מנהלת קרית החינוך העמית- אטי אדר
נבחרה. אטי אדר

הכיתה שסבלה מאלימות קשה חוזרת ללימודים

לאחר פגישה עם ראש מינהל החינוך בראשון לציון, שהציגה בפניהם שורה של פתרונות, הודיעו ההורים על סיום השביתה שנמשכה 13 ימים

פורסם בתאריך: 25.12.18 12:51

לאחר 13 ימים של שביתה, חזרו תלמידי כיתה ה' בבית הספר היסודי בראשון לציון ללימודים. זאת, לאחר שהובטח להורים כי לכיתה כוח האדם יתוגבר כך שילדיהם יהיו מוגנים מפני אלימות הקשה בכיתה.

כפי שפורסם לראשונה ב"השקמה ראשון לציון", ההורים הודיעו על השבתת הלימודים, במחאה על כך שילדיהם סובלים מאלימות מצד מספר תלמידים בכיתה, במשך שנים. לטענת ההורים באחרונה החריפו מקרי האלימות, וכללו בין השאר תקיפת ילדה שנזקקה לאשפוז לאחר שהוכתה בבית החזה, שבירת אצבע של תלמידה אחרת, השלכת תלמיד לפח וסדיקת יד של אחת התלמידות.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לאחר השבתת הלימודים קיימו נציגי ההורים פגישות עם גורמים בעיריית ראשון לציון. סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך, ליאל אבן-זהר, הציעה להורים מספר פתרונות, כפי שדיווחנו כאן. בנוסף, נפגשו נציגי ההורים עם ראש מינהל החינוך בראשון לציון, אתי הדר, ובמהלך הפגישה הועלו מספר פתרונות. ההורים ציינו כי אדר הייתה "קשובה ובאמת מנסה למצוא פתרון ולתת לילדנו להגיע לסביבה מוגנת, כפי שבית ספר אמור להיות". במקביל, נשלחו להורים מכתבים מהנהלת בית הספר, שבהם מצויין כי השבתת הלימודים מהווה הפרה של חוק חינוך חובה.

אתמול (שני) החליטו ההורים להחזיר את ילדיהם לבית הספר, זאת לאחר שהובטחה להם תוספת בכוח אדם, כך שבכל רגע נתון יהיו בין שלושה לארבעה אנשי חינוך, בהם מורות וסייעות, שיכולו להגן על הילדים. בנוסף, הובטח להורים כי בכל מקרה של אלימות, פיזית או מילולית, התלמידים הפוגעים יורחקו מהכיתה.

אבן-זהר אמרה בתגובה לסיום השביתה: ״אנחנו מברכים על סיום השביתה. נמשיך לטפל בכיתה ובבית הספר, כנדרש להבטחת שלומם ועל מנת להחזיר את הילדים ללמידה ולאקלים מיטביים. אני מודה לשותפינו במשרד החינוך, לראש המינהל וצוותה לבית הספר ולוועד ההורים על השותפות והמאמצים שנעשו ונעשים לטובת התלמידים. יחד עם משרד החינוך, נפעל מול כלל בתי הספר למיפוי ומיגור אלימות ונטפל נקודתית בנחישות ויסודיות בבעיות מוגנות, בכל מקום שהן קיימות במערכת החינוך, ולא נטאטא מתחת לשטיח שום בעיה, כדי שכלל ילדינו וכלל צוותי החינוך בעיר יהיו פנויים ללמידה משמעותית, להישגים, ולפעילות חברתית וקהילתית חיובית״.

לילך קובה, פסיכולוגית חברתית המשמשת כיו"ר פורום הורים נגד אלימות, שליוותה את מאבק ההורים, אמרה: "אני שמחה לבשר כי מאבק ההורים חסר הפשרות הניב תוצאות. בעקבות הודעת ראש מינהל החינוך, אטי אדר ומנהלת בית הספר, לפיה הטיפול באלימות שהפך לתופעה מתמשכת יזכה בעתיד לאפס סובלנות וייכנס כבר בימים הקרובים למסלול של דיווח על כל פרט שיחרוג מקיום אקלים חינוכי מיטבי לטובת הילדים כולם. ההורים הודיעו כי הם מחזירים את הילדים לאלתר לספסל הלימודים לאחר 13 ימי שביתה. אני תקווה כי זאת הפעם האחרונה שבה הורים נאלצים להשתמש בנשק השביתה כדי להבהיר את המסר החד משמעי: ילדנו ראויים לסביבה מוגנת שבה יש אפס סובלנות לאלימות".

נציגי ההורים מסרו בתגובה: "אנו מאוד מקווים ובאמת רוצים להמשיך להאמין שהמערכת תדאג למוגנות הילדים שלנו בבית הספר ובפרט בכיתה הספציפית שלנו. הובטח לנו שהנושאים שמטופלים באופן פרטני, אכן יטופלו ושהאקלים הכיתתי אכן ישתנה לטובה. אנו רוצים להודות שוב לגברת אתי אדר ולהנהלת בית הספר על האוזן הקשבת והנכונות למציאת פתרון".

יו"ר הנהגת ההורים בראשון לציון, רוני עקירב, מסר: "שמחתי לשמוע שהתלמידים חוזרים ללמוד, יחד עם זאת אני בהחלט מבין את מניעי השביתה. כפי שלמורים מותר לשבות כשהם מוחים על תנאי העסקה, גם להורים ולתלמידים מותר לשבות כאשר מדובר בביטחונם האישי. צר לי שההורים נאלצו לנקוט בצעד זה בכדי לקבל תשומת לב. אני מאוד מקווה שהפתרונות שהוצעו על ידי משרד החינוך אכן ייושמו בפועל והמצב ישתפר. במידה שלא יהיה שיפור נצטרך להתכנס שוב ולהחליט".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר