בית משפט
צילום: Billion Photos / shutterstock.com

לאחר מאבק משפטי: בן 15 שנשלח בניגוד לרצונו לפנימייה – יחזור לבית אביו

שירותי הרווחה הורו לשלוח את הנער לפנימייה, על אף המצוקה הקשה שהפגין. אביו יצא למאבק משפטי שבסופו ניצח

פורסם בתאריך: 21.11.19 14:28

לאחר מאבק בשירותי הרווחה ובהתערבות בית המשפט הוחזר נער בן 15 שנשלח לפנימייה בניגוד לרצונו יחזור לבית אביו.

לפני פחות מחצי שנה הורו שירותי הרווחה לשלוח לפנימייה את הנער, המתגורר בראשון לציון. זאת, על אף התנגדותו והתנגדותו של אביו, שהתגרש מאמו של הנער לפני מספר שנים.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"התכנסו מספר ועדות של שירותי הרווחה שהמליצו להכניס את הבן שלי לפנימייה", מספר אביו של הנער, "הבן שלי הסכים כי המצב בבית היה רגיש. בסופו של דבר בעקבות המלצת העובדת הסוציאלית הבן שלי הוכנס לפני כחצי שנה לפנימייה, והובטח לו שאם הוא לא יתאקלם הוא יוכל לחזור הביתה, אבל לא כך היו הדברים".

לטענת האב, בנו התקשר אליו מדי יום והביע מצוקה בעקבות שהותו בפנימייה. "הוא היה בוכה, אומר לי שהמקום לא מתאים לו", ממשיך האב, "יש לי בן חכם, שכל חטאו הוא שאינו רוצה להיות בפנימייה. הוא חשש, היו שם ילדים עם בעיות התנהגות קשות. בשלב מסוים הוצאתי אותו, ואז התחיל לחץ מצד שירותי הרווחה. הוגשה בקשה לצו שיפוטי להחזיר את בני לפנימייה באמצעות משטרת ישראל. נאמר לבני שאם הוא לא יחזור לפנימייה, הוא יוחזר באזיקים לשם".

בעקבות הדברים פנה האב לעו"ד דוד טובול, שהחל במאבק משפטי מול שירותי הרווחה. המאבק הסתיים השבוע לאחר שבית המשפט קבע כי  הנער יתגורר בבית אביו וילמד בתיכון בראשון לציון.

"המחלקה לשירותים חברתיים בעיריית ראשון לציון כשלה בתפקידה כחומה בצורה על טובתו של הקטין", מסר בתגובה עו"ד טובול, "אם בית המשפט לא היה מגן על עמדתו של הקטין על כבודו ורצונו, הנער היה עומד במצב של סיכון".

עו"ד דוד טובול

עוד הוסיף כי "בהחלטה אמיצה בית המשפט נותן מעמד על, מעמד בכורה על רצונו של הקטין בהתאם לאמנת זכויות הילד שאימצה מדינת ישראל. זאת, בניגוד נחרץ לעמדת הרווחה והמדינה לשלוח את הקטין בכוח לפנימייה".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "מדובר במקרה מורכב ורגיש החוסה תחת צנעת הפרט. לצערנו, במקרה זה, כמו במקרים אחרים, נעשה שימוש ציני ולא ראוי בחלקי מידע כדי לנסות ולהטות את ההחלטות של גורמי המקצוע".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר