טיפקס. צילום: רונן אקרמן

כנס השפה העברית: באילו מילים משתמשים רק בראשון לציון?

לכבוד כנס ראש הממשלהלשפה העברית שיתקיים בראשון לציון גובש מילון מיוחד עם עשרות ערכים שונים שנולדו בראשון לציון. וגם: ריטה, טיפקס, הראל סקעת, אמיר דדון, זהבה בן וקובי אפללו. כל הפרטים על הכנס שיתקיים בפעם ה-12 בעיר

פורסם בתאריך: 26.12.18 15:46

כנס ראש הממשלה ה-12 לשפה העברית יתקיים בראשון לציון ב-5-9 בפברואר, ויעמוד השנה בסימן "עברית – כאן ועכשיו". את הכנס תפיק החברה העירונית ראשון לציון לתרבות, ספורט ונופש, שבראשה עומד אלי פולק.

השנה, לראשונה, לרגל כנס השפה גובש מילון המאגד בתוכו עשרות ערכים שונים, שנולדו כולם בראשון לציון, בדגש על התקופה הראשונה של העיר – "מילון ראשון". וכן תעלה תערוכה "כמוס בשפה", המציגה באמצעות תמונה, קול, דימוי חזותי, מילה, משפט וכתיבה אוסף סודות של מגוון רחב של אמנים. המילון נכתב ע"י ד"ר רוביק רוזנטל, בשיתוף מוזיאון ראשון לציון, הבית לעברית ובייעוץ של ד"ר דליה גרפי מארכיון ראשון לציון.

בכנס צפויים להשתתף עשרות אנשי אקדמיה, מרצים, אנשי רוח, חוקרים, סופרים, משוררים, יוצרים, שחקנים וזמרים, וישולבו בו הפקות מקור ייחודיות. בין היתר אמורה להתקיים הופעה מיוחדת של להקת טיפקס, שתחגוג 30 שנות היווסדות ותארח את שירי מימון ואת אליעד נחום. בנוסף, מתוכנן מופע מיוחד של ריטה, "כוחן של מילים ומנגינה" – מילים יוצרות מציאות, שבו יתארח הזמר הראל סקעת.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בנוסף, יכלול הכנס מושב מיוחד במלאות שנה למותה של המשוררת, המחזאית והסופרת נאוה סמל; "אהבה עברית" – הפקת מקור בהשתתפות עברי לידר, אמיר דדון, זהבה בן, קובי אפללו, ובהנחיית ששי קשת ויונה אליאן וההגיונריה ה-12: הכנס השנתי של חובבי תשבצי ההיגיון.

גם השנה, כמו בשש השנים האחרונות, בערבו השני של הכנס יתקיים טקס הענקת פרס ראש עיריית ראשון לציון על שם מאיר אריאל, על יצירתיות בשפה העברית והנחלתה לרבדים שונים באוכלוסייה. את הטקס ינחה העיתונאי צחי קומה, וד"ר רוביק רוזנטל ישמש כיו"ר ועדת השופטים.

"עיריית ראשון לציון גאה לפתוח זו השנה ה-12 כנס רב תרבותי, הנוגע בשלל גווניה של החברה הישראלית", אומר רז  קינסטליך, ראש עיריית ראשון לציון. "הכנס שהפך במהלך השנים למוקד עליה לרגל לחוקרי ואוהבי השפה העברית  כולל השנה מופעים ומפגשים יוצאי דופן. אני מזמין את הקהל להגיע ולחגוג עימנו את חגיגת השפה העברית".

ליאל אבן-זהר, מ"מ ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך והתרבות: "ראשון לציון הניחה את אבני היסוד לשפה העברית בארץ ישראל וכנס 'לשון ראשון' הוא החגיגה השנתית לשפה שאנו כה אוהבים ומוקירים. השנה ישנם מופעים מעוררי השראה שיארחו את מיטב האמנים, אנשי הרוח והשפה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר