רוני עקירב היו"ר הנבחר של הנהגת ההורים העירונית ש
רוני עקירב היו"ר הנהגת ההורים העירונית

ההורים מפחדים: כ-30 אחוז מהתלמידים לא יוצאים לטיולים

מותה של הנערה מראשון לציון אילן בר שלום באסון השיטפון, יחד עם מקרים נוספים של תלמידים שנפגעו בטיולים השנתיים לצד העלות הכספית הגבוהה, גורמים ליותר ויותר הורים לא לאפשר לילדיהם לצאת לטיולים

פורסם בתאריך: 24.1.19 16:24

בשנה האחרונה מסתמנת מגמה חדשה: הורים רבים לתלמידים שלומדים בתיכון, בוחרים לא לשלוח את ילדיהם לטיולים שנתיים. זאת, מחשש שילדיהם ייפגעו במהלך הטיולים. בפרט, על רקע מותה של אילן בר שלום באסון השיטפון בערבה לפני כשנה, שבו נספו עשרה בני נוער. כאשר רק לפני כשבוע נפלה נערה במסגרת טיול שנתי לתוך נקיק בדרום הארץ, נפצעה קשה ופונתה במסוק.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


גורמים במערכת החינוך העירונית סיפרו כי בכמה תיכונים עומד שיעור ההיעדרות מהטיולים על כ-30 אחוזים, כאשר מלבד החשש לשלום התלמידים ישנו גורם נוסף שככול הנראה עומד מאחורי ההיעדרויות: עלות טיול שנתי עומדת על 600-400 שקלים, סכום לא מבוטל.

אם לנערה שלומדת בתיכון בעיר, שהחליטה השנה שלא לאפשר לבתה לצאת לטיול השנתי, מספרת: "הבת שלי לומדת בכיתה י"א, והשנה הוחלט שהטיול יהיה בפברואר, שיא החורף, ועוד לדרום. מאז אסון מכינת בני ציון אני בחרדה. יש המון מקרים שאירעו במהלך טיולים שנתיים. זה לא פשוט להשתלט על תיכוניסטים, אבל זו בהחלט לא חובה לצאת. לאחר שיחה עם הבת שלי שרצתה לצאת עם החברים, כי זה מגבש וכיף להם, הסברתי לה שאני לא אהיה רגועה והעדפתי לתת לה את הכסף כדמי כיס ושתישאר בבית. בשיחות עם הורי החברות הבנתי שאני לא היחידה עם התחושות הללו, וכך יצא שכמה ילדים לא יוצאים והם כבר תכננו להם מה לעשות בימים אלה. כולם חכמים בדיעבד. אני רוצה להיות חכמה לפני".

מרוני עקירב, יו"ר ועד ההורים בראשון לציון, אישר את הדברים ומסר בתגובה: "לצערי, אי שליחת ילדים לטיולים שנתיים בתיכון זה משהו שקיים בשנים האחרונות סביב מקרים שקרו ושההורים חוששים מכך. אני מבין את חשש ההורים, כולם רוצים ילדים בריאים בבית, וכששומעים על עוד מקרה ועוד אחד יש חשש. עם זאת, התלמידים מחכים לטיול השנתי שזכור שנים קדימה, ואסור להרוס להם את החוויה הזאת. לכן תפקידם של ועדי ההורים הוא להיות מעורבים והם אף מתערבים בנושא, בוודאי כשהם משלמים על כך. צריכים לבדוק לאן יוצאים, באיזו תקופה, מי המלווים ואת כל הפרטים הביטחוניים החשובים. בנוסף, לא צריך לעשות טיולים מדצמבר עד פברואר, זאת תקופת חורף לא יציבה והסיכון מיותר. יש מספיק זמן לפני או אחרי".

ממחוז מרכז במשרד החינוך נמסר בתגובה כי "בתי הספר פועלים בהתאם להוראות חדר מצב של המרכז לתאום טיולים במשרד החינוך. כל אירוע נבחן לגופו וננקטים כל אמצעי הזהירות להוצאת טיולים בטוחים".

עוד באותו הנושא:

המלחמה של אוריאל בר שלום: "משקולת על הלב מאז מותה של אילן"

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר