רפואה אלטרנטיבית בראשון לציון. תמונה ממאגר shutterstock, צילום: Albina Glisic
רפואה אלטרנטיבית בראשון לציון. תמונה ממאגר shutterstock, צילום: Albina Glisic

רפואה אלטרנטיבית בראשון לציון: גישה קצת אחרת

ייתכן וניסיתם להתמודד עם כאבים ומחלות באמצעות שיטות רפואה מודרניות אך ללא הועיל, כעת תוכלו למצוא גישות שונות שיעזרו לכם להיפטר מהכאבים ולחזור אל קו הבריאות

פורסם בתאריך: 29.8.19 12:31

שילוב מרכז לרפואה משלימה

על פי רוב רפואה אלטרנטיבית הוא מונח המתאר מגוון רחב של טיפולים, חלקם נתגלו ותורגלו לראשונה במזרח הרחוק במהלך אלפי שנים. משיטות הרפואה הללו, למד מעין רזין, מטפל ברפואה סינית וכעבור מספר שנים של עבודה בתחום החליט לאגד אותן תחת קורת גג אחת כמרפאה קהילתית, המציעה מגוון שירותי רפואה סינית לכל אדם הסובל מכאבים, מחלות, בעיות גופניות ונפשיות או כל דבר המעיב עליו.

מעין רזין. צילום: ציון בלחסן - z-video

מעין רזין. צילום: ציון בלחסן – z-video

"רפואה סינית עבורי היא ביטוי שגוי שמעט חוטא לרעיון הרפואה בכללותו ויוצר אינטרסים שונים בין רפואה מערבית לרפואה משלימה, אין שום הבדל או חיץ בין רפואה סינית לרפואה מודרנית ועל כן יש לקרוא להן כשיטה אחת לטעמי – רפואה משולבת. הרפואה המודרנית שצמחה במערב אמנם התבדלה לאורך השנים מהרפואה הסינית, אך בסופו של דבר כשבן אדם מחפש מזור לבעיותיו הרפואיות אין זה חשוב האם הוא עבר טיפולים ברפואה זו או אחרת כל עוד הוא יוצא בריא יותר מהקליניקה", מסביר מעין.

"הטיפולים וההליכים שאנחנו מעבירים במרפאה הוכחו כיעילים ביותר וככאלה המצליחים להביא לשיפור ניכר במצבם של המטופלים ובאיכות חייהם. בעזרת שילוב של מספר שיטות והתאמתן לכל מטופל באופן ספציפי, ובתיאום עם הצוות של שילוב אנו מצליחים להביא לשיפור משמעותי במצב המטופלים, ובחלק מהמקרים ניתן אף להעלים לגמרי את מקור הבעיה".

אם אתם סובלים כיום מבעיות רפואיות, אותן ניסיתן להעלים בעזרת רפואה מודרנית, ייתכן ודרכי הטיפול בהן עושים שימוש ברפואה המשלימה או ברפואה משולבת הן בדיוק מה שחיפשתם.
רפואה משלימה המגיעה מהמזרח מכילה בתוכה מספר רב של טיפולים רפואיים כשלכל אחד היתרונות שלו. בשילוב תמצאו שיטות טיפול שונות כמו שיאצו, טווינה, רפואה סינית, ושיטות נוספות כמו שיטת אלכסנדר ואוריקולותרפיה. לכל שיטה ישנם כלים ייחודיים משלה, אך ישנן שיטות שונות שחולקות את אותם הכלים, כמו: מוקסה, גואשה, כוסות רוח, מגנטים, רפואת צמחים בשימוש פנימי וחיצוני ועוד.

להעלים לגמרי את מקור הבעיה. צילום: ציון בלחסן - z-video

להעלים לגמרי את מקור הבעיה. צילום: ציון בלחסן – z-video

"כשאנחנו מדברים על רפואה סינית אנחנו למעשה לא מנסים לטפל בבעיה אלא באדם, כלומר אם נכנס בן אדם שסובל מאסטמה, אני לא אטפל באסטמה אלא אטפל בבן אדם, אסתכל עליו כמכלול ולא כמשהו נקודותי."

"לדוגמא: נכנס בן אדם בהתקף נשימה, לא מצליח לנשום, חיוור ומתקשה לדבר, דבר ראשון אעשה את מה שצריך לעשות כדי להגיע למצב שהוא מסוגל לתקשר. אחרי שאני מסתכל עליו ומבין מה הבעיה, אנסה להבין מאיפה זה הגיע, האם זה קרה רק עכשיו או שזה משהו שחוזר על עצמו, אם זה חוזר על עצמו אבדוק אם יש חוקיות; האם יש שעות מסוימות, זמנים מסוימים, האם יש קשר לסטרס. אדלה כמה שיותר מידע בכדי שאוכל להציע את שיטת הטיפול ואת הכלים הנכונים ביותר לאדם כך שאוכל לייצב את מצבו ולטפל בו."

נקודה חשובה מבחינתי – אני לא פוסל שימוש בתרופות, ולהיפך, כל דרך שעוזרת למטופל להגיע לתוצאות יותר טובות של הטיפול – אני בעדה! תרופות הן לא דבר רע כשעושים בהן שימוש נכון, על כן אני משתדל לעבוד ביחד עם הרופאים המטפלים של המטופלים במידה ויש צורך בכך.

“המרפאה היא מרפאה קהילתית, אבל בניגוד למקומות אחרים היא עובדת בצורה קצת שונה, בלשון המעטה. בתור התחלה, המטופלים המגיעים למקום נמצאים ומטופלים כולם באותו החדר יחד עם שאר המטופלים, הקונספט הזה מעט שונה ממה שרוב האנשים מכירים אך הוא מביא עימו מספר יתרונות עצומים".

"נוסף על העובדה שכל המטופלים נמצאים באותו המקום, בכל חדר ישנם גם מספר מטפלים. הדבר מאפשר למטפלים לעבוד ביחד ובתיאום על אותו אדם, תוך שילוב של מספר טכניקות ותרומה של המומחיות השונה בה מחזיק כל מטפל. מספר אנשים שבוחנים את מצבו של כל אדם שמגיע ועוזרים בטיפולו מבטיחים אבחון וטיפול נכון יותר עבור כל מטופל.

"היתרונות הרפואיים לא נגמרים רק באבחון ובטיפול ונמשכים גם לתוך החוויה אליה מגיעים המבקרים; החלל המשותף מאפשר למגיעים למקום לדבר, לשתף, להחליף חוויות, לשתף דרכי טיפול שעזרו להם עם בעיות דומות ולהעביר את זמן ההמתנה בצורה נעימה ומהנה.

"ולבסוף נכנסת כמובן עלות הטיפול שנהנית מהוזלה משמעותית ולמעשה פותחת דלת עבור אנשים רבים המחזיקים בתקציב מוגבל". מסביר מעין.

כולם ביחד באותו חדר. צילום: ציון בלחסן - z-video

כולם ביחד באותו חדר. צילום: ציון בלחסן – z-video

מרפאת "שילוב – מרכז לרפואה משלימה" הינה מרפאה קהילתית בראשון לציון שהוקמה לפני מספר שנים על ידי מעין רזין ואשתו עדי. המרפאה משלבת שיטות רפואה סיניות ומודרניות, וביניהן שיטות שמביאים איתם מעין וצוות המטפלים במקום לצד שיטות רפואה מודרניות בעזרתם של רופאים כמו ד"ר מונה כידון, רופאת ילדים, מומחית לאסתמה ואלרגיה, ומנהלת המרפאה לאסטמה ואלרגיה בילדים בתל השומר.

הניסיון רב השנים של המטפלים השונים במרפאה, יחד עם אווירה חברתית ונעימה מבטיחים למבקרי המקום טיפול מוצלח במגוון הבעיות איתן הם מגיעים לצד חוויה נעימה ומהנה. אם אתם מבקשים למצוא פתרון לכאבים או מחלות איתם אתם או קרוביכם מתמודדים, שילוב של רפואה משלימה ומודרנית במרפאה הקהילתית "שילוב" מבטיח לכם אבחון מדויק, טיפול הולם ומזור לבעיותיכם.

טיפולים בניצולי שואה ובחיילים בשירות סדיר מוגשים ללא עלות 

כתובת: הכרמל 25, ראשון לציון
טלפון: 054-9986575

למעבר לפייסבוק
למעבר לאתר

צוות מטפלים מנצח. צילום: עדי רזין

צוות מטפלים מנצח. צילום: עדי רזין


סיוון שפירא שוורץ

רבות דובר על הרפואה הסינית – אותה תורת רפואה עתיקה המגיעה מסין הרחוקה ומאגדת בתוכה שימוש נרחב בצמחי מרפא שונים, דיקור, טיפול במגע ותזונה נכונה. המכלול הזה, תוך הקפדה על אורח חיים בריא הוא זה שיבטיח שיפור במצבנו הבריאותי והנפשי גם יחד במרוץ המטורף של החיים.

"כמי שעוסקת ברפואה סינית ומאמנת תזונה לאורח חיים בריא, אני יכולה לומר שתזונה לקויה גורמת ללא מעט מחלות ובעיות בריאות. יחד עם זאת, התזונה היא התרופה שתסייע לנו למנוע ולפתור את אותן הבעיות וגורמי הסיכון" מסבירה סיון שפירא שוורץ, מטפלת ברפואה סינית (TCM) ומאמנת תזונה ואורח חיים בריא.

"כיום בתרבות השפע הרבה אנשים סובלים מבעיות דוגמת מיגרנות, כאבי בטן, מחלות מעיים ומחלות אוטואימוניות. כל אלה יכולים לנבוע מאכילה לא נכונה, לחץ, והפרעות קשב וריכוז. תזונה לקויה ומחסור ברכיבים תזונתיים עלולים להוביל לחרדות, חולשה ועייפות – תסמינים שרובנו מכירים מחיי היום יום ופוגעים באיכות החיים שלנו".

"תזונה לקויה גורמת ללא מעט מחלות ובעיות בריאות". צילום: יגאל שוורץ

"תזונה לקויה גורמת ללא מעט מחלות ובעיות בריאות". צילום: יגאל שוורץ

כיצד הרפואה הסינית מסייעת לנו בטיפול בבעיות בריאות?

"הטיפול שאני מציעה כולל אימון אישי, הדרכה, דיקור, שינוי הרגלי תזונה ושימוש בצמחי מרפא. הטיפול נמשך כשעה ובמהלכו אני מקיימת אבחון ושיחת קואצ'ינג (אימון אישי) במטרה להבין את הבעיות והגורמים לפנייה אליי. במהלך אותה פגישה צפים ועולים דברים שאני והמטופל נותנים להם מקום במטרה להבין את הסיבות והגורמים. לאחר מכן אני מציעה למטופל את דרך הטיפול המתאימה לו ביותר".

טיפול אחד מספיק?

"חשוב להבין שמדובר בטיפול מתמשך ולא בטיפול חד פעמי. ברפואה הסינית אין פתרונות קסם וההתמדה היא חלק חשוב בתהליך. שינוי באורח החיים לא קורה ביום אחד ולא בפגישה אחת והוא תהליך שנמשך לאורך זמן. לאחר הפגישה הראשונית אני מציידת את המטופל בשלל כלים ותרגילים אותם הוא מבצע בבית כחלק מהמשך הטיפול והתהליך. לצד כל אלה אני מעניקה ליווי וייעוץ וניתן להתקשר אליי ולהתייעץ לאורך כל התהליך עד לפגישה הבאה, בה אנחנו בודקים את מצב התקדמותו ובהתאם לכך ממשיכים בתהליך. ההתמדה בתהליך והשינויים באורח החיים והתזונה הם שמביאים בסופו של דבר לתוצאות לאורך זמן".

הטיפולים מתבצעים בקליניקה שבביתה במושב ישרש ליד רחובות. המקום הפסטורלי, הנוף הכפרי והירוק, השקט שמסביב והתחושה הנינוחה שמשרה סיוון בטיפולים מביאים לירידה בסטרס ותורמים לתחושה נעימה שמלווה את המטופל לאורך שעות היום. לאחר סיום הטיפול יוצא המטופל כשהוא מלא באנרגיות מחודשות ובתחושה של רגיעה ונינוחות המאפשרים לו להמשיך בסדר יומו.

סיוון שפירא שוורץ, מטפלת ברפואה סינית (TCM) ומאמנת תזונה ואורח חיים בריא. למדה רפואה סינית (TCM) במכללת רידמן ולימודי אימון אישי ותזונה במכללה בינלאומית precision nutrition . שוורץ למדה אצל מיטב המטפלים ברפואה סינית בארץ ועברה הכשרות נוספות בתחומים רבים, ובהם: דיקור נוירולוגי בשיטת IDNA המשלבת מספר גישות ושיטות של רפואה מסורתית, דיקור דיסטלי ושיטת ד"ר טאן. "הרעיון הוא לסייע למטופל ולתקוף את הבעיה באמצעות שילוב של שיטות ובכך להגיע לתוצאות מקסימליות" אומרת שוורץ.

במסגרת הטיפולים מעניקה שוורץ כלים להתמודדות עם אכילה רגשית, לירידה נכונה ובריאה במשקל ותזונה לספורטאים, "אני עובדת עם קהל לקוחות נרחב שכולל בני נוער, מבוגרים ונשים ובהן כאלה שנמצאות בתהליכי פוריות והפריה חוץ גופית המצריכים התייחסות והקשבה לגוף. דרך התזונה אני מטפלת במגוון רחב של בעיות כמו גלי חום בגיל המעבר, בעיות שינה, בעיות עיכול, איזון הורמונלי, מיגרנות ושלל בעיות בריאות המקשות עלינו לנהל אורח חיים תקין ובריא. בכך אני מאפשרת למטופלים להיות קשובים לעצמם ולגופם ולחיות טוב ובריא יותר" אומרת שפירא.

כתובת: מושב ישרש
טלפון: 052-3227969

לשליחת מייל
למעבר לפייסבוק

סיוון שפירא שוורץ. צילום: יגאל שוורץ

סיוון שפירא שוורץ. צילום: יגאל שוורץ


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר