רחל שפירא, צילום משה שי, באדיבות דוברות עיריית ראשון לציון
רחל שפירא, צילום משה שי, באדיבות דוברות עיריית ראשון לציון

רחל שפירא היא הזוכה השנה בפרס ראש עיריית ראשון לציון על שם מאיר אריאל ז"ל

רז קינסטליך יעניק את הפרס לפזמונאית, המשוררת וכלת פרס אקו"ם למפעל חיים, בערב הפתיחה של "לשון ראשון", כנס השפה העברית

פורסם בתאריך: 11.1.23 11:59

הפזמונאית, המשוררת וכלת פרס אקו"ם למפעל חיים, רחל שפירא, היא הזוכה בפרס ראש עיריית ראשון לציון על שם "מאיר אריאל" לשנת 2023. הפרס על סך 36,000 שקל, מיועד לבטא הוקרה על יצירה אומנותית או הגותית ​בולטת בשפה העברית, אשר הטביעה את חותמה או הביאה להנגשת השפה העברית ואוצרותיה לקהלים גדולים ומגוונים.

השנה קבעה הוועדה כי פרס ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך ליצירתיות בלשון העברית על שם מאיר אריאל לשנת 2023 יוענק לשפירא, על יצירה ענפה בזמר העברי, הכוללת שירים רבים שהפכו נכסי צאן ברזל, והעברית היא עיקרם. אתמול (שלישי), בשיחת טלפון מרגשת, הפתיע ראש עיריית ראשון לציון את רחל ובישר לה על זכייתה בפרס.

 

 

הפרס יוענק לשפירא על ידי קינסטליך ב-7.2, בערב הפתיחה  של "לשון ראשון", כנס השפה העברית. בערב זה תוצג על במה "קול פורץ", הפקת מקור ייחודית לכנס, בהשתתפות אליעד, הראל סקעת, זהבה בן, נופר סלמאן, קובי אפללו, מוני מושונוב וסנדרה שדה, אשר ייקחו את הקהל למסע מוזיקלי שיביא לבמה את השירים הגדולים, האהובים והבלתי נשכחים מכל הזמנים, שפרצו דרך ושינו את פני המוזיקה העברית.

קינסטליך אמר: "אני נרגש לברך את רחל שפירא על זכייתה בפרס ע"ש מאיר אריאל ליצירתיות בשפה העברית. שפירא, היא אחת הפזמונאיות והמשוררות המוערכות בתרבות הישראלית ששיריה מהווים חלק משמעותי בפסקול חיינו, ועל כן אנו מתכבדים להעניק לה את הפרס. אני שמח על ההיענות המרשימה שהייתה בקרב יוצרים להגשת מועמדות לפרס השנה. ניפגש כרגיל על הבמה ונעניק לה את הפרס".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר