ניר גרדוס
צילום: מיכה לובטון

ניב גרדוס: בוגר לימודי הוראה שרוקד על עמוד עם עקבים

רגע לפני גמר "גוט טאלנט" ניב גרדוס שגדל בראשון לציון והחליט לוותר על מערכת החינוך איך הגיע לריקוד על עמוד

פורסם בתאריך: 23.3.18 09:17

מהאודישן הראשון ועד הגמר הוא הימם את השופטים בביצוע מרהיב של יציבות, נחישות והתמדה כל זה כשהוא נועל עקבים גבוהים ורוקד על עמוד. זהו המתמודד בגמר הגדול של "גוט טאנלט" ישראל במוצאי שבת הקרובים: ניב גרדוס שחי והתחנך בראשון לציון. 

החיים שלו הם סביב אימונים, תחרויות והמון יצירה. בשנה שעברה הוא סיים תואר בחינוך גופני בסמינר הקיבוצים ומאוד רצה לעסוק בהוראה. אך בשל דעות קדומות מצא שהמסגרת פחות מתאימה לו. חוץ מזה הוא גם מנגן על גיטרה, מצייר וכותב.

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

"אני בן 27, מתגורר בתל אביב ומאמן כושר, ריקוד על עמוד וגמישות", הוא מספר, "החיים שלי הם סביב אימונים, תחרויות והמון יצירה. סיימתי שנה שעברה תואר בחינוך גופני בסמינר הקיבוצים, ומאוד רציתי לעסוק בהוראה ולחנך לתנועה ולערכים. כנראה שמסגרת בית הספר לא התאימה למי שאני עקב דעות פרימיטיביות כאלה ואחרות. החלום שלי הוא פשוט להמשיך את מה שאני עושה ולגדול כמה שרק אוכל. אני גם מנגן על גיטרה, מצייר ולפעמים גם כותב, מאוד מתחבר לאומנות וליצירה מכל סוג שהוא, העיקר להישאר בתנועה".

איך נולד הרעיון לרקוד על עמוד?

"מהרגע שהשתחררתי מהצבא מאוד כיוונתי למקום של הדרכה וכושר, התחלתי להעביר גם שיעורי גמישות וחיזוק, ופנו אליי מספר רקדניות שלומדות ריקוד על עמוד והיו צריכות לשפר את טווחי הגמישות. אני מאוד סקרן ורציתי לנסות את התחום הזה, מודה שלא התחברתי ממש מהתחלה, היה לי מאוד כואב וקשה. התחלתי לחקור את הנושא גם ביוטיוב וגיליתי רקדנית אוסטרלית בשם Felix Cane  והיא פתחה לי את הלב ,ההשראה הכי גדולה ואת התשוקה וממש לרחף על העמוד. מצאתי את עצמי משלב את האהבה לכושר עם החלום להיות רקדן וליצור משהו שהוא חדש ומיוחד עבורי".

כיצד השפיעו עליך התגובות מהסביבה?

"הסביבה מאוד מפרגנת ואנשים בגדול אוהבים את מה שאני עושה, התגובות הקשות נובעות בעיקר מהעבודה שאני גם רוקד על עקבים. הרבה אנשים לא ממש יודעים לאכול את זה, וזה מובן לי. אני חושב שהיופי באומנות ובריקוד זה בין היתר גם לעורר מחלוקת ולמצוא בתור אמן את הדרך המיוחדת שלך לבטא את עצמך. התגובות החיוביות בהחלט מעודדות אותי ונותנות לי המון כח להמשיך ולהתפתח. הדעות הפחות טובות בשיא ופה אני אהיה כנה, מחזירות אותי אחורה לתקופה שלא קיבלתי את עצמי, אבל אני כן לומד להתחזק וליצור הפרדה בין דעות של אחרים לבין מי שאני. אם כל החיים הייתי מתבסס על דעות של אנשים אז אני לא הייתי יכול לחיות את החיים בדרך שלי".

 כיצד המשפחה קיבלה זאת?

"אמא שלי ואחותי מאוד תומכות ומעודדות והן מגיעות לכל הופעה או אירוע שלי, לאבא שלי קצת יותר קשה לקבל את זה, ועם הזמן למדתי להבין שזה בסדר, לא כולם חושבים אותו הדבר וברוב המשפחות יש מחלוקות. כרגע אנחנו לא שומרים על קשר מסיבות אישיות. המשפחה הרחבה כן מעודדים ושמחים לראות שאני מתפתח".

מה דעתך בכלל על התחום הידוע לשמצה ממקומות של חשפנות וכו'?

"ריקוד על עמוד עבר המון שינויים בשנים האחרונות והיום כולם כבר יודעים שזה ספורט וריקוד לכל דבר. יש לנו תחרויות בארץ ובעולם ויש שופטים שעוברים הכשרות ספציפיות. יש לנו ממש תרגילים שמוכרים באיגוד העולמי, ולכל תרגיל דגשים וניקוד שונים. ריקוד על עמוד הוא כבר מזמן לא רק של חשפניות, ואגב אני לא רואה בזה גם משהו חריג מדי, להפך, זה ריקוד שהוא הרבה פעמים סקסי באותה מידה כמו קליפ של זמרת ב-MTV ומי שרוצה לקשר את זה לחשפנות זו לגמרי זכותו, אני המון פעמים גם רוקד בצורה שהיא יותר סקסית ואני ממש לא מתבייש בזה, אני לא חשפנית".

תאר לי את הדרך שלך בתוכנית

"אני ממש זוכר את הצעד הראשון שעשיתי על הבמה של התכנית 'ישראל גוט טאלנט'. הרגשתי שבכל צעד שאני מתקדם לכיוון השופטים אני ממש שורף את הבמה. מאוד פחדתי בהתחלה לקבל תגובות שליליות מהקהל או מהשופטים והופתעתי שהם ממש ראו אותי כמו שאני. הריקוד של האודישן גרם לי להאמין בעצמי הרבה יותר, ובאמת הבנתי שצריך אומץ ענק לזה רק בדיעבד. קיבלתי המון תגובות מהנוער וקראתי את כולן עם הרבה דמעות בעיניים, הבנתי פתאום שהריקוד שלי גרם לשינוי משמעותי בתפיסה אצל הרבה מאוד אנשים, מבחינתי לעורר השראה אצל אנשים זו מטרת העל שלי בחיים. קיבלתי באודישן את הגולדן באזר מנועה קירל ופשוט ריחפתי באותו הרגע, הרגשתי שזה החלום הכי גדול שלי שמתגשם, לא האמנתי ולא הבנתי את המשמעות של זה, פשוט התמלאתי באהבה ושמחה שאני ממש לא מצליח לתאר במילים. זה כאילו מישהו מלמעלה תכנן את הרגע הזה בצורה מושלמת".

"בחצי גמר רציתי להראות צד אחר שלי, לבטא את עצמי שוב דרך סיפור אישי אבל עם הרבה יותר וואוו ואלמנטים נוספים, את הריקוד של החצי גמר הקדשתי לאחותי הקטנה טל  שמאוד חשוב לי שהיא תראה אותי ותקבל את כל הכוחות שבעולם כדי להצליח לבטא את הכישרון שלה, היא הרבה פעמים אומרת שהיא ממש מעריצה אותי, היא כנראה לא מבינה שגם אני מעריץ אותה והרבה פעמים גם חושב עלייה כשאני רוקד, הוא מוסיף, "מאוד שמחתי לראות שגם בחצי גמר השופטים אהבו את הריקוד ואותי ופשוט ירדתי מהבמה ובכיתי את נשמתי מהתרגשות. אני יכול לומר שבגמר אני הולך לכיוון אחר לגמרי, משהו חייתי ופרוע".

 האם חשבת שתגיע לגמר?

"מאוד קיוויתי להגיע לגמר, יש לי המון רעיונות והשראות ורציתי ונצל את הבמה של התכנית עד הסוף כדי לספר מי אני ולהראות לקהל משהו חדש ומשהו שונה. ואני כל כך שמח שזה באמת קרה. אני תמיד מאמין ומכוון הכי רחוק וגבוה שאני מסוגל לדמיין אז כן חשבתי שיש לי סיכוי להופיע בגמר. פשוט עוד חלום ענק שמתגשם".

מה דעתך על המתמודדים האחרים שניצבים מולך ?

"ביום שהגעתי לאודישנים כל כך הרגשתי בבית, זה היה הכי צבעוני והכי מעניין שיש. ראיתי אנשים שהם כל כך שונים ממני אבל גם כל כך דומים לי באומץ שלהם וברעיון הזה של ללכת עם החלום עד הסוף. אני כל כך מעריך כל אחד שהגיע לתכנית הזו וגם הכרתי כמה חברים לחיים, אני באמת מאחל לכולם פשוט להמשיך וליצור ולשנות ולהשפיע כמה שהם רק יכולים, הניצחון הוא באמת פחות חשוב לפחות בעיניי".

 כשאתה על העמוד באמצע ההופעה על מה אתה חושב?

"אני מרחף, אני חי, אני מרגיש כל שריר וכל תא ותא שיש לי בגוף, זאת הרגשה שבאמת אי אפשר להסביר במילים, אתה גבוה ומסתובב מעל הכל, מעל כל הדאגות ומעל כל המחשבות אתה פשוט עושה את זה. תמיד לפני הופעות חשובות אני מאוד נלחץ ומקווה שהכל ילך חלק ואז כשאני יורד, אני כאילו עובר תהליך על הבמה ופשוט משתחרר אצלי משהו פנימי. זרימת האנרגיה שיש לי בגוף בזמן ההופעה עם העידוד מהקהל זה פשוט כמו חלום קטן שמתגשם כל פעם מחדש".

קצת מוזר שזה על עקבים, אבל מתגברים.

מה המסר לך לאנשים הרוצים לקחת חלק בתחום?

"פשוט תנסו, תעיזו, לא רק בתחום הזה, בכללי בחיים, תזכרו שבתור ילדים פשוט היינו עושים, משחקים וחוקרים. אם תגיעו לשיעור ותרגישו שאתם מרחפים ושזה בוער בכם אז פשוט תמשיכו, אני מאמין שהתחושה הפנימית שלנו היא כמו מצפן, אם זה מרגיש נכון זה כנראה מה שצריך לקרות. יש בריקוד על עמוד גם חוזק וגם גמישות וגם יכולת להביע את עצמך בצורה הכי מיוחדת שיש".

אתה מקבל תגובות ברחוב מגברים שאומרים לך שרוצים גם להתחיל ללמוד ריקוד על עמוד?

"אני כן שומע מסביב על אנשים שרוצים ונפתח להם רעיון לנסות, וכמובן שיש לי את המתאמנים שלי שמשקיעים ומגיעים כל שבוע לפעמים גם פעמים ושלוש לאימונים אישיים, ואני ממש אשמח לדעת שיש עוד אנשים שיעיזו בעקבות החשיפה שלי. ואני גם בטוח שיש עוד כמה גברים שחשבו לרקוד על עקבים, אז למה לא?".

 

ומה התגובות מהרחוב בעקבות התוכנית?

"בעיקר הרבה אהבה ותמיכה, גם לא כולם מזהים אותי, זאת בסך הכל קצרה וממוקדת. מתפלל להמשיך להיות בתודעה ובעיקר לגרום לאנשים שמחה, אהבה ויצירה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר