צילום: ליאת סער-שוורץ

למחזיקת תיק החינוך המיוחד יש תוכניות: "בראשון לציון כרבע מיליון תושבים ובלי מרכז שיקום אחד"

חברת המועצה ד"ר הדס הכהן נכנסה לתפקידה בחג החנוכה, במהלכו באירוע מיוחד ומרגש יזמה הדלקת נרות עם ילדי החינוך המיוחד. עכשיו היא מתכננת שורה של יוזמות כדי להקל על הילדים והמשפחות בעלות הצרכים המיוחדים

פורסם בתאריך: 12.12.18 18:29

מלון בו הורים לילדי החינוך המיוחד יוכלו להשכין את ילדם ולצאת לחופשה, חוות סוסים טיפולית, בריכות טיפוליות וסדנאות תמיכה להורים ואחים הבריאים, הם חלק ממה שד"ר הדס הכהן, מחזיקת תיק החינוך המיוחד מתכננת. ד"ר הכהן האורתודוקסית מ"יש עתיד", המחזיקה בתיק שפוצל לראשונה לאחר הבחירות האחרונות, מכירה מקרוב את הקשיים ואת האחריות הנלווית לתיק.

"מדובר בחידוש שיש לו מסר חברתי", היא אומרת ל"השקמה ראשון לציון". "המסר הוא של חברה אכפתית, רגישה, סובלנית ושואפת לצדק חברתי ואני שמחה על התגובות האוהדות של תושבי העיר בעקבות הבשורה. פיצול התיק משמעותו לשים את אוכלוסיית הילדים וגם הבוגרים עם הצרכים המיוחדים על המפה העירונית, ולתת מענה לצרכים הייחודיים שלהם והמצוקות היומיומיות שלהם ושל המשפחות".

את הדוקטורט היא עשתה בחינוך, ומלבד פעילותה הפוליטית והציבורית היא היא מלמדת במכללה להכשרת מורים במסלול הסבה לחינוך מיוחד, כמומחית לחינוך מיוחד, פדגוגיה, טכנולוגיות ולמידה גם עבור אוכלוסיות בעלי צרכים מיוחדים. הקורסים שהיא מעבירה עוסקים בפדגוגיה ושילוב טכנולוגיות ותקשורת בחינוך המיוחד.

"כיום יש לתת מענה לצרכי השעה ונושאים הבוערים למשפחות והילדים והמבוגרים בעלי הצרכים המיוחדים", אומרת ד"ר הכהן, "צריך לצמצם את הבירוקרטיה, לטפל בנושא ההסעות הכאוב, שמתברר שהוא בעיה כלל ארצית, לספק צרכים חינוכיים וחברתיים מותאמים כמו למשל מגוון חוגים, מתקני שעשועים בגינות ציבוריות וישיבה מועדפת בקדמת הבמה באירועים עירוניים".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


לד"ר הכהן תוכניות גדולות בתחום, הכוללות יצירת קריה טיפולית, חברתית ואקדמית שבה יינתנו מגוון שירותים הנוגעים לחינוך המיוחד, בהם סדנאות תמיכה למשפחות והכשרה למקצועות טיפוליים. כמו כן, חלק מהתוכנית היא לכלול מרחבים ייעודיים ומתקנים ייחודיי,ם כמו בריכה הידרותרפית ו"חדר סנוזלן" – טכנולוגיה מיוחדת לטיפול בילדים עם פיגור שכלי בעזרת טכנולוגיות אופטיות מתקדמות וקרני לייזר.

אם אכן יתממש חזונה של ד"ר הכהן, ראשון לציון תהיה העיר הראשונה בארץ למען החינוך המיוחד ובעלי המוגבלויות, כשהיא שואפת להקים כחלק מהקריה גם גן שעשועים מותאם גם למתניידים על כסאות גלגלים, מרכז שיקום, חוות סוסים טיפולית, ואף מלון בו הורים יוכלו להשכין את ילדיהם ולצאת לחופשה.

"ראשון לציון עיר של כרבע מיליון תושבים ואין בה מרכז שיקום. אנשים עוברים תאונות, מחלות ונאלצים לקבל שירותי שיקום בערים אחרות", היא מסבירה, "יש לנו שטחים רבים שעדיין לא מאוכלסים וזה לגמרי אפשרי. אני מקווה שראש העיר ישכיל להבין בחשיבות הקמתה של קריה שכזו הן למען התושבים, והן למען העיר ומעמדה".

בבחירות בלטת כאישה דתייה שהצטרפה דווקא ל"יש עתיד".

"זה לא סוד שאני אורתודוקסית, למי שמכיר אותי ואת הפעילות העירונית שלי ב-22 השנה האחרונות. אכן סיעות דתיות היו מעוניינות בהצטרפות שלי אליהן. פנו למשפחה שלי, הפעילו לחץ ובכל זאת החלטתי אחרת. קיבלתי הזמנה גם מאחד הרבנים החשובים בעיר, להגיע ולהשתתף באירוע חנוכה שהוא קיים, אף על פי שהתפיסה הכללית היא ש'יש עתיד' זו תנועה נגד חרדים. מנקודת מבט שלי והכרות עם ראש המפלגה ורעייתו, ההיפך הוא הנכון. מדובר במפלגה פלורליסטית ששואפת להיות מפלגת מרכז ולאחד את כלל הציבור לשורותיה תוך עשיית צדק חברתי, ועל כן אני שמחה להיות האורתודוקסית הראשונה ביש עתיד".

ד"ר הכהן החלה את תפקידה כבר במהלך חג החנוכה, כשלראשונה ראשון לציון ייזמה הדלקת חנוכיית חב"ד במרכז העיר יחד עם ילדי החינוך המיוחד. יונתן חנני יהודאי, נער אוטיסט הדליק נר וריגש את הקהל. "יהונתן הוא נער בן 15, אוטיסט שלא מדבר, נענה באומץ לב להיות שמש בהדלקת הנרות. זו הפעם הראשונה בה אנו עומדים יחד על במה, התרגשנו מאוד מהקהל הרב שנאסף, אשר בסבלנות יוצאת דופן המתין שיהונתן יטפס על הסולם בדרכו לבמה, דבר שחששנו ממנו מאוד, ולבסוף השמחה ומחיאות הכפיים יצרו עבורנו חוויה חדשה לחנוכה", כך סיפרה אמו כינרת בהתרגשות.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. אבי הללי

    כולם התפלאו שאמיר סולרסקי בחר בהדס ואיתי לרשימה הוא יודע מה שהוא עושה , חבל שהוא לא ראש העיר שלנו
    בהצלחה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ד"ר הדס הכהן בהצלחה!!! את עם חזון ונתינה רבה, הרבה הצלחה לך באופן הפרטי ולעירינו ככלל.תודה!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר