שינוי קריירה: אורי מוזס מראה איך עושים זאת נכון. צילום: alphaspirit, Shutterstock
שינוי קריירה: אורי מוזס מראה איך עושים זאת נכון. צילום: alphaspirit, Shutterstock

שינוי קריירה: אורי מוזס מראה איך עושים זאת נכון

מציאת עבודת החלומות שלנו עשויה להיראות לרבים מאיתנו כמו פנטזיה שלא ניתן להגשים, אך דרך עיניו של יועץ תעסוקתי מומחה, מדובר למעשה בתהליך ייעודי וממוקד. בכתבה הבאה אורי מוזס יפשט לכם את התהליך

פורסם בתאריך: 26.5.20 16:03

"פיתוח קריירה מקצועית הוא תהליך שמטרתו בין היתר, לקדם את חייך, את העיסוק המקצועי שלך, השכר וההטבות, ובעיקר את הסיפוק האישי מהתחום המקצועי שלך", אומר הפסיכולוג הארגוני, אורי מוזס, יועץ ומלווה תעסוקתי. "פיתוח קריירה לא מיועד רק לצעירים אחרי צבא או סטודנטים שסיימו לימודים, הוא ניתן לביצוע בכל גיל. גם בגיל הפנסיה אנשים כיום מתכננים קריירה שנייה ועוברים איתי תהליך ליווי תעסוקתי בכדי להבין במה הם רוצים לעסוק ומה מתאים להם ביותר".

מה לגבי שינוי קריירה? מתי זה לרוב מתרחש?

"פעמים רבות, אנשים עובדים בתחום או בתפקיד מסוים לאורך שנים, ומגלים שהוא ממש לא תואם את השאיפות והציפיות שלהם. זה יכול להיות כיוון שהם בחרו בתחום שמכניס הרבה כסף אבל לא בהכרח ממלא אותם נפשית, או כיוון שאהבו את התחום והוא התאים להם לאורך תקופה מסוימת אבל לא מתאים להם היום. זה לרוב קורה באמצע החיים ובאמצעות ייעוץ והכוונה מתאימה, ניתן לאתר את הכישורים שלהם, הרצונות והציפיות שלהם בהיבט המקצועי, ולייעץ להם באילו כיוונים לבחור ומה לעשות כדי להגיע לשם".

אורי מוזס, פסיכולוג ארגוני ויועץ תעסוקתי, עוסק בתחומים אלו מזה 26 שנה ובעל ניסיון ורקע בעבודה מול גופים גדולים כגון שירות התעסוקה, בנקים, וחברות המבצעות הערכות עובדים ומרכזי מיון. במשרדו העצמאי הוא מספק ייעוץ, ליווי והכוונה תעסוקתית לשכירים, עצמאיים, אנשים עם מוגבלויות, אנשים הזקוקים לשיקום תעסוקתי, צעירים, מבוגרים ופנסיונרים.

מי הם האנשים שפונים אליך בעיקר?

"ניתן לחלק אותם לשתי קבוצות עיקריות: אנשים צעירים לקראת קריירה ראשונה ששוקלים במה לעסוק ואיזו קריירה לפתח, והקבוצה השנייה – אנשים ששוקלים קריירה שניה. כאלו שהתחילו ללמוד מקצוע ובמהלך הלימודים או עם הכניסה לעבודה, הבינו שהתחום לא מתאים להם, או כאלו שעובדים מזה שנים בתחום מסוים ונשחקו כיוון שאינם שואבים ממנו סיפוק. וכמובן גמלאים ששוקלים להמשיך לעבוד בגיל הפנסיה ומחפשים תחום עיסוק. כך או כך, ייעוץ הקריירה שאני מספק נעשה במטרה, לפני הכל, להבין איזה תחום מקצועי יתאים להם, לערכים ולכישרונות שלהם, ואף יעניק להם משמעות".

כיצד מתבצע תהליך הייעוץ והליווי התעסוקתי?

"מדובר בתהליך של ייעוץ וליווי תעסוקתי מקיף המבוסס על ההכשרה, הידע שלי והניסיון שלי כפסיכולוג ארגוני לצד הניסיון רב השנים שצברתי כיועץ תעסוקתי. אני נשען על מודל קליני והיבטים אישיותיים של האדם כדי שנגיע יחד לשורש העניין שלו בקריירה, מה היא 'עבודת חלומותיו', לאן הוא רוצה להגיע בתחום המקצועי וכמובן תוך התייחסות למכלול השיקולים המציאותיים: גובה השכר שנדרש לו ולמשפחתו כדי לשמור על רמת החיים, דרישות לימודים והשכלה במקצוע הרצוי, מידת הניסיון הדרושה, שעות העבודה, ועוד.

"בפגישה הראשונה אני יושב עם הלקוח לשיחה ארוכה, שואל אותו שאלות רבות הקשורות לרקע ולסיפור האישי שלו, שאלות הקשורות להיבט התעסוקתי – במה עסק, מה מעניין אותו היום, מהן הנטיות התעסוקתיות שלו – איזה סוג של עשייה ופעילות מעניינת אותו. אני בוחן גם את המסרים הלא-מילוליים שהוא מעביר: שפת הגוף שלו, האנרגיה, הביטחון העצמי, וכד', שגם להם יש חלק חשוב בהתאמת הקריירה. הלקוח ממלא בנוסף שאלון נטיות המהווה 'טריגר' לבחירת התחום המקצועי. אני מברר את הערכים המהותיים שלו וגם את הכישרונות והחזקות שלו. הרבה אנשים לדוגמה, רוצים לעסוק באמנות כמקצוע, אך רק חלק קטן יכול לומר שיש לו כישרון אמנותי כזה שיוביל אותם לפתח קריירה בתחום.

"בתהליך הייעוץ שלי יש שני שלבים עיקריים: השלב הראשון והמשמעותי הוא לאפשר לנועץ להסתכל פנימה ולהרחיב את הידע העצמי שלו, כך שיהיה לו יותר ברור מהן הנטיות, הכישרונות והחוזקות שלו ואילו חלקים הוא היה רוצה לבטא באמצעות הקריירה, ומהצד השני – אילו חולשות או חסמים יש לו שעלולים להפריע לו בתחום המקצועי. השלב השני הוא בדיקת המציאות. אילו שעות עבודה הוא יוכל לספק, מה גובה המשכורת הדרוש לו, האם ישקול לימודים או קריירה בחו"ל? מהן דרישות התפקיד שהוא רוצה לעסוק בו והאם הוא יוכל למלא אותן, וכן הלאה".

מה זה מצריך ממך, כיועץ תעסוקתי, בכדי לספק את הייעוץ הטוב והרלוונטי ביותר?

"חלק חשוב בעבודה שלי הוא להכיר היטב את עולם העבודה, את השינויים והעדכונים, את המקצועות החדשים, דרישות השוק, דיגיטציה, תקשורת ותחומי הקריירה הרבים והשונים.

"כמובן להכיר לעומק את דרישות ואופי התפקיד שהלקוח מעוניין לעסוק בו. אם לדוגמה הוא רוצה לעסוק בתחום מדעי המחשב, זה מצריך אופי מסוים של ישיבה ממושכת מול המסך, עבודה עם נתונים וקודים, ואם מדובר באדם שמאוד חשובה לו האינטראקציה עם אנשים, זה יכול להתאים לו פחות.

"צריך גם ללמוד את מידת השאפתנות של הלקוח ועד כמה הוא מוכן להשקיע בשביל הקריירה הרצויה. אם מוכן ללמוד קורס מקצועי ולהתחיל מלמטה ולהתקדם בחברה בה יעבוד, או יעדיף לעשות תואר אקדמי ולהתחיל ישירות בתחום המקצועי שבחר.

אתה מספק ללקוחותיך סיוע בחיפוש עבודה?

"בהחלט. כחלק מהליווי התעסוקתי, אני עובר עם הלקוחות על הערוצים השונים לחיפוש עבודה. כשהנועץ מגיע לשלב של חיפוש עבודה, אנו עורכים סימולציות ומדמים ראיונות עבודה. אני מעביר להם הכנה לתהליכי מיון וטיפול להתמודדות עם הפחדים והחששות כדי שיגיעו לראיונות העבודה מוכנים ככל האפשר".

 

אורי מוזס ייעוץ וליווי תעסוקתי

כתובת המשרד: מצפה 41, שוהם

מעבר לאתר

טלפון: 054-7220198

אורי מוזס. צילום עצמי

אורי מוזס. צילום עצמי


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר