"חמישה חברים וחתול אחד": ספר ילדים חדש להתמודדות חיובית עם מתנת קשב. צילום: מרכז פנקשיין
"חמישה חברים וחתול אחד": ספר ילדים חדש להתמודדות חיובית עם מתנת קשב. צילום: מרכז פנקשיין

"חמישה חברים וחתול אחד": ספר ילדים חדש להתמודדות חיובית עם מתנת קשב

ד"ר שרית טגנסקי, מייסדת מרכז Function ושיטת AAF המבוססת על מודל אישי לצד עקרונות ההקשבה, ההפעלה וההנאה – חובקת ספר רביעי שרואה אור בעברית ובערבית אשר מלמד ברגישות ובתבונה כיצד להתייחס ל-ADHD כאל מתנת קשב שביכולתה להביא את מי שזכה בה למקומות מופלאים

פורסם בתאריך: 26.5.20 15:43

ADHD, "הפרעת קשב" בהגדרתו הרווחת, הוא למעשה מתנת קשב. כן, קראתם נכון – מתנה. ואם אתם או ילדיכם נמנים עם בני או בנות המזל שיש להם ADHD – הרי שזכיתם. השמים הם הגבול, יכולותיכם הן עצומות ויש ביכולתכם לצמוח, לפרוח, להתפתח ולהגשים חלומות. במילים אחרות: ילדכם נועדו לגדולות, צריך רק לדעת איך למנף את מתנת הקשב ולהוציא ממנה את המיטב.

זוהי גישתה של ד"ר שרית טגנסקי, מאבחנת ומטפלת בוויסות חושי, מוטוריקה ותפקודי למידה ומחברת הספר "מי מפחד מ-ADHD", שבימים אלה חובקת ספר רביעי המיועד לילדים בשם "חמישה חברים וחתול אחד", שבמרכזו חמישה ילדים אשר לכל אחד מהם מתנת קשב מסוג אחר.

ברגישות גדולה, בחוכמה ובשמחה רבה מוביל הספר את הקוראים – ילדים עם ADHD וחבריהם, הורים, בני משפחה, מטפלים ואנשי חינוך – להבנה, להזדהות, להתיידדות עם הקשיים ולהעצמת הביטחון, האמונה העצמית והיכולות האישיות.

הספר "חמישה חברים וחתול אחד" רואה אור בשפה העברית ובשפה הערבית, ומלבד הסיפור עצמו, שעלילתו ודרך סיפורו משובבי נפש ומעצימים את הקוראים, הוא כולל גם דפי עבודה ותרגול שמסייעים ליישם את המסרים החשובים, הכל כך חיוביים – שבאמצעותם גם ההורים, גם אנשי המקצוע וגם ילדיכם ישנו את תפיסת עולמם בהתייחסות ל-ADHD, ויתחילו לפרוח.

יכולותיהם המופלאות של ילדים שזכו ב"מתנת קשב": הספר שבונה הערכה עצמית

הספר "חמישה חברים וחתול אחד" מגולל את סיפורן של חמש דמויות – חמישה ילדים עם ADHD שמכירים במתנת הקשב שזכו בה. בדרך להשגת מטרה משותפת – הצלת חתול קטן שנלכד על עץ גבוה ולא יכול להיחלץ בכוחות עצמו – הם מגייסים אחריות אישית, חמלה ויכולת להתגבר על מחלוקות, ומצליחים להפגין ילד-ילד את כישוריו הוא, לאחד כוחות ולחוות חברות אמת.

בכל יום אנחנו פוגשים בגן הילדים, בבית הספר או בגינה הציבורית ילדים כמו שיר, רמי, הדס, בן ודנה. לכל אחד מהם ADHD מסוג אחר, כמו כזה מהסוג המופנם והמוסח, מהסוג ההיפראקטיבי על נדבכיו השונים או כזה המשולב עם לקות כלשהי בוויסות החושי. ילדים רגילים, שעדיין לא יודעים שהם זכו במתנת קשב שיכולה להביא אותם למקומות מופלאים – דבר שעוד ילמדו, יפנימו ויישמו באמצעות מסע מאתגר ונהדר.

מסעם המשותף מעורר השראה ונוטע במי שמתנת הקשב גלומה בו או בסביבתו הקרובה תחושות של העצמה, גיבוש ה"עצמי" וחיזוק האמונה הפנימית ביכולות האישיות, לצד הביטחון לעשות ביכולות אלה שימוש שיהיה גם מושכל וגם אינטואיטיבי.

"לפעמים הילדים הללו נראים אחרים, אבל הם מקסימים, ולכל אחד מהם יש את מתנת האל של הפרעת הקשב שלו", מספר ד"ר שרית טגנסקי. "אני קוראת לזה 'מתנת קשב' – שזו למעשה דרך הסתכלות חיובית שמובילה למינוף ה-ADHD".

לדבריה, "ילדים עם מתנת קשב וריכוז הם ילדים סקרנים ומהירים שיכולים לעשות כמה דברים ביחד. חלקם יכולים לקיים תקשורת נהדרת, הם יצירתיים ואמנותיים, ולמעשה כל הגדולים היו ילדים עם הפרעות קשב. מינוף נכון יוביל לכך שהילד או הילדה יממשו את הפוטנציאל שלהם תוך הוויה שמחה וביטחון בעצמם שהם מסוגלים להתמודד בהצלחה עם אתגרי החיים".

שיטת האימון של ד"ר טגנסקי, שאורכו 15 מפגשים בלבד המתקיימים במרכז פנקשיין בגבעתיים, מבוססת על הקשבה, הפעלה והנאה תוך חתירה למיצוי יכולותיהם של הילד או הילדה יד ביד עם התפתחותם הטבעית. היא מעמידה את הילד במרכז, מכבדת אותו ומעניקה לו כלים ועזרים שונים שחיוניים להתפתחותו החברתית, הגופנית, הרגשית, הרוחנית והאינטלקטואלית. הילד לומד לרכוש ביטחון ואיזון במסגרות מובנות כמו הגן ובית הספר, מפתח את עצמאותו ולומד לעשות שימוש בחופש הבחירה בתוך המסגרות הללו, כל אלה תוך קשב רב ליכולותיו, לאופיו ולנפשו.

בהתאם לגישתה של ד"ר טגנסקי, מטרותיו של הספר "חמישה חברים וחתול אחד" הן בראש ובראשונה להכיר, להזדהות ולהתיידד עם ה-ADHD, וזאת תוך חיזוק ביטחונו, תחושת הערך העצמי שלו, כישוריו ותחושת המסוגלות של הילד. המפגש עם הדמויות, שמתמודדות בסיפור עם אתגרים, מעודד את הקורא לחזק את מיומנויותיו הוא תוך פיתוח כישורי חיים עצמאיים, כישורים חברתיים ויכולת לתפקד בקבוצה לצד יכולת פתרון בעיות וקבלת החלטות. כל אלה מחזקים את יחסי האמון עם הילד, מפחיתים תחושות מוכרות של תסכול ואכזבה בקרבו ומעודדים אותו למצוא את היכולות המופלאות שמייחדות אותו שמזכות אותו בעיני עצמו בכבוד ובהערכה.

מרכז פנקשיין

טלפון: 052-5736767

כתובת: שדה בוקר 4, גבעתיים

מייל: [email protected]

מעבר לאתר

מעבר לעמוד הפייסבוק

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר