פילאטיס בראשון לציון: הפתרון המושלם עבורכן. צילום: Syda Productions, Shutterstock
פילאטיס בראשון לציון: הפתרון המושלם עבורכן. צילום: Syda Productions, Shutterstock

פילאטיס בראשון לציון: הפתרון המושלם עבורכן

פילאטיס הינה פעילות ספורטיבית הפועלת לשיפור היציבה ותפקוד הגוף וידועה כמפחיתה כאבים ומגבלות תנועה, מחזקת ומעצבת את הגוף. יצאנו להכיר את המקומות הכי חמים בעיר לשיעורי פילאטיס

פורסם בתאריך: 26.2.20 14:48

סטודיו יעל ישראל – פילאטיס לנשים בכל גיל

הפילאטיס שינה לי את החיים

יעל ישראל תמיד אהבה ספורט, אבל רק כשנחשפה לפילאטיס הבינה כמה מדובר בפעילות גופנית חשובה ומשנת חיים.

"בתור בחורה גבוהה, תמיד הלכתי כפופה ליד חברים ומשפחה, שרובם היו נמוכים ממני" היא מספרת, "שנה של אימוני פילאטיס שינו לי את היציבה והתחלתי ללכת זקופה". היא למדה פילאטיס בוינגייט והחלה להדריך בשיעורי פילאטיס קלאסיים. במקביל, השלימה תואר בחינוך גופני, ודווקא במהלך הלימודים הבינה כמה פילאטיס יכולה להוביל לשיפור משמעותי במצבו הבריאותו של אדם.

סטודיו יעל ישראל. צילום: רועי ישראל

סטודיו יעל ישראל. צילום: רועי ישראל

פילאטיס בראשון לציון: סטודיו יעל ישראל. צילום: רועי ישראל

פילאטיס בראשון לציון: סטודיו יעל ישראל. צילום: רועי ישראל

פילאטיס כמענה שיקומי

"לצערנו, אורח החיים יצר עבודות שלאורך זמן פוגעות בגופנו וגורמות לפציעות שמקורן בחוסר תנועתיות באיברים מסוימים או בשימוש מוגזם באיברים אחרים. אלו יכולים להוביל לבעיות גב וברכיים, פריצות דיסק, מגבלות תנועה במפרקים ועוד" משתפת יעל, "דוגמא אחת לכך היא אמא שלי, שעבדה כקוסמטיקאית, עבודה שפגעה בגב ובמפרקים שלה".

לדבריה, שיטת הפילאטיס נותנת מענה לכולם, ועל אחת כמה וכמה לאותם אנשים הסובלים מבעיות אורתופדיות שונות.

"פילאטיס הינה שיטה שנועדה לשפר את היציבה והתפקוד היום-יומי של הגוף" אומרת יעל, "האימונים עובדים על תנועתיות במפרקים, לצד חיזוק שרירים פנימיים ועבודה על יציבה נכונה. חיזוק השרירים והמפרקים מפחיתים את הסיכוי לפציעה.

"כילדה שראתה את אמא שלה סובלת מכאבי גב ופציעות בגלל המקצוע שלה כל חייה, מאוד התחברתי לפילאטיס השיקומי. חשוב לי להדגיש שכל אחד יכול להנות מפילאטיס ולשפר את איכות החיים באמצעותה, בכל גיל, גם מי שסובל מפציעות ובעיות בריאותיות. אף פעם לא מאוחר מדי להתחיל" מדגישה יעל.

יעל ישראל. צילום: רועי ישראל

יעל ישראל. צילום: רועי ישראל

שיעור פילאטיס קלאסי בסניף ראשון לציון מרכז של סטודיו יעל ישראל. צלם רועי ישראל

שיעור פילאטיס קלאסי בסניף ראשון לציון מרכז של סטודיו יעל ישראל. צלם רועי ישראל

הסטודיו

את הסטודיו הראשון הקימה יעל לפני כעשור, בראשון לציון. מאז נפתחו סניפים נוספים של הסטודיו וכיום הוא כולל שלושה סניפים – ראשל"צ מערב, ראשל"צ מרכז ונס ציונה.

הסטודיו מוקדש אך ורק לנשים וכיום מנויות בו 1200 נשים, שמגיעות להתאמן באופן קבוע. "במהלך השנים הבנתי שחשוב לי להרגיש בנוח במקום שבו אני מתאמנת, מבלי שיהיה לי אכפת מדברים כמו לבוש או איפור. זה מה שהוביל אותי להקים סטודיו לנשים בלבד", מספרת יעל.

בסטודיו ישנם מגוון שיעורי פילאטיס, המשתנים בהתאם לרמת הכושר הגופני וגיל המתאמנות.

כל השיעורים מתקיימים בקבוצות קטנות של עד חמש עשרה מתאמנות, כדי שכל מתעמלת תזכה ליחס אישי במהלך השיעור.

שיעורי הפילאטיס המוצעים בסטודיו הם:

  • פילאטיס קלאסי – מתאים לכל הרמות והגילאים.
  • פילאטיס שיקומי – מותאם במיוחד לנשים הסובלות מכאבים ופציעות, וכן לנשים מבוגרות שמעוניינות  לחזק את הגוף ולשמור על גוף בריא.
  • פילאטיס core – שיעור חזק ומאתגר, שמיועד לנשים שמתאמנות באופן קבוע. השיעור מתמקד בשרירי בטן, ישבן וירכיים, ומטרתו עיצוב וחיזוק בדרגת קושי גבוהה יותר.
  • פילאטיס לנשים בהיריון ולאחר לידה – השיעור מיועד לנשים הרות, מותאם למגבלות ההיריון ופועל לחיזוק שרירים חשובים בתקופת ההיריון ולאחריו זו, ביניהם גב תחתון ורצפת אגן, חיזוק הזרועות (כדי שההרות יוכלו להחזיק ללא קושי את התינוק) ועוד.
  • פילאטיס עם תינוקות – שיעור פילאטיס המיועד לאמהות לקטנטנים, במסגרתו התינוקות שוהים יחד עם המתעמלות במרחב משותף.

צור קשר

סטודיו יעל ישראל

054-4951004

ראשון לציון מערב – רח' שמעון פרס 33
ראשון לציון מרכז – שד' בגין 4
נס ציונה – רח' החרש 16

לאתר של סטודיו יעל ישראל
לעמוד הפייסבוק של סטודיו יעל ישראל
לעמוד האינסטגרם של הסטודיו
לסרטון על הסטודיו

שיעור פילאטיס לנשים בהריון בסניף נס ציונה של סטודיו יעל ישראל. צילום: רועי ישראל

שיעור פילאטיס לנשים בהריון בסניף נס ציונה של סטודיו יעל ישראל. צילום: רועי ישראל

שיעור CORE - עיצוב וחיזוק, בסניף ראשון לציון מערב של סטודיו יעל ישראל. צלם רועי ישראל

שיעור CORE – עיצוב וחיזוק, בסניף ראשון לציון מערב של סטודיו יעל ישראל. צלם רועי ישראל


דרך גוף – להתחבר לגוף באמצעות פילאטיס

דרך גוף הוא סטודיו מצליח לפילאטיס מכשירים הפועל בגישה ייחודית. הסטודיו הוותיק מציע מזה חמש עשרה שנים אימוני פילאטיס המותאמים באופן אישי לצרכיהם של המתעמלים. מור גינדי, בעלת הסטודיו, הינה רקדנית בעברה ובוגרת מסלול למחול בסמינר הקיבוצים במחול. "לאורך הדרך רציתי להעשיר את הידע והעיסוק שלי לצד המחול. נחשפתי לפילאטיס מכשירים והתאהבתי בשיטה", היא מספרת. כשנה לאחר שלמדה הדרכת פילאטיס, פתחה מור את הסטודיו בראשון לציון.

פילאטיס לכולם

בסטודיו דרך גוף מתאמנים מאות נשים וגברים בכל הגילאים, החל מבני נוער ועד בני הגיל השלישי. "לאחרונה אף הצטרפה לסטודיו מתעמלת בת 87", מספרת מור בחיוך. לדבריה, פילאטיס היא שיטה נפלאה שיכולה לסייע לכל אדם – החל מכאלו שמתעמלים בשגרה ועד לסובלים ממחלות כרוניות, בעיות אורתופדיות כמו בעיות גב, ברכיים וצוואר, ואף כאלו שלא התעמלו מעולם.

עובדים על כל הגוף. צילום: איריס גליקסמן

עובדים על כל הגוף. צילום: איריס גליקסמן

פילאטיס עובד על כל גוף – מחזק את שרירי הגפיים, הגב והבטן, מסייע ביציבה נכונה, נשימה והארכה ומתיחה של השרירים לצד מודעות גופנית. ייחודה של הפילאטיס הוא בהיותה שיטה הדורשת מהמתעמל להיות קשוב לגופו. "אחרי מספר אימונים יש מתעמלים שמבינים פתאום שכל החיים הם חיו עם גב מוקשת, בית חזה סגור או כתפיים נוקשות", מספרת מור. "הפילאטיס מסייע להם להיות מודעים לגופם ומחזיר להם את הבטחון בגוף".

כל מתעמל שם לעצמו מטרה אחרת – יש מי שמגיע לסטודיו לצורך חיטוב ועיצוב הגוף, אחרים מתמידים בפילאטיס לצורך שיפור היציבה. עבור חלק מהמתעמלים פילאטיס מהווה פעילות גופנית משקמת של ממש. בשל יתרונותיו, לא פעם אורתופדים ופיזיותרפיסטים מפנים מטופלים שלהם הזקוקים לשיקום, לאימוני פילאטיס בסטודיו.

ל אחד והמטרה שלו באימון הפילאטיס. צילום: איריס גליקסמן

ל אחד והמטרה שלו באימון הפילאטיס. צילום: איריס גליקסמן

תכנית עבודה אישית לכל מתעמל

בסטודיו דרך גוף מתקיימים שיעורים בקבוצה של עד שישה מתאמנים עם מדריכה, ושיעורים אחרים של עד עשרה מתאמנים עם שתי מדריכות. השיעור אמנם מתקיים בקבוצה, אך ממש לא מדובר בשיעור קבוצתי.

בדרך גוף נהנים המתעמלים מאימוני פילאטיס המותאמים באופן אישי לכל אחד ואחת: "כל מתעמל בשיעור מבצע תרגילים אחרים שהותאמו עבורו באופן אישי, בהתאם למצבו הגופני ולצרכיו", מדגישה מור. על השאלה איך זה עובד, משיבה מור כי כאשר מתעמל חדש מצטרף לסטודיו, היא פוגשת אותו לשני שיעורי היכרות ראשונים, בהם היא עובדת איתו על נשימה נכונה, יציבה ותרגילים בסיסיים בפילאטיס, וכך מבינה למה הוא זקוק, אם ישנם קשיים מסוימים או בעיות בריאותיות עמן הוא מתמודד, אילו תרגילים מתאימים עבורו ועל מה הוא צריך לעבוד.

בסיום שיעורי ההכרות נבנית עבור המתעמל תכנית עבודה אישית בהתאם למצבו הגופני ולמטרותיו. כמו כן, לכל מתעמל נפתחת כרטיסיה שבה מפורט מצבו הגופני, התרגילים שניתנו לו וכן מתבצע מעקב מדי שיעור על המשך תוכנית האימונים.

סטודיו שהוא משפחה

בסטודיו צוות חם ומקצועי המורכב כולו ממדריכות פילאטיס בעלות שנות ותק רבות בתחום. המדריכות מכירות לעומק כל מתעמל ומתעמלת. ההיכרות טובה כל-כך, עד שהמדריכות יודעות ומבינות את צרכי המתעמלים ומכוונות אותם לתרגילים המתאימים להם, לעתים אף ללא מילים. מור מספרת שהסטודיו הוא כמו משפחה. חלק מהמתעמלות מגיעות לסטודיו כבר שנים, ונוצרו ביניהן חברויות שנמשכות גם מחוץ למסגרת הסטודיו.

להתחבר לגוף, להתנתק מהשגרה

"יש משהו בשיעור פילאטיס שגורם לך להתנתק מכל העולם החיצוני והשגרה, ולמשך שעה שלמה להתמקד רק בגוף", אומרת מור. "בעיניי פילאטיס הוא גם כלי להביט פנימה ולהתחבר לגוף ולעצמנו. מתעמלים מספרים לי שהם מחכים לשיעור כדי להתנתק מהכל, ליהנות מהשקט ולעבוד על הגוף".

לסיום מוסיפה מור: "אני מודה על הזכות שניתנה לי להיות חלק משפיע בחיים של המתעמלים שלי. הידיעה שאני וצוות המדריכות בסטודיו מסייעות למתעמלים להרגיש טוב יותר ולחיות בגוף בריא יותר, גורמת לי להרגיש משמעותית בעבודה שלי".

 

דרך גוף

הנחשול 30, ראשון לציון, אחוזת ראשונים (במתחם המדיקל סנטר)

נייד: 052-3917154

לאתר של דרך גוף

לעמוד הפייסבוק של דרך גוף

לעמוד האינסטגרם של דרך גוף

זה הזמן שלכם לנשום. צילום: כרמית קליין

זה הזמן שלכם לנשום. צילום: כרמית קליין


כתבה שיווקית 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר