תלמידות היי טק
לא רק לבנים, המון תלמידות ממשיכות ללימודי המכללה ומשתלבות לאחר מכן בתעשיית ההיי טק

כך נהפך תיכון נעמ"ת ממוסד כושל להצלחה אדירה

בעשור האחרון תיכון נעמת בעיר הפך מהפך. אחוזי נשירת התלמידים ירדו לאחוזים מזעריים והמכללה בתיכון מכינה את התלמידים לעולם ההיי-טק

פורסם בתאריך: 4.4.18 12:13

תיכון נעמ"ת עבר מהפך בעשר האחרון, מתיכון עם אחוזי נשירה של 50% הוא ירד לאחוזי נשירה של 2.4% בלבד, נפתחה בו מכללה טכנולוגית לכיתות י"ג-י"ד שנותנת אופק לתלמידיו ומקפצה לתפקידי מודיעין, סייבר וטכנולוגיה בצה"ל, ורבים מבוגריו ממשיכים לתעשיית ההיי טק הישראלית ולמעשה רוכשים מקצוע עוד לפני שנות העשרים שלהם.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

"בשנה שעברה קיבלנו את פרס החינוך המחוזי לבית ספר מצטיין מחוזי של משרד החינוך על קידום הישגים ומניעת נשירה" כך אומרת אראלה גליקמן-שאול מנהלת בית הספר ומוסיפה, "מאחר ואנחנו בית ספר תלת שנתי, בית הספר פתח כיתות מכללה, י"ג-י"ד לפני כחמש שנים על מנת לאפשר לבוגרים להמשיך במסלול הטכנולוגי שהם התחילו בו, בין אם זה במסלול הטכנולוגי של ניהול מערכות מתוקשבות ובין אם זה במסלול שנקרא מערכות ייצור ממוחשבות – שמתרכז בתכנון וייצור בעזרת מחשב או רובוטיקה. בזכות המכללה שפתחנו התלמידים יכולים ללמוד עוד שנתיים במסגרת העתודה הטכנולוגית של האגף להשכלה העל תכנונית במשרד החינוך בשיתוף העתודה הטכנולוגית של צה"ל, ואז כשהם מתגייסים הם משרתים בתחומי העניין שקשורים אליהם בין אם זה ביחידת 8200, נאס"א ישראל, בית הספר הטכני של חיל האוויר, או יחידות תומכות לוחמה. אחרי הצבא הם ממשיכים באופן אוטומטי לחברות הייטק מתקדמות, כאשר הידע שהם רכשו בתיכון, במכללה ובצבא, הופך אותם לאנשי טכנולוגיה מתקדמים שהתעשייה הישראלית משוועת אליהם".

מאיפה מגיע הרעיון להקים מכללה ובעצם להתוות מסלול לכל החיים לתלמידים שלכם?

"עמלנו ובנינו את החזון הזה בהתכתבות עם שני גורמים – משרד החינוך, אגף מדע וטכנולוגיה ואיגוד התעשיינים שכבר שנים מצביע על מחסור באנשים בעלי ידע טכנולוגי שיוכלו להשתלב בתעשיית ההייטק של מדינת ישראל. בעיקר חסר כח אדם בתחום הרובוטיקה, מכונות, ומחשוב ולכן כשבנינו את החזון החלטנו שניתן את האפשרות לתלמידים לבחור במסלול טכנולוגי כבר עם סיום חטיבת הביניים".

האם כל מי שלומד אצלכם ממשיך למכללה או שלעיתים יש כאלה שבוחרים בקריירה אחרת?

"יש כאלה שבוחרים להתגייס, אבל אפשר להגיד כבר היום שבין 60 ל-70 אחוזים רוצים וממשיכים למכללה כי הם מבינים את היתרון העצום בכך, שהידע הטכנולוגי שהם רוכשים בתיכון הוא טרי ורכישת ידע נוסף במכללה ואז בצבא מקנה להם יתרון על בוגר צבא שאין לו לא תואר ולא ניסיון. המהפך אצלנו החל כאשר פתחנו את המכללה, זה הגביר את המוטיבציה של התלמידים להצטיין בתחום הטכנולוגי ולרצות להמשיך את הלימודים ולשדרג את הידע הטכנולוגי במכללה".

מסיירים באינטל בזמן הלימודים ומשתלבים לאחר סיום הצבא.

אין ספק שבית הספר ושמו השתנה מקצה לקצה בעשור האחרון, מה לדעתך גרם לזה?

סללנו חזון, כל הצוות התיכון והמכללה במסירות ובמקצועיות אין קץ, חזון שיש לו גם דרך ברורה וגם מטרה, וברגע שהצבנו מטרות והכשרנו את הצוות החינוכי לטובת התלמידים והצלחותיו הגענו לתוצאה הזאת. בשבוע שעבר התבשרנו כי זכינו במקום השלישי בתחום רובוטיקה והנדסה בתחרות הארצית מטעם משרד החינוך, לדעתי זה אומר שיש כאן מתכון מנצח לתלמידי תיכון, אצלנו אפשר לסלול מסלול כבר בגיל 15, גם לבנים וגם לבנות, בדרך כלל בנות לא נוטות לבחור במקצועות טכנולוגיים אבל אצלנו 50% מהכיתות במכללה מורכבות מתלמידות, שזה גם הוכחה לדרך של בית הספר להעצמת הנשיות".

מארק אוזרסקי, בוגר תיכון ומכללת נעמת הוסיף, "למדתי בתיכון ובמכללת נעמ"ת ומבחינתי המקום הזה נתן לי קודם כל מקצוע לחיים שאתו יכולתי להשתלב בעבודות מקצועיות בין אם זה עבודות תכנון, עבודות ניהול או פיקוח על פרויקטים. בצבא שירתי בחיל החימוש, בתיקון תקלות של מנועים בטנק המרכבה כאשר הידע שרכשתי בתיכון ובמכללה עזר לי לבצע את התפקיד בצבא בצורה הטובה ביותר ובנוסף זה גם עזר לי להשתלב בעבודה שלי כיום באינטל כטכנאי ייצור. זה שאני הנדסאי עזר לי להשתלב בתעשייה בתפקידים טכנולוגיים. בנוסף, חשוב לי לציין את סגל בית הספר שהיה אכפתי ביחסו כלפינו התלמידים ובעזרת הגמישות שלו אפשר לנו להצליח".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר