shutterstock

נווה דקלים: התושבים דורשים מחסום ושומרים בכניסה לשכונה

תושב השכונה: "בלילה שפרצו לביתי, היו בשכונה ארבע פריצות". העירייה: "ראש העירייה יקיים דיון מיוחד בנושא"

פורסם בתאריך: 10.1.19 12:40

"רק השבוע היו ארבע פריצות בנווה דקלים באותו הלילה, כולל אצלי בבית בשעה שש בבוקר, זה לא נורמלי וזה מפחיד", כך סיפר אתמול רועי קלמר תושב נווה דקלים, שמוסיף: "כשהגיעו אליי שוטרים הם אלה שסיפרו שזו הפעם הרביעית שהאירעה פריצה באותו הלילה, ושיש מכת גנבות בשכונה, גם בווטסאפ של השכונה אין שקט, כל מספר ימים מישהו אחר כותב על ניסיון פריצה או פריצה לביתו".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


בשכונה מתגוררות 1,400 משפחות וזה כבר זמן רב שהתושבים סובלים ממכת פריצות וגניבות מהבתים. אבל בהיעדר מענה, התושבים החליטו לקחת יוזמה ולסגור את השכונה, עם שער חשמלי ולהציב בכניסה שומרים בשתי הכניסות אליה. כפי שבשכונה הסמוכה לגן בעברית, אין כניסה למי שאינו תושב השכונה. לטענת התושבים היוזמה להציב שומר הועלתה עוד בתקופת השלטון הקודם בעיר אך לא יצא לפועל. כעת הם מקווים שראש העירייה החדש, רז קינסטליך, יסייע להם והם מתכוונים לגשת יחד עם נציגי ועד השכונה ללשכת ראש העיר ולהעלות בפניו את ההצעה לסגור את השכונה.

"אני חיה בפחד תמידי", מספרת מיכל, תושבת השכונה. "לפני שנה פרצו לי לבית, יצאתי לשעה וחצי של ניחום אבלים ופרצו אלי לבית וגנבו לי מכל הבא ליד, את כל התכשיטים והזהב שלי, שלושה מחשבים, לפטופים, בגדים, כסף מזומן, כשחזרתי וחשכו עיני, מאז אני בחרדה מתמדת".

מיכל מוסיפה ומספרת כי "לפני חודשיים פרצו לחברה טובה שלי, גם לה זה קרה בבוקר, השכנים חשבו שהיא עוברת דירה, הם שמעו רעשים והכל באור היום. אז לפחות שיסגרו לנו את השכונה, יש כאן ילדים ומבוגרים, זה יכול גם להיגמר באסון ואז כולם יהיו חכמים בדיעבד".

עד שיימצא פתרון התושבים נאלצים להגן על עצמם. גורם בעירייה אמר ל"השקמה ראשון לציון" כי "העיריה מעודדת התנדבות של תושבים להקמת משמר שכונה, כפי שנעשה כבר בשכונות אחרות בעיר". עוד הוסיף כי איריס חזן, מ"מ יו"ר ועדת הביטחון, תפעל מול החברה לביטחון, על מנת לקיים מפגש עם נציגי התושבים ולבחון הקמת משמר שכונה בנווה דקלים".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "ביטחון התושבים נמצא בראש מעייננו ואנו פועלים בשיתוף פעולה הדוק עם המשטרה. ראש העירייה יקיים דיון מיוחד בנושא במטרה למצוא פתרון שישפר את תחושת הביטחון של תושבי השכונה".

ממשטרת מרחב השפלה נמסר בתגובה: "עם קבלת התלונות במשטרה נפתחה חקירה לבירור נסיבות המקרים. משטרת ישראל משקיעה מאמצים רבים ופועלת כל העת במאבק נגד עבירות הרכוש".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. תחילת הסוףברגעשתושבים יתחילולסגור רת השכונות שלהםבמחסום זה יהיה הסוף.של ראשון.ת

    ביום שיוצבו מחסומים בשכונות בעיר זוהי סופה של ראשון. שכונה אחר שכונה תסגור את שעריה. כאילו מישהו יכול להורות לי לא להיכנס לשכונה מסויימת? באיזה חוק מדובר מדיוק? איפה חופש הפרט?
    העניין לא יעמוד בשום מבחן בגץ

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר