עבודה בזכוכית של יצירה של שוש בטלהיים
עבודה בזכוכית של יצירה של שוש בטלהיים

נפרדים מיצירותיה של שוש בטלהיים

חצי שנה לאחר מותה של האמנית שוש בטלהיים משפחתה תקיים תערוכת מיצירותיה ומזמינה את הקהל הרחב להגיע

פורסם בתאריך: 23.3.18 09:17

"אמא שלי, שוש בטלהיים ז"ל הייתה ציירת ואמנית דגולה", כך אומרת גאיה נעימלי, "היא פעילה באגודת האמנים בראשון לציון, שהתגוררה במשך כל חייה ברחוב הגדוד העברי בשכונת רמב"ם והלכה לעולמה בספטמבר האחרון לפני כחצי שנה." , ביתה ומוסיפה, "לאמי היה בית ספר לציור בראשון לציון בשם "סטודיו בטלהיים', שם היא לימדה ציור ואמנות בטכניקה מאוד מסורתית וקלאסית והעמידה דורות רבים של תלמידים. אימא שלי הייתה ציירת שציירה בטכניקות שונות של שמן, אקוורל, טוש, אוויר ועוד, כשבשנותיה האחרונות התמחתה בפיסול בזכוכית בשיטת פיוזינג שמיועדת לקעריות זכוכית, אך היא לקחה את זה לכיוון הייחודי שלה והפכה את זה ליצירת פסלים".

רוצים להישאר מעודכנים? הורידו את האפליקציה שלנו

ביתה מספרת כי אמה לא הפסיקה ליצור וכעת הגיע הזמן לציבור להחשף ליצירותיה, "היא הייתה אמנית בכל רמ"ח איבריה שגם הוציאה ספר על קורות חייה שנקרא "אמנות בין החיים", ספר שתיעד את תפיסת עולמה, היא סיימה את חייה בגיל 70 כאשר עד יומה האחרון היא עבדה והשאירה מאחוריה יצירות מדהימות. אמי לא תמיד ידעה איך לשווק את עצמה ומטרתי היא לשחרר את היצירות שלה לאור ולתת להם לחיות במקומות אחרים אצל אנשים אחרים שייהנו מהם ויתנו ליצירות לפרוח ולכן בחופשת הפסח הקרובה נקיים תערוכה בביתה והציבור מוזמן להגיע ולהתרשם מהיצירות ואף לרכוש אותן".

 

חברתה, חנה בן אליעזר קרטיס מוסיפה, "אני הכרתי את שוש קרוב ל-40 שנה, היא הייתה חברה נאמנה ומסורה מאוד שליוותה אותי בכל המהלכים בחיי והייתי איתה עד השנייה האחרונה של חייה. שוש הייתה אישה מאוד מיוחדת גם באופייה וגם כאמנית שגדלה בבית של הורים ניצולי שואה, עולים חדשים וכבר בגיל צעיר הביעה נכונות להתפתח בתחום האמנות והייתה מאוד עצמאית. שוש סיימה לימודי אומנות והיסטוריה באוניברסיטה העברית בירושלים ולפרנסתה היא לימדה ציור. היא היתה אישה מאוד דומיננטית, ברוח פמיניסטית ולא לפי רוח האופנה, אשר לא התפשרה בשום דבר, גם בעבודותיה, תמיד ידעה מה היא הולכת לצייר ותמיד ידעה מה יהיה המסר מאחורי היצירה. אף פעם לא היה לה שרבוט או משהו כזה, אלא תמיד מסר משמעותי מבחינה חברתית, מוסרית או ערכית לעולם. התערוכה עכשיו מסכמת את כל חייה ויהיה בה כ-150 יצירות כאשר ביתה החליטה להגשים את חלומה שלא מומש, להפיץ את עבודותיה לכל, בתערוכה משולבת מכירה פומבית כדי לאפשר ליצירותיה למצוא משכנם בבתים רבים ולהגשים את חלומה".

 

התערוכה תתקיים ברחוב הגדוד העברי 38, 2-3 באפריל, בין השעות 09:00 ל 13:00 וכן משעות 17:00 ועד 21:00.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר