גן ילדים אילוסטרציה
(אילוסטרציה: שאטרסטוק)

מדוע העירייה רוצה לסגור גן ילדים למרות צפיפות הילדים?

העירייה הודיעה למשפחות הילדים בגן "חרוזים בשמש" בנאות שקמה כי בשנה הבאה הוא יסגר וילדיהם יועברו לגנים אחרים, ההורים טוענים כי אין סיבה ממשית לסגירתו, מי צודק?

פורסם בתאריך: 1.5.18 10:56

שנת הלימודים נגמרת בקרוב, אך לא מעט הורים וילדים כבר מתכוננים לשנת הלימודים הקרובה – איפה, מתי, ועכשיו גם – למה? את השאלה האחרונה שואלים כעת הורים שרשמו את ילדיהם לשנת תשע"ט ונדהמו לגלות כי הגן צפוי להסגר, זאת ללא הסבר שיסבר את אוזניהם. שוחחנו עם מלי אטאס, אחת מהאמהות אשר רשמה את בנה לגן כדי לקבל פרטים נוספים על המקרה.

כל העדכונים והקופונים מחכים לכם באפליקציה שלנו

איך הכל התחיל?

"האמת שהכל היה לוטה בערפל בהתחלה" הסבירה אטאס, "בהתחלה רשמנו את הילדים כרגיל, שמענו שמועה על כך שהגן צפוי להסגר השנה, ורק לאחר שפנינו לעיריה כדי לברר במה מדובר (לא הסבירו לנו למה בהתחלה) ורק לאחר מספר פניות, נציגה של העירייה התקשרה להורים כדי להודיע להם שהגן צפוי להיסגר בגלל כמות נמוכה של הרשמות (כ-20 ילדים לפי הרישומים שלנו, העיריה טוענת שיש פחות) כמובן שמחינו על הנושא – בהתחלה קיבלנו טענות שאין מה לעשות, ולבסוף, אחרי שכתבנו מכתב זועם לראש העיר וגורמים נוספים בעירייה והתחלנו במאבק עם יתר ההורים, תיאמו לנו פגישה בטענה שבה נוכל להשמיע את הטענות שלנו ויכול להיות שדברים יסתדרו. בפועל לא קרה שום דבר בפגישה ואנו מרגישים שסתם משכו את הזמן כדי שנגיע למועד שבו לא יהיה ניתן לעשות משהו. הם רוצים לסגור את הגן ולפזר את הילדים בגנים הסמוכים –וייצא שכל שנה הילדים יהיו במסגרת אחרת. מיותר לציין כמה קשיי הסתגלות הם ייאלצו לעבור בכל שנה מחדש. זה לא בריא לשום ילד בגילאים האלו ובכלל, לאור החשש שלנו בנושא בדקנו זאת גם מול פסיכולוגית שחיזקה מאוד את הטענה".

והאם באמת לא ניתן לעשות כלום?

"בטח שניתן. אם יש כמה גנים אחד ליד השני, סימן שיש ביקוש", משיבה מני, "כמו כן, נאות שקמה היא שכונה מאוד פופולרית בקרב זוגות צעירים, כך שייתכן מאוד שכבר בשנה הקרובה הביקוש יגדל משמעותית וחבל ככה לסגור גן בלי לחשוב לטווח הארוך. הגן גם קיים כמה שנים טובות, והגננת הקודמת הייתה ותיקה. אמנם הגננת הנוכחית נמצאת בו כשנתיים, אבל יש לה ניסיון של כ-10 שנים במקצוע וזה גן מצוין ומטופח עם צוות מסור וכל ההורים מאוד מרוצים מהגן".

 

ומה קרה בפגישה?

"לדברי אחת האמהות שנכחו בדיון, הפגישה הייתה עם מנהלת מחלקת החינוך הקדם יסודי ומנהלת הרישום והשיבוץ בעירייה. בפגישה העלינו בפניהן את כל הטענות שלנו על כך שההחלטה פוגעת בילדי הגן ובילדי השכונה בכלל. אם הגן ייסגר הילדים ייאלצו לעבור שוב הליך של קליטה מחדש והסתגלות לצוות גן חדש וסביבה חברתית חדשה, לאחר שהשנה הם כבר הסתגלו לגן "חרוזים בשמש" וטוב להם בו, ובשנה שלאחר מכן הם ייאלצו שוב להסתגל לצוות חדש וסביבה חברתית חדשה בחטיבה הצעירה. סגירת הגן גם תחמיר את בעיית הצפיפות בגני הילדים בשכונה. כבר היום בגנים רבים בשכונה יש 35 ילדים בכל ג. רק היום נתקלנו בהסבר רשמי להחלטה לסגור את הגן – לטענתן, החישובים מראים כי מספר הילדים שנרשמו בכל השכונה נמוך (כ-262)  ממספר התקנים העומד על 315. הסברנו להם שחלוקה של 315 ילדים ל-9 מסגרות של גנים ממלכתיים מציג כמות של 35 ילדים בגן, המהווה מספר גדול וצפוף. גם עם הכמות של 262 ילדים, מגיעים לממוצע של 29 ילדים בגן – שזה די והותר וצריך לרווח את מסגרות הגנים ולא לצופף אותן עוד יותר. הן טענו שמדובר בתקנים שנקבעו ע"י משרד החינוך ושאין מה לעשות בעניין ושננסה לפנות למשרד החינוך. כשהעלינו בפניהם על כך שמקרה דומה תוכנן בשנה שעברה ובסוף העירייה חזרה בה מההחלטה לא קיבלנו הסבר מדוע אז העירייה חזרה בה מההחלטה ועכשיו לא. לבסוף כששאלנו מה מתכננים לעשות במבנה שיפונה, הצלחנו להבין שמתכננים בו גן לחינוך מיוחד למרות כבר קיימים 2 גנים כאלה בשכונה, שאחד מהם צמוד לגן שלנו ושאם יהיה צורך בשנה אחרי זה אז יסגרו גם את הגן לחינוך המיוחד ויפתחו אחד אחר. התחושה היא שפשוט פותחים וסוגרים גנים בהתאם למה שקורה באותה שנה בעיקר משיקולים טכניים קרים של תקנים וטובת הילדים שלנו נדחקת לפינה".

תגובת עיריית ראשון לציון: לאור נתוני רישום נמוכים מאוד, הוחלט להפנות את ההורים לרישום בגנים חלופיים סמוכים. בקשתם תהיה בעדיפות ראשונה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. יובל

    איזה חצופים בערייה לא לוותר להם ואם צריך לשבש את פתיחת שנת הלימודים

  2. יעל

    אני מאוד מאוכזבת מעיריית ראשון לציון שבמקום לרווח את הגנים מצופפת אותם עוד יותר על חשבון טובת הילדים

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר