מסעדות בדרך לירושלים (תמונה ממאגר shutterstock, צילום: Marian Weyo)
מסעדות בדרך לירושלים (תמונה ממאגר shutterstock, צילום: Marian Weyo)

מסעדות בדרך לירושלים שכדאי להכיר

בין אם התעוררתם עם חשק לקובה חמוסטה חמצמץ, שיפודי כבש מעולים, סמבוסק עם מילוי חלומי או קציצות טלה ברוטב אלוהי, תוכלו לעצור בדרך לירושלים ולזכות בחווייה קולינארית קסומה

פורסם בתאריך: 24.10.19 15:01

רשטא – מסעדת שף, מהפלאח אל המטבח

מי אנחנו?

מסעדת רשטא ניצבת בלב שדות חקלאיים במרכז הכפר עין רפא, כחלק מתפיסת עולמו של הבעלים והשף רנם ברהום. את המסעדה הגה ובנה רנם במו ידיו במשך כארבע שנים, החל מהעיצוב, איסוף החומרים, מציאת הריהוט ועד הרכבת התפריט. "המסעדה בנויה ברוח המקום ומשולבות בה אבנים ירושלמיות, זכוכית ועץ והרבה מאוד צמחייה.נעזרתי בבעלי מקצוע בודדים כדי לעמוד בתנאים של משרד הבריאות. מה שהנחה אותי היה הרצון שלאורחים שיגיעו תהיה חוויה של כפר ערבי מלפני 100 שנה, אבל גם שיחוו אווירה מודרנית קלאסית", הוא מספר. "לפני שלוש שנים המסעדה יצאה לדרך ומאז ועד היום אנחנו מקפידים לעבוד על-פי החזון שהצבנו לנו והוא: אוכל משובח שמגיע מהאדמה אל הצלחת".

רנם שבעצמו היה חקלאי, פלאח, שגידל ירקות ומכר אותם בשוק, סיים את לימודיו בכלכלה וניהול מזון באוניברסיטה העברית. במהלך הלימודים הוא צבר ניסיון בעבודה במסעדות ובבתי מלון ובתום הלימודים החליט להוציא לפועל חלום ולהקים מסעדת גורמה אותנטית שתגיש מנות על-פי מתכונים מסורתיים שיתבססו על תוצרת חקלאית מקומית, זו גם הסיבה שחלק מהתפריט משתנה בהתאם לעונות השנה ולגידולים הזמינים למטבח.

רשטא - מסעדת שף, מהפלאח אל המטבח. צילום עצמי

רשטא – מסעדת שף, מהפלאח אל המטבח. צילום עצמי

מה סגנון המטבח?

מסעדת שף בסגנון ערבי.

מהי מנת הדגל של המסעדה?

רנם מאוד אוהב את המנות שלו, אבל אין לו ספק שמנת הקובה סינייה עולה על כולן. "את המנה מכינים בטאבון משכבות של בורגול ובשר טלה עם שקדים וצנוברים והיא מוגשת כשמעליה טחינה ולימון", מספר רנם. "זו מנה מסורתית מעולה שאני שמח בכל פעם מחדש להכין אותה".

רשטא, עין רפא. צילום עצמי

רשטא, עין רפא. צילום עצמי

מה עוד בתפריט?

המנות הקבועות במסעדה הן אלה שלא נשענות על ירקות עונתיים, כמו: סינייה קציצות טלה – קציצות טלה על ירקות צלויים בטאבון, ברוטב עגבניות עם טחינה ירוקה; שיש ברק – כיסונים ממולאים בבשר טלה טחון ופטרוזיליה קצוצה, מבושלים ביוגורט חם ולימון; סמבוסק ממולא בחלקי פנים עם ריבת בצל ופלפל ירוק. במסעדה גם מוגשות מנות ספיישל משתנות, מנות ראשונות, סלטים טריים ומבושלים וכמובן קינוחים מסורתיים מהמטבח הערבי כמו כנאפה, בקלאווה וקטאיף.

מתכון שלא תגלה לעולם?

"כל המתכונים במסעדה מקורם במסורת עתיקה, אותנטים עם נגיעה אישית שלי. ככל שאני חוקר יותר אני מגלה עוד ועוד מתכונים ואני יותר משמח מלשתף אותם גם עם אחרים", מסביר רנם. "אם לא נשתף במתכונים, סופם להיעלם מהעולם. יתרה מכך, אם אשמור את המתכונים אצלי לא אתפתח. השיתוף מוביל ללמידה הדדית וזו שאיפה של כל שף וגם שלי".

מה כותבים בוויז?

רשטא, רח' המעיין, עין רפא

טלפון: 02-9948520

לעמוד הפייסבוק

רשטא. צילום עצמי

רשטא. צילום עצמי


נעורה בואדי: עולם שלם של טעמים

מי אנחנו? 

מסעדת נעורה בואדי הוקמה בשנת 2004 והיא למעשה הגשמת חלום של סובחי סאלח, קבלן במקצועו, שרצה להקים מקום שישים את אבו-גוש על מפת התיירות העולמית והוא הצליח בגדול. ברשימת המבקרים ניתן למצוא שמות כמו שחקן הקולנוע צ'אק נוריס, האסטרונאוט באז אולדרין, ג'ונתן בוש (הנכד של ג'ורג' בוש הבן) ושמעון פרס ז"ל. "אנחנו מארחים כל השנה אלפי מטיילים מהארץ ותיירים מחו"ל וכולם מתקבלים באהבה ושירות מכל הלב", אומר אלכס עבדול רחמן, מנהל המסעדה. "המסעדה טובלת בירק, צמחיה עשירה ומפלי מים וניתן לארח בה בחורף כ- 400 איש וכמעט כפול מזה בעונות החמות. על אף גודלה, אנחנו מתגאים בשירות מהיר וקפדני, ולראייה ב'מכביה' האחרונה אירחנו בערב אחד כ- 700 ספורטאים שתוך שעה כולם קיבלו את כל המנות שהוזמנו לשביעות רצונם".

נראה כי מחשבה רבה הושקעה בנעורה בואדי בכל הנוגע לחוויית הלקוח כמו גם לסוג המנות המוגשות במסעדה. כך למשל, יש חנייה גדולה מאוד, גישה לנכים, הילדים מוזמנים לבלות במתחם הג'ימבורי במקום, ובתפריט יש מנות ייחודיות לרגישים לגלוטן, כמו: כדורי פלאפל ללא קמח שמטוגנים בצ'יפסר המיועד לזה בלבד, וירקות שונים ממולאים.

נעורה בואדי: עולם שלם של טעמים. צילום: ראיד סלאח

נעורה בואדי: עולם שלם של טעמים. צילום: ראיד סלאח

מה סגנון המטבח?

מטבח ים-תיכוני המתמחה באוכל מזרחי, בשרים ושיפודים.

מהי מנת הדגל של המסעדה?

"אין לקוח חובב בשר שלא מתלהב מצוואר הכבש הממולא שלנו", מספר אלכס. "המנה מתבשלת כ- 4 שעות וחצי בתנור וזוכה למחמאות מקיר לקיר. מנה מועדפת נוספת על לקוחותינו היא שוקיי כבש ממולאות שמוגשות עם אורז מיוחד".

מה עוד בתפריט?

נעורה בוואדי. צילום: ראיד סאלח

נעורה בואדי. צילום: ראיד סאלח

מטעמי המטבח הערבי מככבים במסעדת נעורה בואדי כאשר כל המנות נעשות במקום ממוצרים טריים. בתפריט תמצאו סלטים עשירים ומגוונים שמוגשים לשולחן כבודדים על-פי בחירה או כפלטה, זיתים וחמוצים שנכבשים במקום. במנות העיקריות: קבב כבש, שיפודי פילה, פרגיות, כבד עוף, סינייה בטחינה, סינייה ברטב עגבניות, מיקס גריל, צלעות טלה, קובה נבלוסיה, דגים על הגריל, מרקים ומקלובה, וגם מנות לצמחונים ולטבעונים – עלי גפן, קישואים, פלפלים או חצילים ממולאים. את הארוחה תוכלו לסיים עם תה או קפה וקינוחים כיד המלך.

מתכון שלא תגלו לעולם?

אל תנסו אפילו לשאול אותם איך הם מכינים את החומוס במסעדה נעורה בואדי, פשוט בגלל שאף אחד לא ממש מתכוון להסגיר את סוד הטעם המופלא. "אנחנו משתמשים בגרגרי חומוס 'הדס' שאחרי בישול ארוך וטחינה מקבלים מרקם חמאתי נהדר. את מחית החומוס אנחנו מערבבים עם טחינה 'הגמל' שמיוצרת בשכם ואין כמוה בשום מקום בעולם. השילוב בין החומוס והטחינה, התיבול שלנו והיחס המושלם בין המרכיבים – אותו לא נגלה, כמובן, הופכים את החומוס שלנו למשובח", אומר אלכס ולא מסכים להסגיר דבר נוסף על מה שכבר אמר.

מה כותבים בוויז?

מסעדת נעורה בואדי, הואדי 9, אבו גוש

טלפון: 02-5341175

מעבר לאתר 

לעמוד הפייסבוק 

מסעדת נעורה בוואדי, הואדי 9, אבו גוש. צילום: ראיד סלאח

מסעדת נעורה בואדי, הואדי 9, אבו גוש. צילום: ראיד סלאח


אוכל ערבי ביתי ואותנטי: מסעדת "הבית של סלווה"

אם אתם בדרך לירושלים, כדאי לכם להכיר את מסעדת "הבית של סלווה". המסעדה היחידה בכפר עין נקובה, בבעלותם של משפחת עוודאללה. במסעדה הזאת אין שף שמנצח על התפעול, במקום מלצרים, תמצאו כאן בני משפחה. סבא לצד נכדיו, דודות ואחייניות. כולם נותנים את הנשמה להצלחת המקום. למעשה, אם לא תזמינו מקום מראש, תישארו רעבים. מסעדת "הבית של סלווה", נפתחה לקהל היהודי במטרה ליצור קירוב. והקהל? מגיע להכיר את המשפחה המיוחדת שמאכילה ברוחב לב את סועדיה.

"במסעדה שלנו מגישים אוכל ערבי, אותנטי, ביתי ומקורי. המנות שלנו טריות, ונעשות באותו היום. מרבית האוכל שלנו הוא טבעוני וצמחוני. אבל יש גם מנות בשריות למי שמעוניין בכך." מספר עוודאללה עוודאללה, הבעלים של המסעדה.

מהן מנות הבית של המסעדה?

"מנסף ומקלובה. כשמגיעים למסעדה שלנו, אני מראה לאנשים מהי הדרך האותנטית לאכול את המנות האלה."

מעבר לאוכל הטעים והמיוחד של מסעדת הבית של סלווה, בכל המנות שזור סיפור נפלא שמתבל אותן בתבלין ייחודי שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר. "לפני שש שנים בערך אשתי, סלווה עוודאללה בישלה לקבוצת נשים במועצת מטה יהודה." מספר עוודאללה עוודאללה וממשיך, "הנשים מאוד אהבו את האוכל שלה, ועודדו אותה להשתתף בפסטיבל האוכל של מטה יהודה. היא הגישה מתאבנים מהמטבח הערבי. בעיקר ממולאים ומאפים ביתיים. והייתה לה הצלחה גדולה. אנשים התחילו להתעניין וביקשו לבוא ולקנות את האוכל שהיא מכינה. במשך שנה וחצי עבדנו בבית בסופי שבוע. בישלנו אוכל אותנטי לאנשים שהזמינו מקום מראש בסופי שבוע, לצד העבודות הקבועות שלנו."

מסעדת "הבית של סלווה". צילום: באדיבות הלקוח

מסעדת "הבית של סלווה". צילום: באדיבות הלקוח

ואיך נולדה המסעדה, הבית של סלווה?

"אנשים התחילו להגיע אלינו מכל הארץ. הבנו שיש ביקוש לאוכל שלנו, אז לפני 5 שנים השכרנו מקום בכניסה לכפר עין נקובה."

איך אנשים מגיעים אליכם?

"בעיקר מפה לאוזן. עשינו פרסום בכמה אפליקציות רלוונטיות והיו כתבים שכתבו על האוכל. בנוסף לזה יש לנו המון לקוחות חוזרים שמביאים איתם בני משפחה וחברים חדשים. אם רוצים להגיע אלינו באמצע השבוע, צריך להזמין מקום. כי אנחנו מגישים אוכל טרי בלבד, ובהתאם לכמות האנשים שמגיעה. אם רוצים להגיע במהלך סוף השבוע, ניתן פשוט לבוא."

אוכל ערבי ביתי ואותנטי. צילום באדיבות הלקוח

אוכל ערבי ביתי ואותנטי. צילום באדיבות הלקוח

מה מצפה למי שיבוא לסעוד בבית של סלווה?

"עיצבנו את המסעדה בסגנון בדואי, לבנוני וסורי. שילבנו  במקום בדים אותנטיים, מפות וכיסויי כיסאות. למקום יש מראה של בית ערבי. המסעדה שלנו לא נפתחה ממניעים כלכליים. אנחנו עובדים במקומות עבודה שונים. המטרה שלנו היא דו קיום. שיכירו את היישוב שלנו, את האוכל והתרבות. אנחנו שמחים שאנשים מתעניינים בתרבות שלנו. הכפר שלנו, עין נקובה פתוח ומסביר פנים למבקרים. אנחנו צמודים לאבו גוש, כך שכל מי שנובע לירושלים יכול לעצור לאכול אצלנו."

באמצע השבוע בני המשפחה שמפעילים את המסעדה עובדים בעבודות אחרות. הטבחית, סלווה עוודאללה, מטפלת בקשישים. עוודאללה עוודאללה עובד בענף המזון והמשקאות מעל ארבעים שנים.

מי מגיע אליכם?

"אנחנו מנסים להביא כמה שיותר מבני דודינו. שיכרו את המנטליות והאוכל הערבי. אנשים מגיעים אלינו מאזור תל אביב, כפר סבא, נתניה ראשון, חולון. כמעט הרוב מהמרכז והצפון. בנוסף לזה, יש לנו קבוצות של גמלאים שיוצאים לטיולים באזור. קבוצות שעולות לירושלים ועוצרות בדרך. יש לנו 200 מקומות ישיבה, כך שאנחנו יכולים לארח 4 אוטובוסים בו זמנית. אפשר לחגוג אצלנו מסיבות, אירוסין, ימי הולדת. לפעמים עורכים גם מסיבות בחוץ כמו בצימרים. הכל בהזמנה מראש."

המקום שבו אוכל ותרבות נפגשים" "הבית של סלווה"

בוויז: הבית של סלווה בעין נקובה

בסופי שבוע ניתן להגיע ללא הזמנה מראש. להגעה באמצע שבוע (קבוצות ויחדים) יש להזמין מקום.

טלפון להזמנות: 

נסים עודאללה 054-33-55354

עוודאללה עוודאללה 054-337-3652

מסעדות בדרך לירושלים: הבית של סלווה. צילום באדיבות הלקוח

מסעדות בדרך לירושלים: הבית של סלווה. צילום באדיבות הלקוח


מסעדת ג'מילה: סבתא בוודאי הייתה גאה

איך הכל התחיל?

קובות היו מאז ומעולם המאכל המועדף של יפית מיכאל קציל, ככה זה כשנולדים למשפחה ממוצא כורדי עם מסורת מפוארת של מאכלים וניחוחות. "הייתי מכינה קובות מסוגים שונים בבית למשפחה ומהר מאוד השכנות, חברות ומאוחר יותר גם כאלה שלא הכרתי, ביקשו שאכין גם בשבילם ואמכור להם", מספרת יפית. "לפני 5 שנים החלטתי שהגיעה העת לפתוח מסעדה ולהוציא לאור את הקובות המופלאות האלה לקהל הרחב".

כשהגיע הרגע בו היה צריך לבחור שם למסעדה, לא הייתה כל התלבטות. יפית נקראת כך על שם סבתה – ג'מילה, יפה בערבית. הסבתא, שבישוליה היו שם נרדף לאיכות וטעם משובח, בישלה לראש ממשלת ישראל, לוי אשכול ז"ל, וזה היה אך ברור שאם פותחים מסעדה היא תקבל אחר כבוד את השם 'ג'מילה'.

מסעדת ג'מילה: סבתא בוודאי הייתה גאה. צילום: אתי חזן

מסעדת ג'מילה: סבתא בוודאי הייתה גאה. צילום: אתי חזן

מה סגנון המטבח?

במסעדת ג'מילה מוגשות מנות מהמטבח הכורדי בטעם של בית שאת כולן מכינה יפית במו ידיה.

למסעדה יש כשרות מהדרין.

מהי מנת הדגל של המסעדה?

"המנה שהכי מזוהה עם ג'מילה היא הקובה, כמובן, מכל המינים וכל הסוגים – קובה חמוסטה, קובה אורז, קובה סלק, קובה נבלוסיה (מטוגן)", אומרת יפית בסיפוק. "כשנכנסים למסעדה סועדים, בעיקר המבוגרים שביניהם, וטועמים את האוכל רואים שהם מתרגשים. אחד המשפטים שאני שומעת מהם הרבה מאוד פעמים הוא: 'זה בדיוק כמו שאמא שלי וסבתא שלי היו מבשלות. החזרת אותי הביתה'".

מסעדות בדרך לירושלים: הכירו את מסעדת ג'מילה. צילום: אתי חזן

מסעדות בדרך לירושלים: הכירו את מסעדת ג'מילה. צילום: אתי חזן

מה עוד בתפריט?

לצד הקובות תוכלו ליהנות ממגוון מנות מהמטבח הכורדי, שהבולטות בהן: עלי גפן ממולאים, אורז וסיגרים, ירקות ממולאים, תבשילי עוף ובקר. "אני מבשלת את האורז במים שבושל בו העוף, בדיוק כמו שהיו עושים פעם", מסבירה יפית. "המסעדה עברה שיפוץ והיא מעוצבת באווירה חמימה וביתית המתאימה בדיוק למה שהמאכלים משדרים – בית ומשפחתיות".

המנות מוגשות כל השבוע לאורחי המסעדה וביום שישי יש 'יריד אוכל' בו נמכרות כל המנות שבתפריט לפי משקל למעוניינים לקנות אוכל מוכן לשבת. בנוסף, ניתן לרכוש במהלך השבוע קובות ארוזות וקפואות המוכנות להמשך בישול בבית.

מתכון שלא תגלי לעולם?

יפית גאה בתבשיליה ומוכנה לשתף את כל מי שמוכן להשקיע במתכונים שלה והיא אף עושה זאת בשמחה. "כל הלקוחות שלי יודעים שאני לא שומרת מתכונים בסוד, להיפך. אני נהנית כשהם נהנים ורוצים לדעת איך בישלתי או במה תיבלתי את האוכל. אני מסבירה להם את כל השלבים של ההכנה והגלגול של הקובות, למשל, אבל יודעת עמוק בלב פנימה שהסוד האמיתי הוא ביד שמבשלת", היא אומרת בחיוך.

מה כותבים בוויז?

ג'מילה, מצפה הבירה 46, מבשרת ציון.

שעות פתיחה: ימים א'-ה' 11:00-19:00 (לקניית קובה קפוא ניתן להגיע החל מהשעה 9:00)

יום ו' החל מהשעה 8:00 ועד שעה לפני כניסת השבת

טלפון למשלוחים: 02-5702766

לעמוד הפייסבוק

לעמוד האינסטגרם

מסעדת ג'מילה. צילום: אתי חזן

מסעדת ג'מילה. צילום: אתי חזן


מאפייה וטאבון אל-בלד: כשהסודות עוברים מדור לדור

מי אנחנו?

מאפייה וטאבון אל-בלד הוקמה בשנת 2016 כמאפייה משפחתית על-ידי אבי המשפחה, השף איברהים צאלח. "לאבא יש חנות שווארמה באבו גוש. כשראה שהחנות לידו פנויה הוא החליט להקים בה עסק לדורות הבאים", מספר מורד צאלח, בוגר תואר שני בכלכלה ומנהל עסקים ומפתח אפליקציות. "בזמן לימודיי עבודתי במאפייה והתאהבתי בתחום. ברגע שהמקום שלנו נפתח היה לי ברור שאני הופך להיות חלק ממנו.

המקום מעוצב בסגנון חדיש ומודרני ויחד עם המיקום שלו האווירה המתקבלת היא שילוב של אירופה הקלאסית ואווירה כפרית.

במאפייה וטאבון אל-בלד תקבלו שירות 24 שעות ביממה ויש בו למעלה מ- 60 מקומות ישיבה. "הלקוחות שלנו מגוונים ומגיעים מכל רחבי הארץ וגם לא מעט תיירים באים לטעות מהעוגיות המיוחדות שלנו", ממשיך מורד. "בשעות הלילה המאוחרות מגיעים אלינו הרבה מאוד צעירים אחרי שסיימו לבלות, כדי לשתות קפה טרי, להתרענן עם מאפה או סמבוסק וליהנות מהבריזה לפני שהם ממשיכים הביתה".

מאפייה וטאבון אל-בלד: כשהסודות עוברים מדור לדור. צילום: מורד צאלח

מאפייה וטאבון אל-בלד: כשהסודות עוברים מדור לדור. צילום: מורד צאלח

מה סגנון המטבח?

מאפים מלוחים ומתוקים בסגנון אותנטי וקלאסי.

מהי מנת הדגל של המסעדה?

"אנחנו ממש גאים בסמבוסק שלנו", אומר מורד. "את הבצק המיוחד אנחנו מכינים בעצמנו כמובן, על-פי מתכון שעובר במשפחה מדור לדור. יש לנו סמבוסק במגוון מילויים כשהאהובים במיוחד הם סמבוסק זעתר וסמבוסק תרד וגבינות".

מה עוד בתפריט?

לחמים מכל הסוגים והמינים כולל לחם מחמצת, בגטים, בייגלה, טוסטים בהרכבה אישית. גלידות, עוגות יום הולדת, מאפים מתוקים מסורתיים, כמו בקלוואה וכנאפה, לצד מאפים בניחוח אירופי, כמו: קרפ ומקרונים. במקום תמצאו גם משקאות אייס בטעמים שונים, מיצים טבעיים סחוטים במקום, סלטים וארוחות בוקר מפנקות. מורד ממליץ בחום לנסות את משולש אל-בלד המיוחד עם ביצה קשה ומגוון תוספות.

וגם – קפה משובח, מוצרי חלב וגבינות מיוחדות.

מסעדות בדרך לירושלים: מאפייה וטאבון אל-בלד. צילום: מורד צאלח

מסעדות בדרך לירושלים: מאפייה וטאבון אל-בלד. צילום: מורד צאלח

מתכון שלא תגלו לעולם?

הפיתות של מאפייה וטאבון אל-בלד מפורסמות בכל האזור, אבל אין סיכוי שיגלו לכם איך אופים אותן – ויש לזה סיבה טובה מאוד. "כל אחד מכיר את זה: אתה קונה עשירייה של פיתות, המשפחה אוכלת 6 והשאר נזרק לפח כי הפיתה איבדה צורה או נקרעת", מסביר מורד בחיוך מסתורי. "אצלנו זה לא קורה – קנית 10 פיתות, תאכל עשר פיתות. הן עגלגלות, רכות ושמנמנות, שומרות על האוויריריות שלהן גם לאחר הפשרה ונפתחות בקלות מבלי להיקרע".

מה כותבים בוויז:

מאפייה וטאבון אל-בלד, דרך השלום 84, אבו גוש

שעות פתיחה: 24 שעות ביממה, כל השבוע

טלפון: 02-5907779

לעמוד הפייסבוק

מאפייה וטאבון אל-בלד. צילום: מורד צאלח

מאפייה וטאבון אל-בלד. צילום: מורד צאלח


קפריסקו – בית קפה בטבע

מי אנחנו? 

מונדר ברהום היה נשוי טרי עם ילד כשישב בוקר אחד על מרפסת ביתו שבעין רפא לקפה של בוקר לפני שיצא לעבודה, כשאמר לאשתו: "אני חולם להקים כאן בית קפה כדי שנוכל לשתף את כל העולם ביופי המרהיב שמסביב". אשתו ביטלה את הרעיון במחי יד והזכירה לו שיש להם חובות, הם זוג צעיר והיא עובדת כגננת בחצי משרה. "אשתי בעצם אמרה לי לשכוח מהרעיון, אבל הוא המשיך לנקר לי בראש ולא נתן מנוחה. עובד כרתך בסדנה של דודי ומתכנן תוכניות", מספר ברהום. "יום אחד נפלה ההחלטה. לקחתי דף נייר ומילאתי אותו בחישובים, לוחות זמנים, עלויות ופשוט התקשרתי לחנות לחומרי בניין והזמנתי את מה שצריך על-מנת להקים את בית הקפה".

כשרעייתו של ברהום הגיעה הביתה בצהריים היא חשבה לתומה שחמותה, הגרה בצמוד לבית הזוג, החליטה לשפץ את הבית. כשהבינה שהיה זה בעלה שאחראי על ערימות הבלוקים, הברזלים ושקי המלט, היא הכריזה על 'ברוגז' ולא דיברה איתו שבוע. "בניתי את המקום מאפס בעשר אצבעות. אחרי שבוע אשתי הפתיעה אותי כשלבשה סרבל ועזרה לי. אחרי שנה וחצי של עבודה עם עזרה של חברים ובעלי מקצוע, בית הקפה 'קפריסקו' נפתח על צלע ההר כשמכל עבר נשקף נוף עוצר נשימה".

בית הקפה קפריסקו מכיל כ- 25 מקומות ישיבה ויש בו חלון ענק שמכניס את הטבע פנימה ומשרה על החווייה במקום ניחוח של חו"ל.

חלון ענק שמכניס את הטבע פנימה (קפריסקו)

חלון ענק שמכניס את הטבע פנימה (קפריסקו)

מה סגנון המטבח? 

ערבי-פלאחי מסורתי.

מהי מנת הדגל של המסעדה?

את כל המאפים והמנות מכינה מדי יום אשתו של ברהום במו ידיה. מאפה הזעתר וגבינת העזים נחשב לאחת המנות הטעימות במקום, במיוחד כשמזמינים אותו לצד סלט קפריסקו עם עלי ריג'לה (רגלת הגינה) ואגוזים.

סלט קפריסקו מפתיע בטעמו (קפריסקו)

סלט קפריסקו מפתיע בטעמו (קפריסקו)

מה עוד בתפריט?

כל צמחי התבלין, הירקות והאגוזים שמגדלת אמו של ברהום בגינת ביתה, מוצאים את דרכם אל תפריט בית הקפה, שמשתנה בהתאם לעונות השנה. כך למשל, תוכלו להזמין מאפה מנגולד (עלי סלק) עם בצל וסומק, מאפה ממולא בגבינות ובצל ירוק, חביתות כרישה ואגוזי מלך, סלט עם גרגר נחלים, מטבלים מגבינות ויוגורט, לאבנה וארוחות בוקר. "התפריט שלנו צנוע אבל עשיר בטעמים ויש מאחוריו מסורת רבת שנים שאנחנו רוצים לשמר", מסביר ברהום. "בימי שישי ושבת אנחנו מוסיפים תבשיל מסורתי שמבוסס גם הוא על גידולים עונתיים, כמו: תבשיל לוביה, שעועית ירוקה או ריג'לה".

תפריט צנוע אבל עשיר בטעמים (קפריסקו)

תפריט צנוע אבל עשיר בטעמים (קפריסקו)

מתכון שלא תגלה לעולם?

"מטבל המטוועמה שלנו הפך מיום הפתיחה לסוג של חידה קולינארית", מספר ברהום בחיוך. "הרכב החומרים והתיבול שלו הוא סוד שמור שלנו. לא מעט לקוחות מתלהבים מהמטבל המיוחד הזה ומבקשים את המתכון, אנחנו בתשובה מזמינים אותם לנחש את המרכיבים אבל לא תורמים מידע נוסף".

כתובת בוויז: קפריסקו – קפה בכפר, עין רפא
טלפון: 054-6601955

למעבר פייסבוק

מוזמנים להצטרף לחוויה מיוחדת עם נוף שלא תשכחו (קפריסקו)

מוזמנים להצטרף לחוויה מיוחדת עם נוף שלא תשכחו (קפריסקו)



כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר