(צילום: מיקי ומירי סילבס)
(צילום: מיקי ומירי סילבס)

הזוג הראשל"צי שעשה מהפך והפחית יחד 40 קילוגרמים בתוך שלושה חודשים בלבד דווקא בתקופת הקורונה

הזוג סילבס מספרים: "הירידה במשקל היה הדבר הכי קל שהיה לנו בשנת הקורונה"; מכון אברהמסון: "בעקבות הקורונה אנחנו רואים עלייה בביקוש לגמילה מסוכר ומפחמימות ממכרות"

פורסם בתאריך: 9.3.21 18:49

תמיד הייתי חטוב, שיחקתי כדורגל ושמרתי על תזונה נכונה, אבל אחרי החתונה שכחתי את עצמי בגלל העבודה, הבית והילדים. הייתי בלחץ כל הזמן ולא היה לי זמן להתפנות לעצמי. אני עובד מחוץ לבית והארוחות שלי היו בעיקר מזון מהיר, כמו שווארמות בלאפה", מספר מיקי סילבס, 41, שיפוצניק עבודות גמר. "בכל יום שתיתי 8 כוסות קפה עם 3! כפיות סוכר ובימי שישי הייתי 'מפרק' חלה שלמה עם חומוס. מדי פעם ניסיתי לחזור לספורט, אבל במשקל 112 קילוגרמים, עם רגליים כבדות וכואבות התנשמתי בכבדות והיה לי קשה לרוץ. לאורך השנים ניסיתי המון דיאטות, נשברתי בכל פעם ולא הצלחתי לחזור לממדים הגיוניים".

מיקי: "במשפחה שלי סובלים מבעיות בלב ומסוכר גבוה ופחדתי להגיע למצב הזה. עצבן אותי שאני לא מצליח לסגל לעצמי אורח חיים בריא. כמובן שההשמנה לא תרמה לדימוי העצמי שלי. תמיד הכירו אותי כמיקי עם הקוביות בבטן, וכשהמאמן שלי מגיל 18 ראה אותי, הוא אמר לי ש'משחקן הפכתי לכדור.

"חיפשתי קסם שיעזור לי להפסיק לאכול בלי הפסקה, במיוחד בתקופת הקורונה. אני אוהבת לאכול ואכלתי בזמן הארוחה, אחרי הארוחה. אכלתי שאריות, אכלתי בזמן צפייה בטלוויזיה, ו'הורדתי' הכל עם ירקות חתוכים. כמובן שלא ויתרתי על פרוסת עוגה או בורקס, הרי מחתיכה אחת לא אשמין, מספרת מירי סילבס, 40, מטפלת סיעודית בבית ספר לחינוך מיוחד.

מירי הכירה את מיקי בצבא "בתקופה הרזה שלה": "מגיל מאוד צעיר סבלתי מהשמנת יתר. כילדה תמיד הקדשתי זמן לספורט ולתזונה נכונה. אחרי שהתחתנתי עם מיקי, שחררתי את הרסן ועליתי במשקל. שנים רבות לא הצלחתי להיפרד ממשקל 100 קילו. בשיא שקלתי 117 קילוגרמים. חייתי מדיאטה לדיאטה ותמיד נשברתי. כשלא ירדתי במשקל חיפשתי תירוצים, אולי בלוטת תריס, אולי חילוף חומרים. ההשמנה גרמה לי להרבה צרות: אני סובלת מכאבים בכתפיים בגלל חוליות שזזו בצוואר, מכאבים בברכיים, מקוצר נשימה קשה במיוחד בעליות, אפילו בעלייה במדרגות. סבלתי נורא מבצקות ברגלים, לא יכולתי להתכופף וגם לא לראות את עצמי במראה, עם בטן הריונית של חודש שביעי".

"שבוע אחרי הטיפול עוגות ובצקים לא שברו ולא פיתו אותי יותר"

כשקראתי סיפורים על האנשים שעברו גמילה מסוכר ומפחמימות ממכרות באברהמסון, הצעתי לאשתי לנסות לעשות שינוי ביחד. שבוע אחרי הטיפול הראשון עוגות ובצקים הפסיקו לעשות לי את זה. לא נשברתי ולא התפתיתי. אצל מירי התגובה הייתה יותר קיצונית, היא נכנסה יום אחרי הטיפול למאפייה וקיבלה בחילה".

השניים הורים לארבעה ילדים. "בבר המצווה של הבן שלנו היה שולחן עמוס בבורקסים, ג'חנונים, עוגות ועוגיות ומיקי ואני לא נגענו. שום דבר לא פיתה או גירה אותנו,  בשעה שלפני אברהמסון הייתי טורפת את הכל", מספרת מירי.

מיקי: "שלושה חודשים אחרי הטיפול, מירי הפחיתה 18 קילוגרמים ואני 22 קילוגרמים ממשקלנו. האוכל בבית הפך לבריא יותר וכל המשפחה נהנית מזה. חזרתי להתאמן אחרי שלוש שנים שבקושי הלכתי, רצתי 23 ק"מ והרגשתי כמו בן 17! אני הרבה יותר עירני ומרגיש מצוין. התקופה הזו היא לא פחות מנס בשבילי, שעליו אני מודה לאברהמסון, ששינו לנו את החיים".  מירי מוסיפה: "אני מקבלת המון מחמאות. הנפיחות בפנים ירדה ורואים את עצמות בצוואר".

מה הקשר בין מגפת קורונה לבין התמכרות לסוכר ולפחמימות ממכרות?

"בהיעדר סיפוקים חיצוניים, משבר הקורונה הביא לעלייה בהתמכרויות: לעלייה בצריכת אלכוהול וסמים, בעישון וגם באכילת סוכרים ופחמימות ממכרות, שמפעילים את אזורי ההנאה במוח", מסביר אהוד אברהמסון, מומחה לטיפול בהתמכרויות ומייסד מכון אברהמסון.

אהוד אברהמסון: "אנחנו עדים לעלייה בביקוש לגמילה מסוכר ומפחמימות ממכרות בתקופת הקורונה. בין אם אנחנו בסגר או לא, אנחנו יותר בבית, בשגרה שהיא לא כל כך שגרתית, חשופים יותר לפיתויים, למתוק ולפחמימות מנחמות".


(צילום: מכון אברהמסון)

(צילום: מכון אברהמסון)


"סוכר ופחמימות ממכרות גורמת להתמכרות בלתי נשלטת, כי הן גורמות להפרשה של הורמון שנקרא דופמין. הוא גורם לנו להרגיש רוגע ושמחה ולכן אנחנו נוטים לחזור, שוב ושוב,  על אותן פעולות שגורמות להפרשתו. גם לייק בפייסבוק ובאינסטגרם, ניקוטין, אלכוהול וקוקאין, גורמים להפרשת דופמין".

סוכר מסתתר כמעט בכל מזון תעשייתי ויש לזה סיבה כמובן: קונים, אוכלים, מתענגים על 'הזרקת' דופמין וצורכים שוב. מדהים לגלות שסוכר נמצא, כמעט, בכל המזונות הבסיסיים ה"תמימים" שנמצאים במזווה של כל בית: בקורנפלקס, סויה, רסק עגבניות, נקניקים, אבקת מרק עוף ועוד. הסוכר גורם לאוכל להיות טעים יותר, כך שהצרכן מעדיף לרכוש מוצר שמכיל כמות גבוהה יותר של סוכר, מאשר מוצר זהה עם כמות פחותה. בנוסף כמות גדולה של סוכר הופכת את המוצרים לעמידים יותר לאורך זמן. ניתן כמובן להוסיף במקומו חומרים משמרים למיניהם, אך הסוכר זול יותר וכך גם היצרן יכול להתהדר במוצר שהוא, לכאורה, נטול חומרים משמרים".

"הדרך היחידה להיגמל היא להפסיק לחלוטין לאכול מאכלים שבהם סוכר ופחמימות ממכרות. התוכנית של מכון אברהמסון משלבת תהליך עוצמתי של טיפול טבעי שמוריד את הדחף לשוקולדים, פיצות, פסטות, מאפים פחמימות מזיקות ועוד. בתהליך, הלקוחות מקבלים תמיכה וייעוץ של דיאטנית מומחית לתזונה. בזכות הטיפול, הירידה במשקל פשוטה וקלה וקל להתמיד לאורך שנים רבות".

הקליניקה של מכון אברהמסון בראשון לציון נמצאת בשכונת כרמים ומשרתת את כל תושבי העיר והסביבה. אברהמסון הוא המכון המוביל והוותיק בישראל עם 38 שנות ניסיון ותוצאות מוכחות לאורך שנים. לתיאום תור חייגו למוקד הארצי בטלפון *9933


כתבה שיווקית


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר