אילן בר שלום זל שנהרג באסון השיטפון
אילן בר שלום ז"ל (צילום: מתוך הפייסבוק)

המלחמה של אוריאל בר שלום: "משקולת על הלב מאז מותה של אילן"

אביה של אילן שנספתה באסון נחל צפית, אינו מבין כיצד איך עדיין לא הוקמה ועדת חקירה ומדוע מנהלת המכינה מזמינה שוטרים בתגובה להפגנות ההורים השכולים, ומתנחם באפשרויות להנציח את בתו בעיר

פורסם בתאריך: 20.1.19 12:44

"יש לי משקולת תמידית על הלב מאז מותה של אילן. היא נמצאת בראש כל הזמן. יהיה מוגזם להגיד שאני חושב עליה כל דקה, אבל לפחות פעם בשעה, ולא נראה שזה הופך להיות יותר קל", כך מספר אוריאל, אביה של אילן בר שלום ז"ל מתיכון עמית עמ"ל בראשון לציון, שנספתה לפני שמונה חודשים באסון מכינת בני ציון בנחל צפית. באסון נספו תשע נערות ונער אחד לאחר שנקלעו לשיטפון עז ביום גשום במיוחד. עד כה לא משרד הביטחון ולא משרד החינוך לקחו אחריות וטרם נפתחה ועדת חקירה בלתי תלויה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בר שלום קובל על כך שבחודשיים האחרונים החלה מכינת בני ציון לגייס נוער לשנת הלימודים הבאה. בתגובה לכך יוצאים ההורים השכולים מדי שבוע להפגנות מחוץ למכינה ומרגישים שהזעקה שלהם לא נשמעת. "לצערי מכינת בני ציון ממשיכה לפעול כאילו לא קרה דבר", טוען בר שלום, "איך זה ייתכן שעדיין לא קמה ועדת חקירה בלתי תלויה? איך שמונה חודשים אחרי האסון כבר מראיינים נוער חדש? אנחנו מגיעים מדי שבוע להפגנות שקטות, מול המכינה או היכן שנערכים המיונים, ומנהלת המכינה 'מבריחה' את הנוער פעם אחר פעם למקום אחר כדי שלא ייתקלו בנו. לאחרונה גם הוזמנו שוטרים. הדבר בהחלט מאוד מקומם. כל הסיטואציה הזו לא פשוטה בכלל – הפגנות, פגישות במשרד החינוך, עם ראש הממשלה. החיים של כולנו השתנו ללא היכר. אני לא מאחל לאף אחד לעמוד במקום שלנו. כולנו עובדים פחות מכורח הנסיבות שנכפו עלינו, וגם אני עצמי עובד הרבה פחות. חשוב לי שהצדק ייעשה בסופו של דבר".

"אילן היתה החברה הכי טובה שלי", מספר אביה על הקשר המיוחד עם בתו הבכורה, "הייתי מסתכל עליה ואומר לה, 'את חושבת על זה ועל זה, נכון?', והיא היתה מתעצבנת ושואלת, 'איך אתה יודע?'. אולי בגלל שאנחנו דומים באופי, וגם בגלל הקשר המיוחד שהיה בינינו, הייתי קורא אותה בקלות". הוא מספר כי בתו היתה מוכשרת מאוד ונהגה לכתוב, לקרוא ספרים ולעסוק בצילום. היתה תקופה שאף אמר לה שאם זה החלום שלה, הוא יעתיק את חייו ללונדון או לאן שתרצה. "לאחרונה אמה רותם מצאה אצלה בחדר רשימה של ספרים שכתבה שהיא רוצה לקרוא אותם", הוא מספר, "והחלטתי שאני אקרא אותם בשבילה".

בימים אלה מקיימת משפחת בר שלום פגישות עם אגף הנוער בעיריית ראשון לציון כדי לדון על הנצחה לאילן ז"ל, שלמדה במגמת קולנוע. "מכיוון שאילן מאוד אהבה קולנוע חשבנו לקיים פעם בשנה פסטיבל לזכרה ביס פלאנט", מספר אביה, "חשבנו לעשות פסטיבל של סרטים קצרים מכל הארץ ובכך להנציח אותה. בנוסף בבית הספר הנציחו אותה בספרייה, אבל כן חשוב לנו לעשות את מה שהיתה האהבה הגדולה ביותר שלה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר