יוסי וייס מציג את יצירותיו בבית הנשיא
התחבב על הזוג ריבלין. יוסי וייס מציג בבית הנשיא

מדוע האמן המקומי שמצליח בכל הארץ לא מוצג בראשון לציון?

יוסי וויס הציג בבית הנשיא והתחבב על הזוג ריבלין, הציג גם במוזיאון בחולון וברחבי הארץ אך טוען, "דווקא בעירי ראשון לציון אני לא מוצג"

פורסם בתאריך: 10.4.18 15:28

"אלוהים נמצא בפרטים הקטנים, ואני אחריו" אומר האומן יוסי וייס (64) ביום מנהל באל על ובזמנו הפנוי יוצר פסלים ויצירות אמנות מפחיות וחומרים למחזור.

את עבודותיו בונה וייס בחדרו הקטן שבראשון לציון, "אנחנו משפחה שורשית ראשונית" הוא אומר בגאווה, "לפני כעשר שנים הבן שלי ביקש שאעזור לו לבנות דגם של אופנוע, ומשם התחיל הרומן שלי שהפך לתרפיה ולאהבה גדולה, בשוק הפשפשים אני אורח קבוע, מוצא כל מיני צעצועים שבורים, קופסאות מיוחדות והופך אותם בראש לדבר הבא שלי". סימן ההיכר של וייס והייחודיות על יצירותיו הוא פחיות השתייה המכופפות שוויס יוצר מהם עולם שלם של יצירות, "מכיוון שהגעתי מהתחום הטכני באל על, אין לי בעיה לייצר אותם, התחום לא זר לי"

ביתו של וייס מלא ביצירותיו, כ-200 יצירות עד היום, שעוני קיר, מטוסים, מכוניות, אופנועים, ועוד יצירות נמצאות בתערוכה מכובדת וייחודית במוזיאון הילדים בחולון. הוא לא מוכר את יצירותיו וטוען, "האם יש מחיר לדברים הללו? וגם אם כן קשה לי להיפרד מהם, כל אחד לא דומה לאחר".

"שלושה דורות נהנים מהעבודות שלי"

העבודות של וייס הוצגו במספר תערוכות בארץ וביניהן גם בבית הנשיא, בני הזוג ריבלין ראו, התרשמו ואהבו, וייס הציג גם בהיכל התרבות בפתח תקוה ומודיעין, בגדרה, ואפילו "בתערוכת מטקות" נודדת ברוסיה.

"את היצירות שלי באים לפקוד שלושה דורות, סבים וסבתות, הורים וילדים, כולם מתלהבים ומצלמים, הרבה פעמים אני מגיע לתערוכות כצופה מהצד, אנשים לא יודעים שזו תערוכה שלי ואני אוהב לראות את התגובות".

אבל לא הכל וורוד אצל וייס שטוען, "לצערי הרב ולמרות ההתלהבות האמנות שלי, בראשון לציון שהיא עירי, דווקא כאן לא מקבלים את האמנות שלי. לפני כעשר שנים בתחילת דרכי ביקשתי מקום להציג, ונתנו לי לשבוע שטח קטן בבניין העירייה בקומה התחתונה, בלי פרסום ואף אחד לא ידע על זה, לאחר כמה שנים כשהיו ברשותי הרבה עבודות, יצרתי עם הגלרייה בראשון לציון קשר וביקשתי להציג והפעם אצלם, לצערי נענתי בשלילה וש"היצירות שלי לא מתאימות למקום". בעיני זה אבסורד, שמישהו אחד בוחר לעיר שלמה ולמאות אלפי תושבים מה לראות ומה לא, מדוע אין וועדה של אנשים מרחבי העיר שישבו וירדו קצת לעם ויחליטו יחד מה הציבור מחפש לראות, ולא יבחרו יצירות שמתאימות לחמישה אחוזים מהקהל שפוקד את הגלריות. זאת עובדה בשטח, הגלריה העירונית עומדת שוממה, במקום שבימי שבת יבואו משפחות שלמות וייהנו יחד".

תגובת עיריית ראשון לציון טרם התקבלה.

מתקשה להבין למה דווקא בעירו הוא לא מוצג. יוסי וויס בפינת עבודתו

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר