עורך דין לענייני משפחה וגירושין (תמונה ממאגר shutterstock, צילום: Roman Motizov)
צילום אילוסטרציה: Roman Motizov

עורך דין לדיני משפחה וגירושין בראשון לציון: כל סוף הוא התחלה חדשה

הליך הגירושין יכול להיות ארוך ומכוער או שהוא יכול להיגמר בצורה יפה ונעימה, המכבדת את בני הזוג ואת הילדים. רגע לפני שאת לוקחים החלטה גורלית כדאי שתכירו את עורכי הדין המומחים לדיני משפחה וגירושין שיעמדו לצידכם בדרככם החדשה

פורסם בתאריך: 24.12.19 12:44

עו"ד חיים פכטר – גירושין, משמורת ומזונות

כמעט בכל מקרה גירושין בו מעורבים גם ילדים, עולה הנושא שההורים מתגרשים זה מזה, אבל לא מהילדים. ואכן, השמירה על זכויות הילדים ורווחתם, גם כשהתא המשפחתי מתפרק, היא חשובה מאין כמוה. אחת הדרכים לשמור על זכויות הילדים באה לידי ביטוי בתשלומי מזונות, אך על מנת להבטיח טיפול מקצועי בתשלום המזונות, יש להתייעץ עם עו"ד שמומחה בתחום, שבקיא בכל רזי הפסיקות ויכול להבטיח הוגנות והגינות.

תשלום דמי מזונות נכרך באופן מסורתי במשמורת של ההורים, כלומר זמני השהות של הילדים אצל כל אחד מההורים. לכאורה, ניתן להסיק שהמזונות נגזרים על-פי חלוקת הזמן, אך בפועל הנושא מורכב ביותר.
כך למשל, על-פי דין תורה מחויב האב בתשלומי מזונות מלאים עבור כל ילד עד גיל 6, ללא קשר ישיר לאופי המשמורת שנקבעה – משותפת או חלקית, או לרמת ההכנסה של האב.

ביולי 2017 ניתן פסק דין תקדימי בנושא מזונות במשמורת משותפת. ההלכה, הידועה כבע"ם 919/15, קובעת כי במשמורת משותפת על ילדים בגילים 6-15 יחול שוויון מלא בנטל המזונות בין הורים עם יכולת כלכלית דומה. ההלכה החדשה אמנם שינתה את כל מה שהיה נהוג עד אז בנושא, אך במקביל הותירה לא מעט סוגיות בלתי פתורות שכעת נותרו פתוחות לפרשנות.

"נראה שהפסיקה שסימנה שוויון בין הזוג, פתחה שאלות מהותיות הנוגעות לאופן החישוב של דמי המזונות", מסביר חיים פכטר עורך דין גירושין בראשון לציון. "אין נוסחה אחת קבועה ומוסכמת שלפיה בית המשפט קובע את גובה המזונות, עובדה שנותנת פתח לאי אחידות בפסיקות וללא מעט בלבול".

בחישוב דמי המזונות נלקחים בחשבון פרמטרים התלויים בהסדר השהות, כמו הוצאות על דיור ומזון, אך עם זאת, אין בזה די כדי להבטיח את רווחת הילדים. הוצאות שאינן תלויות בהסדר השהות הן רבות ומגוונות ומשתנות ממשפחה למשפחה, אך ניתן למנות ביניהן: ביגוד, חוגים ועוד.

"בעבר, במצב בו הייתה הסכמה על משמורת משותפת דמי המזונות עבור ילדים בגילים 6-15, חושבו ללא קשר להשתכרות של שני בני הזוג", ממשיך עו"ד פכטר. "ברוב המקרים נוצר מצב מעוות שהאב נשא בנטל גבוה יותר של דמי מזונות. על פי ההלכה החדשה, במשמורת משותפת כאשר בני הזוג משתכרים בגובה שווה, יתכן כי כל צד יישא בהוצאות שלו, אך עדיין יש לתת ולשאת לגבי הוצאות נוספות ולקבוע בהסכם את דרך ההתנהלות לגביהן".

עו"ד פכטר מסביר שקיימים מספר מנגנונים שנועדו להסדיר את נושא ההוצאות הנוספות כך שימנע חיכוך מיוחד בין בני הזוג מחד, ויבטיחו מינימום פגיעה בילדים. "דרך אחת היא לפתוח חשבון בנק משותף אליו יבצעו בני הזוג הפקדות בגובה קבוע והכסף ישמש, באופן מבוקר, להוצאות מיוחדות שייקבעו בהסכם, כמו: מורים פרטיים, ביגוד, חוגים, טיפולי שיניים, הוצאות רפואיות רגילות ומיוחדות. בכך שההסכם יהיה מקיף ונרחב ויחזה מראש הוצאות צפויות, ההתנהלות ביום-יום תהיה נוחה יותר ולא פחות חשוב מזה נינוחה יותר. הרי אף אחד לא מבקש לשוב לבית המשפט כדי לפתוח הסכם על מנת להכניס בו שינויים. יש הורים שאף מכניסים סעיף שנוגע למסע לפולין אליו הילדים צפויים לצאת. ככל שהחשיבה תהיה מעמיקה יותר כך יישארו פחות פריטים עמומים".

לדברי עו"ד פכטר, בדרך כלל גירושין מובילים לפגיעה קשה ברמת החיים של שני ההורים, אך מה שמוביל אותו בהתדיינות בין בני הזוג היא בראש ובראשונה טובת הילדים, ואת זה ניתן להשיג אם עו"ד הוא מקצועי ורגיש כדי לעשות זאת באופן שהמטרה תושג באמצעות הסכם הדדי שאף יצפה נסיבות חיים משתנות, שהרי מה שהיה נכון לזמן הגירושין יכול להיות לא רלוונטי הרבה זמן אחר כך.

כתובת: ז'בוטינסקי 65, ראשון לציון
טלפון: 074-7366072

למעבר לאתר

עו״ד חיים פכטר (צילום: סטודיו תומאס)

עו״ד חיים פכטר (צילום: סטודיו תומאס)


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר