות בדבר פתיחת התיכון החדיש ממ"ד במערב העיר. כיום פועלים שלושה תיכונים דתיים-ממלכתיים בעיר – התיכון המעורב מקיף ב', האולפנה שעלות אחזקתה נאמדת באלפי שקלים בשנה ולומדות בה רק בנות, וישיבת בני עקיבא לבנים בלבד, גם היא בעלות של אלפי שקלים בשנה.

לאחר בחינת תוכניות רבות שקמו ונפלו, הוחלט בשנה שעברה להקים באולפנה של הבנות מבנה נוסף. הביצוע נקבע לתחילת 2019, אך בעקבות הבחירות והמהפך בעיר, ועל רקע הסכום שנדרש כדי להוציא לפועל את התוכנית, היא הוקפאה בשלב זה וצפויה להיגנז. במקומה, תוכנית חלופית יצאה לדרך: קריית חינוך דתית. ל"השקמה ראשון לציון" נודע כי במסגרת התוכנית החדשה, במקום לבנות באולפנה מבנה בעלות של מיליוני שקלים, יעבירו את שלושת המוסדות הדתיים לבית הספר דורות שבמערב הישן, כולם תחת קורת גג אחת. לכאורה רעיון נהדר – אבל ההורים חושבים אחרת.

יפית טוויטו, יו"ר ועד ההורים בישיבה התיכונית ששמעה על התוכנית, מספרת שההורים מצפים לפגישה בעירייה. "כרגע אנחנו רוצים לשמוע על התוכנית ונגיב בהמשך", מסרה.

שרון לוגסי, יו"ר ועד ההורים באולפנת בני עקיבא, מסרה כי "אני הרבה לא יודעת על הנושא. אף אחד לא ישב איתנו ואין לי שום פרטים. האם זה יהיה עם הפרדה או בלי הפרדה? לא ברור לנו, אבל עמדתנו ברורה – אנחנו לא נסכים שתהיה פגיעה בבנות האולפנה. למקיף זה לא משנה כי הם בית ספר מעורב גם כך, אך לגבי הישיבה והאולפנה זה יכול לפגוע בצביון. הדבר היחיד שיכול לצאת טוב מכך זה אם היו אומרים שהולך להיבנות הכל חדש – בית כנסת, אולם ספורט, מעבדה, הכל מהכל, אבל אינני חושבת שבכך דברים אמורים. יש בית ספר קיים והוא דורות ולשם רוצים להעביר אותנו. קשה לי לראות בכך קרן אור. אם יהיה צורך נשבית את הלימודים, אבל קודם נשב ונשמע במה דברים אמורים".

אוהד אוזן, יו"ר סיעת סרוגים, חבר מועצת העיר לשעבר שילדיו לומדים באולפנה ובישיבה התיכונית, אמר ל"השקמה ראשון לציון" כי "יש לבחון את הנושא בשני היבטים שונים – האחד, תמוה איך יורד לטמיון תכנון ותהליך שוודאי עלה לא מעט כסף אחרי שהוחלט לבצעו, ואין ספק שבשלב זה ההרגשה של ההורים, ואני מניח גם של הנהלת האולפנה, אינה פשוטה, כמי שכבר עמדו לשתות מהשוקת. הנושא המהותי יותר הוא איחוד המוסדות לקריית חינוך דתית אחת המהווה דריסה ברגל גסה של הצביון הדתי תורני שיש למוסדות הללו. גם ככה אנחנו 'נלחמים בשיניים' בסטיגמה ש'הדשא של השכנים דתי יותר' ומונעים בקושי הגירה אל מחוץ לעיר, ואיחוד מוסדות תורניים עם מוסד דתי ממלכתי מעורב יהווה נקודת שבר שלא נוכל להסכים לה. כבר שמעתי שהורים רבים יערקו למוסדות מחוץ לעיר".

אוזן מוסיף כי "ראוי לציין ששוחחתי בנדון עם מחזיקת תיק החינוך וסגנית ראש העירייה ליאל אבן זהר, ונקבע כי תתקיים פגישה ונלבן את הדברים. אני סמוך ובטוח כי לאחר הפגישה ייערך חישוב מסלול מחדש וכל התוכניות לרווחת התלמידות תצאנה בכל זאת אל הפועל".

חברת המועצה מיכל קלדרון מהבית היהודי, הוסיפה ואמרה שאכן יש תוכנית מגירה כזאת אך כרגע עוד לא ידוע דבר, והדגישה שאם אכן יקרו הדברים – הכל ייעשה בשיתוף הציבור.

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "הרחבת האולפנה אכן מוקפאת שכן מדובר בתקציב עתק שנכון לעכשיו העירייה בוחרת להשקיע אותו בשיפור החינוך בעיר. כמו כן בעיר קיימים מבני ציבור שיכולים לקלוט את המוסד החינוכי, כך שקיים פתרון הולם לעניין. בכל מקרה יתקיים שיח עם נציגות ההורים בהמשך, ולא צפוי שום שינוי בשנת הלימודים הקרובה".

 

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דן

    בקרוב בית ספר תיכון מקיף יג יעבור למיזרח למקום חדש יהיה אפשרי להעבור לשם הוא גדול ונוח לכולם..רק סבלנות… .

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר