צביקה יוגב. צילום עצמי
צביקה יוגב. צילום עצמי

צביקה יוגב: כיצד המדע עוזר להתמודדות עם רגשות

ההרצאות של צביקה יוגב, המשלבות סוגיות פסיכולוגיות רגשיות עם גנטיקה ומדע כובשות בסערה את הקהל ומספקות לו ערך מוסף בלתי ניתן לוויתור. נפגשנו לשיחה מרצה בחסד ועל הדרך זכינו גם להרצאה מהפנטת

פורסם בתאריך: 13.1.20 09:20

באופן אישי, אני אוהבת להאזין להרצאה טובה. המרצים הטובים שהכרתי הם לאו דווקא הסופרים הגדולים של העשור או מדענים שגילו את הפיתוח המהפכני הבא, אלא המרצים שיש בהם משהו שכובש את הקהל וממגנט אותו, בתוספת מסרים מעניינים עם ערך בשבילי גם לאחר ההרצאה.

ההרצאה המרתקת ששמעתי לאחרונה הייתה של צבי יוגב, עורך דין, סופר וחוקר הטיות קוגניטיביות באוניברסיטת בר-אילן. ההרצאה החדשה שלו – 'החומרים שמהם עשויים הרגשות' חושפת בפני הקהל את מערכת היחסים שלנו עם עצמנו, באופן מתוחכם ומשעשע ומצליחה לכבוש ולרתק באופן מופלא כל אחד ואחת מהנוכחים.

על אף הדרך הקלילה בה ההרצאה מועברת, התכנים שלה מעמיקים ומדעיים. צבי יוגב משתף אותנו בפשטות בתובנות מדעיות מוכחות והקשר שלהם ליחסים שלנו עם עצמנו ואינו חושש לגעת בפרות קדושות: תשוקות, חרטות, קנאה, אכזבות, ושלל הרגשות המצויים בנו.

"מודעות היא תהליך ריפוי בפני עצמו" אומר צבי יוגב בהרצאתו.

כמה פעמים ספרת על עשר?

"כמה פעמים ספרת עד עשר ושום דבר לא קרה?" הזמר רפי פרסקי הלין על כך בשירו שכבש את הרדיו בשנות ה- 90, ועו"ד צביקה יוגב מתייחס לכך בהרצאתו בהיבט אחר. מדוע אי אפשר להפסיק לכעוס גם כשסופרים עד עשר? וכיצד תובנות המהפכה המדעית יכולות להקל בהתמודדות עם רגשות שליליים שיש לנו לפעמים.

בהרצאתו הכובשת, משלב צביקה יוגב תובנות מדעיות מתחום הביולוגיה, הגנטיקה, הפילוסופיה בסינרגיה מופלאה שתעשה לכם סדר בראש. בסוף ההרצאה "נגמר לי מהר מדי" ורציתי עוד.

באילו נושאים נוספים נוגעת ההרצאה?

"ההרצאה עוסקת ברגשות שיש לכל אחד מאיתנו ומספקת כלים להפחתת חרטות, ע"י הבנה של תגליות מוכחות בביולוגיה וגנטיקה אשר מסבירים רגשות אשם, ביקורתיות, שיפוטיות וכד'. מסביר על הקשר בין כעס, גנטיקה וטינה. הבנה שעשויה לשפר את מערכת היחסים שלנו עצמנו ע"י הבנת המערכת הביולוגית שלנו".

יש הרצאות נוספות שאתה מעביר היום בתחומים דומים?

"בהחלט. יש מגוון ההרצאות שאני מעביר בימים אלו. 'אושר ויחסים', הרצאה העוסקת במערכות יחסים זוגיות ובאושר שהן מסבות לאלו הלוקחים בהן חלק.  יש הרצאה בשם 'משחקים של החיים', הרצאה העוסקת בשכלול יכולות השכנוע וההשפעה על אנשים בדרכי תקשורת שונות. הראה על 'פרזנטציה, רטוריקה ומה שביניהן', העוסקת בעמידה מול קהל, העברת מסרים, שפת הגוף וכד. הרצאה נוספת בשם 'משא ומתן מנצח', אשר עוסקת בשיפור יכולות המשא ומתן שלנו גם בהיבט גנטי מדעי, והרצאה מעניינת על המוח שלנו שנקראת 'ברוך בואך למוחך', בה אני משוחח קצת על הוראות ההפעלה של האיבר המולא שיש לנו בין האוזניים, וכיצד לשפר את הסיכויים למקסם את פעילותו בחיינו".

איך הגעת לעולם ההרצאות ודיבור מול קהל?

"בעבודתי כעורך דין, הבנתי שיש כלים מעולמות תוכן אחרים שיכולים לעזור למשפטנים בעבודתם. כמו למשל 'לשחק' כמה שפחות ולהיות אתה עצמך כמה שיותר, כי ככל שאתה מנסה לשחק, כך אתה פחות משכנע. למדתי במשך שנים תחומים שונים כגון דיבייט, פילוסופיה, משפטים, משחק, טיפול בהתמכרויות, והרבה סדנאות וקורסים בהתפתחות אישית, כמו כן עשיתי מחקר על הטיות קוגניטיביות במוח, ואוטודידקט שמכור לידע בתחומים של ביולוגיה וגנטיקה והעברתי קורס המשלב את כל הכלים הללו באקדמיה, הקורס הצליח מאוד, וכך, מפה לאוזן, מסטודנטים לבני משפחותיהם וחבריהם, התחלתי לקבל פניות גם מקהלים פרטיים, ארגונים, חברות ועוד".

מה מיוחד בדרך בה אתה מעביר את ההרצאות שלך?

"חשוב לי שאנשים גם יחייכו וייהנו מההרצאה וגם ייצאו מהרצאה עם ערך ותובנות לחיים 'לקחת איתם הביתה' וימשיכו לחשוב ולהתעניין גם בהמשך.

"כשאני מוזמן להרצות לקהל מסוים (עובדים בארגון, סטודנטים, ערב חברה, ערב נשים, וכד') אני תמיד משלב תוספות ועדכונים לחומרים שלי, כדי לבנות הרצאות מותאמות במיוחד לקהל הספציפי אליו אני מוזמן.

"חשוב לי מאוד שהקהל ייהנה, ואני מאוד אוהב כשהקהל מחייך וצוחק. אני משלב הומור בהרצאות שלי ובניתי הרצאות הומוריסטיות וקלילות אך שאינן פוסחות על ההיבט החשוב – שימושי.

אני מאושר כשאנשים אומרים לי אחרי ההרצאה 'היה מדהים ואני אחזור שוב' או "הגעתי דרך חבר שהיה אצלך ואני אגיע שוב עם הוריי", או 'אני חייבת לשלוח את בעלי לשמוע את ההרצאה'.

"מכל החומרים שאני קורא ובוחן, אני בוחר להרצאות רק את אלו שיש להם אפקטיביות ומספקים תובנות שימושיות. כשאנשים מבינים דברים לעומק, זה עוזר להם להתמודד, והרגשות פחות מטלטלים אותם. לשמחתי, אני מקבל אין ספור תגובות להרצאות ואנשים אומרים לי דברים כמו 'מה שלא הצלחתי לעשות עם הבן שלי במשך כמה שנים, הצלחתי לאחר ההרצאה' או 'היחסים שלי עם… השתפרו בצורה מופלאה', זה אושר לדעת שאני עוזר לאנשים ומשפיע לטובה על חייהם".

קישור לאתר

קישור לפייסבוק

טלפון: 052-5706644

צביקה יוגב. צילום עצמי

צבי יוגב. צילום עצמי

 


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר