ביטוח דירה שכורה. תמונה ממאגר shutterstock (צילום: Robert Kneschke)
ביטוח דירה שכורה. תמונה ממאגר shutterstock (צילום: Robert Kneschke)

ביטוח דירה שכורה: להיות מוכנים להכל

חברת רנטשור לניהול נכסים בדיגיטל, יצרה פוליסת ביטוח ייחודית לדירות שכורות המכסה את כלל האלמנטים הביטוחיים הקריטיים להם המשכיר והשוכר זקוקים

פורסם בתאריך: 8.9.19 09:47

בעל דירת ארבעה חדרים בתל אביב, קיבל הודעה מהדייר שלו המתגורר בדירה באשר למספר אריחים רופפים במקלחת הנדרשים לתיקון. בעל הדירה התמהמה בתיקון התקלה בשל חוסר זמן ועומס בעבודתו, וכעבור מספר ימים הוא קיבל טלפון בהול מהדייר אשר במהלך המקלחת, אחד מהאריחים הרופפים נפל ופגע בראשה ובפניה של בתו בת ה 7. בתו של הדייר נפצעה, הובהלה לבית חולים ונזקקה ל-8 תפרים במצחה ובפניה שהותירו צלקות. הדייר תבע את בעל הדירה בסכום של למעלה מ- 250 אלף שח על הנזק הבלתי הפיך שנגרם לפניה של ביתו בת ה-7.

מקרה נוסף קרה כאשר דייר בדירת שלושה חדרים בקריית אונו, התחשמל באופן קשה בשל חוסר הארכה בדירה. הפציעה הקשה הותירה את הדייר עם 70% נכות ובית המשפט קבע שהרשלנות היא של בעל הבית שנדרש לפצות את הדייר בכ- 800,000 שקלים.

בדירות שכורות, בדומה לדירות בבעלות, עשויות להתרחש מגוון תאונות שונות והן אף מתרחשות. המלכוד בדירות שכורות, כשבעל הדירה אינו הדייר המתגורר בה בפועל, הוא שיכולים להיות מצבים שהדיירים (השוכרים) בדירה יפגעו בעקבות רשלנות של בעל הדירה (המשכיר) ועל כן, על מנת שבעל הדירה יוכל להגן על עצמו, הוא למעשה אמור לבטח את הדיירים למקרים של תאונות וחבלות שעלולים להתרחש בדירה.

"דוגמה נוספת, דייר שגר בשכירות בדירת שני חדרים ברמת גן ,השאיר תנור דולק ששרף קליל את המטבח בדירה וגרם לנזקי עשן בדירה ובדירת השכן הסמוכה. הנזקים בדירה נאמדו בסכום של 98 אלף ש"ח ובדירת השכן על כ- 22 אלף ש"ח. הדירה הייתה מבוטחת בביטוח "רגיל". חברת הביטוח תיקנה את כל הנזקים בדירה השכורה, אולם הגישה תביעה נגד הדייר בגין עלות הנזקים שגרם ( 98 אלף ש"ח ). בנוסף, חברת הביטוח לא נעתרה לשלם עבור הנזקים לשכן, כיוון שמי שגרם לנזק הוא הדייר ולא המבוטח – בעל הדירה, לכן הדייר קיבל תביעה נוספת מהשכן על סך 22,000 אלף שח".

"בביטוח דירה סטנדרטי, מי שגר בבית לא יכול להיחשב כצד ג'". אומר עידן הולנדר, מייסד ובעלי חברת רנטשור לניהול נכסים בדיגיטל. "זו אחת מהסיבות בגינן החלטנו לפתח ביטוח דירה ייחודי וספציפי לדירות שכורות".

ביטוח דירה ייחודי וספציפי לדירות שכורות (תמונה: רנטשור)

ביטוח דירה ייחודי וספציפי לדירות שכורות (תמונה: רנטשור)

"אם היה בדירה שנשרפה ביטוח לדירה שכורה של "רנטשור", המבטל את האפשרות של חברת הביטוח לתבוע את הדייר בגין נזק שגרם לדירה ("ביטול זכות שיבוב") ובנוסף מרחיב את כיסוי צד ג' גם למבוטח (בעל הדירה) וגם לדייר שגר בדירה ("אחריות צולבת"), לא ניתן היה לתבוע את הדייר בגין הנזק שגרם לדירה השכורה והנזק שנגרם לשכן עקב רשלנות הדייר אף הוא היה מכוסה במסגרת כיסוי צד ג'".

אילו חוסרים נוספים זיהיתם בביטוח דירה סטנדרטי?

"בפוליסה רגילה, יש לחברת הביטוח זכות "חזרה בתביעה" כלפי מי שגרם לנזק. בפוליסה שלנו ביטלנו את זכות החזרה, כך שלא ניתן יהיה לתבוע את הדייר עבור נזקים שהוא גורם לדירה מתוך רשלנות. גם במקרים בהם נעשו נזקים בזדון ע"י הדייר, הפוליסה שלנו מכסה גם נזקים אלו. זהו סעיף מיוחד נוסף שאינו קיים בפוליסת ביטוח דירה סטנדרטית".

כיצד הביטוח שלכם היה מסייע לבעלי הדירות שנתבעו בדוגמאות לעיל?

"בביטוח שלנו לדירה שכורה מי שגר בבית נחשב כצד ג' לבעל הדירה, ולכן במקרה של תביעה בין הדייר לבעל הדירה שהתרשל, האחרון יהיה מכוסה במסגרת הפוליסה שלנו".

מה היתרונות לדיירים בפוליסת הביטוח של רנטשור?

"אנחנו מרחיבים את הכיסוי הביטוחי של הדירה, כיסויי צד ג' לא רק לבעל הדירה אלא גם לדייר ששוכר את הדירה. כל נזק שהדייר עלול לגרום ברשלנות לשכן או לכל אדם אחר גם מכוסה במסגרת הפוליסה שלנו".

מי משלם את הפוליסה?

"כעקרון בעל הדירה משלם. הוא נדרש לשלם ביטוח דירה בכל מקרה עבור הדירה בבעלותו, אך כעת הוא יכול לשלם על ביטוח שגם מכסה אותו ואת דירתו השכורה באמת, וגם את הדייר שלו ומבטל את הוויכוחים שיכולים להתפתח אחר כך, במקרים של נזקים ותאונות".

מהם התחומים הקריטיים והחשובים ביותר, אותם הפוליסה שלכם מכסה?

"פוליסת הביטוח למבנה שלנו, נוצרה במיוחד עבור בעלי דירות ושוכרים מתוך שקיפות ותוך הבטחה לכיסוי הנרחב והטוב ביותר. אנו מבינים לעומק את הצרכים הן של בעל הדירה והן של השוכר, ומתוך כך יצרנו את הפוליסה הייעודית לדירות שכורות שתגן על כל הצדדים.

"הפוליסה כוללת, בין היתר: כל מקרי הביטוח המכוסים וקיימים בפוליסה סטנדרטית, כיסוי נזקי צנרת כולל הרחבה לנזקי איטום, כיסוי צד ג' ע"ס ₪1,000,000, חבות מעבידים, שבר לשמשות, כיורים ומראות, סעיף ויתור זכות שיבוב כלפי השוכר, סעיף שוכרים יחשבו כצד ג' למשכיר, סעיף אחריות צולבת, כיסוי לנזק בזדון שנעשה ע"י שוכר הדירה, כיסויי לאובדן שכר דירה למשך 12 חודשים, כיסוי להחלפת מפתחות ומנעול, כיסויי לתיקון והחלפת דודיי חשמל/שמש, ועוד ועוד".

כיסוי לכל הנזקים (תמונה: רנטשור)

כיסוי לכל הנזקים (תמונה: רנטשור)

כיצד יצרתם את הפוליסה הייעודית לדירות שכורות?

"חברת רנטשור יצרה פוליסת ביטוח דירה ייחודית הכוללת את כל מה שצריך עבור דירות שכורות מול סוכנויות וחברות ביטוח מהמובילות בישראל, הפוליסה של רנטשור כוללת כיסוי נרחב לכל הסיכונים שניתחנו ולמדנו שחלים על משכירים ושוכרי דירות ואינם קיימים בביטוח דירה סטנדרטי רגיל. דירה שכורה היא לא דירה רגילה ולא עושים לה ביטוח רגיל שלא מתאים.

חבל לשלם סתם על ביטוח שלא מתאים לדירה שכורה. "רנטשור" הוא הביטוח היחידי שמתאים לדירה שכורה ויגן עליך באמת. כל ביטוח אחר משאיר את בעל הדירה והדייר, חשופים להרבה סיכונים מוחרגים או לא קיימים בביטוח דירה רגיל שלא מתאים למצב של דירה שכורה.

"בכדי להתרשם מתמצית תנאי הפוליסה והכיסויים הייחודיים במסגרתה, לחצו כאן".

חוזה שכירות מותאם אישית (תמונה: רנטשור)

חוזה שכירות מותאם אישית (תמונה: רנטשור)

כיצד ניתן לרכוש ולהפעיל את הפוליסה?

"דרך אתר רנטשור, תוכלו לקבל הצעת מחיר מידית. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את נתוני גודל הדירה וכתובת האימייל שלכם.

"בהמשך לקבלת ההצעה, במידה וברצונכם לרכוש את פוליסת הביטוח תתבקשו למלא פרטים נוספים ולבצע רישום קל ופשוט לאתר. התשלום עבור הפוליסה מתבצע באמצעות כרטיס אשראי .

"לאחר ביצוע התשלום תופק הפוליסה בהקדם (בכפוף לאישור חברת הביטוח). הפוליסה תועבר למשתמש והיא תישמר ב"איזור האישי" באתר כך שהוא יוכל לצפות בה בכל עת".

ויש לכם גם הטבה מיוחדת ללקוחות?

"בהחלט. משתמשי רנטשור הרוכשים ביטוח דירה שכורה ושירות תיקונים יזכו בהטבה ייחודית – מוקד אנושי חם אשר ילווה אותם ויסייע להם בניהול השוטף של הנכס, כגון: העברת הודעות בין השוכר והמשכיר ושמירתן, הפניה של אנשי מקצוע מצוינים ומפוקחים בהתאם לכל מצב, מתן ליווי וייצוג משפטי (על ידי עו"ד) במקרה של אי תשלום דמי שכירות ופינויי דיירים סרבנים מהדירה, ועוד".

חברת רנטשור הוקמה על ידי משפטנים, אנשי ביטוח ובעלי מקצועות טכניים אשר חברו יחד על מנת לתת מענה, ללוות ולפתור את הקשיים, הבעיות, הוויכוחים, חוסר הוודאות והידע המקצועי הקיימים ביחסים ובמשא ומתן בין שוכר/ים למשכיר/ים של דירות למגורים.

דירה שיש לה "רנטשור" תהיה דירה טובה ומבוקשת יותר בכך שתגן ותקל על השוכרים מצד אחד, ותסייע, תבטח ותשמור על המשכירים מצד שני.

טלפון: 053-2733333

למעבר לאתר

לקבלת הצעת מחיר וצפייה בכל הכיסויים הביטוחים

רנטשור (תמונה: רנטשור)

רנטשור (תמונה: רנטשור)


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר