סדנאות הום סטיילינג במרכז. תמונה ממאגר shutterstock, צילום: Photographee.eu
סדנאות הום סטיילינג במרכז. תמונה ממאגר shutterstock, צילום: Photographee.eu

סדנאות הום סטיילינג במרכז

עיצוב הבית הוא לא דבר של מה בכך, אלא יותר כמו אומנות בפני עצמה. אם גם את רוצה לעצב ממש בכוחות עצמך את הבית או הדירה, סדנאת הום סטיילינג במרכז היא בול מה שאת צריכה. אלו הן הסדנאות המומלצות ביותר שיעזרו לך להפוך את ביתך לפיסת אומנות

פורסם בתאריך: 15.8.19 12:00

"הצוותיה" – סטודיו לאדריכלות ועיצוב פנים 

נעמדתי בכניסה לחדר ופתאום ראיתי ששולחן העבודה כבר מיותר, הארון בכלל צריך להיות ספרייה ואין לי מושג איך להפוך את כל בליל הרהיטים לקומפוזיציה אסתטית. הסיטואציה נשמעת מוכרת? עמדת בפתח וחשבת שהכל בעצם נראה די מיושן ולא קשור אחד לשני? שהחדר בכלל צריך לשנות ייעוד ופונקציה? אם התשובות לתהיות הללו חיוביות, שנייה לפני שהכל הולך לפח או שמתייאשים ועוברים דירה, 'הצוותיה' מציעות קודם לעבור אצלן בסטודיו.

"לבית שלנו יש נטייה להשתנות. החיים הם דינאמיים", אומרות נטע גולדשטיין וג'ול גורביץ' שגב, אדריכליות בוגרות בצלאל ומייסדות 'הצוותיה', סטודיו לאדריכלות ועיצוב פנים. "רק אתמול הייתי אצל חמותי", ממשיכה נטע לספר. "בשנתיים האחרונות הבית שלה הפך מבית סופר מעוצב ומעודכן, שמתאים לצרכים של זוג מבוגר שילדיו עזבו את הקן, לבית שפוקדים אותו לפחות פעמיים בשבוע ארבעה נכדים בנדיטים בגילאי חצי שנה עד שלוש.
אז ברור שכל הפונקציות של הסלון משתנות, כל הפריטים השבירים תופסים מחסה, כל הפינות החדות נעלמות והשטיח, אבוי השטיח, עובר לבוידעם. דוגמה נוספת אפשר ללמוד מאחת הקולגות שלנו בסטודיו שחוותה מעבר של הילד למעונות הסטודנטים. החדר שינה לפתע את השימוש שלו. הוא עומד ריק כל השבוע ומשמש רק לכמה שעות במהלך הסופ"ש לשנת צהריים. כשהצפי הוא למשך של לפחות שלוש שנים. שלוש שנים. זה המון. לא חבל? ואלו רק דוגמאות מחיינו האישיים".

לדבריהן של נטע וג'ול, כל השינויים הנקרים בדרכנו במהלך חיינו חייבים לבוא לידי ביטוי בהתאמות הרלוונטיות בבית. מניסיונן, לא על כל שינוי כזה אנשים יודעים להגיב בחוכמה, וברור שלא על כל שינוי כזה קוראים למעצב פנים, זאת במידה והיה מעורב בכלל מעצב פנים מלכתחילה.

"כבר בתחילת דרכנו כסטודיו לעיצוב פנים, זיהינו את הצורך של הלקוחות שלנו להגיב לשינויים שהבית עובר. היות ועיצוב זו שפה, החלטנו להעביר את הידע שלנו הלאה, בין אם זה ללקוחות שלנו שסיימו אתנו תהליך עיצוב וחוזרים ללמוד שפה עיצובית בעצמם כשהצרכים מתעדכנים בחלוף זמן מה, ובין אם זה הקהל הרחב או אנשי מקצוע שמעוניינים לרכוש ארגז כלים מדויק ומאוד מועיל. מכאן נולד רעיון קורס ההום סטיילינג".

אז מה זה בעצם הום סטיילינג?

"אפשר לומר שעולם של עיצוב פנים מחולק לתתי קטגוריות של נישות עיסוק והתמחות. בהחלט אפשר לקרוא לתחום ההום סטיילינג נישה בתוך עולם רחב יותר של עיצוב פנים – עיצוב ללא שבירת קירות, עיצוב באמצעות ארגז כלים של צבע, תאורה וטקסטיל, וכמובן העמדת רהיטים נכונה. בקורס הסטודיו שם דגש על הבנת המכלול לצד ירידה לפרטים הקטנים: איך להבין את הצרכים שלנו, איך ניתוח הצרכים מתורגם להעמדת הריהוט וכיצד D.N.A של חלל משפיע על כל אלה. אחר כך מגיע הרובד של הסטיילינג, של הזהות, האישיות והפריטים הייחודיים שמכניסים ניצוץ של שמחה בלב.

זה מדהים, לעצור לרגע לחשוב שכל חלל מגיע עם D.N.A מובנה משל עצמו! מרתק להבין איך ה- D.N.A של החלל יכול להשפיע על מצב הרוח, על היחסים בתוך המשפחה ואפילו על רמת התקשורת בבית.

לעצב את הבית בהתאם לצרכים שלנו. צילום: ורד פרקש

לעצב את הבית בהתאם לצרכים שלנו. צילום: ורד פרקש

אנחנו מלמדות נושאים סופר חשובים בקורס. זה הרבה מעבר להבנה איזה סגנון אני אוהבת ולמה אני מתחברת, (כמובן שגם בזה יש נגיעה רחבה בקורס), זה ממש חיבור בין איך לחיות, איזה צבעים עושים לי טוב בלב ואיך לשלב הכל יחד לכדי יצירת הרמוניה משובבת נפש.

בקורסים שלנו אנחנו שואפות לתת למשתתף זווית ראייה שונה: להבדיל בין צורך להרגל ולבצע תהליך חקירה עצמית איך אני ובני ביתי רוצים לחיות בבית. בעיננו זה מעורר סקרנות, מצית דמיון ובעיקר מראה לתלמידים שלנו שגם הם יכולים, ובגדול. אנחנו מאמינות שלכל אחד מגיעה הזכות לקבל ארגז כלים דידקטי ומקצועי.
קודם לכן דיברנו על הקשר בין שפה לעיצוב. בדיוק כפי שכל אחד יכול ללמוד שפה, יש מי שיכתוב בזכותה שירים, יש מי שיצור סיפורים קצרים ויש מי שיכתוב רומנים, אבל כל אחד ידע לדבר את השפה ולקרוא אותה. בדיוק כך גם בהום סטיילינג, שבעצם נועד להלביש את הבית ולעצב אותו. באמצעות למידת השפה, המשתתפים שלנו לומדים לעצב את הבית בהתאם לחלומותיהם וצרכיהם האישיים".

איך באמת מעבירים את זה הלאה?

"אנחנו מתמקדות בכמה פורמטים עיקריים: סדנאות יומיות שמתקיימות אחת לשבוע וקורסים ארוכים ומעמיקים יותר בני שבעה מפגשים, המתאימים הן לאנשי מקצוע שמעוניינים להרחיב ידע בתחום של הום סטיילינג והן לאנשים ללא כל רקע מקצועי בתחום.

הסדנאות היומיות מורכבות מחלק תיאורטי בסטודיו וחלק חוויתי-פרקטי של סיור בחללי העיצוב, ההשראה והקונספט. בסדנא היומית, אנחנו נותנות טעימה מעולם של הום סטיילינג עם ריכוז של מיטב טיפים וחשיפה לכלי חשוב של יצירת לוח השראה. אנחנו ממש מלמדות 'לחלום' ולעזור לחלום לקרום עור וגידים.

קורס ההום סטיילינג שלנו כולל שבעה מפגשים העוסקים בעיצוב בעזרת צבע, תאורה וטקסטיל. הקורס נפתח לרוב כל חודשיים. אלה קורסים יסודיים ומקיפים שנוגעים בשלל התחומים בהם לומדים שלב אחר שלב את המסלול הנכון להצלחת תהליך העיצוב וההלבשה. אנחנו לומדים לנתח ולפענח את ה-D.N.A של החלל הנתון, לשאול את השאלות הנכונות על החיים שלנו בבית, כדי לזקק את רשימת הצרכים ולבנות את לוח ההשראה כך שיוביל אותנו בדרך הנכונה ליישומו במציאות.

במקביל, המשתתפים לוקחים על עצמם פרויקט אישי שמלווה אותם לאורך הקורס. זה חלק חשוב שמסייע בהטמעת הידע. לא מספיק לדבר על עיצוב, יצירתיות זה שריר שצריך לאמן ולתרגל. הפרויקט האישי בקורס זו הזדמנות לתרגל את השריר, אבל גם לצאת עם מוצר של ממש, מעין בונוס, חלל מעוצב לבחירת המשתתפים אצלם בבית, שהם עיצבו בכוחות עצמם.

לומדות לתרגל את שריר היצירתיות. צילום: ורד פרקש

לומדות לתרגל את שריר היצירתיות. צילום: ורד פרקש

בהמשך, זוכים המשתתפים לדובדבן נוסף – סיור לימודי וחוויתי בשוק הפשפשים, שמהווה מעין קפיצה קטנה לחו"ל. מקבלים המון השראה, מכירים ספקים, מבינים את שוק הריהוט והעיצוב, מתחילים להבין עלויות, סגנונות ומגמות עיצוב וכמובן שלומדים לשלב טרנדים, ליהנות מהם ולהיזהר מהם בו-זמנית.

בונוס נוסף הוא הלוקיישן של הסטודיו שנמצא בלב לבו של מרכז חנויות שכולו מדבר עיצוב. הקירבה הגיאוגרפית למרכז, כמו גם ההיצע הרחב שהוא מציע מאפשר לנו להסתובב בו וללמוד מהסתכלות על האופנים השונים בהם ניתן לעצב את חלל הבית.

בזכות היותנו סטודיו פעיל לאדריכלות ועיצוב פנים העוסק בתכנון, עיצוב והלבשה של שלל פרויקטים (פרטיים ועסקיים), עם ניסיון של הנחיית קורסים וסדנאות מזה מעל חמש שנים, אנחנו יודעות לעשות מצד אחד את ההנגשה הנדרשת של החומר גם למי שלא מגיע מהתחום, ומצד שני יודעות לתת את המנטורינג הדרוש למי שכבר החל את דרכו במקצוע וצריך פיין טיונינג והשלמת זוויות ספציפיות".

מסיירות במרכז. צילום: ורד פרקש

מסיירות במרכז. צילום: ורד פרקש

בים הטרנדים והאופנות המתחלפות, איך דואגים לכך שהכלים יהיו רלוונטיים ועדכניים?

"אנחנו מאמינות שלכל בית יכולה להיות זהות משלו ואמירה אישית. זה הקו שמנחה אותנו בעיצוב סביבת חיים מעודכנת, הרמונית וייחודית שלא חולפת עם האופנה. נכון שפעם הכיוון הלך למשל על מראה קלאסי יותר והיום הוא נוטה למודרני, אבל כולנו יודעים שבעוד כמה שנים, ולעיתים תוך כמה חודשים, מה שהיה הוא לא מה שיהיה. בין הכלים והטיפים שאנחנו מחלקות אנחנו מדגישות את ההבדל בין מה שהוא נצחי ותמיד יעבוד וישרת אותך לבין מה שמגניב ועלול להשתנות.
ארגז הכלים שמקבלות המשתתפות מגיע ללא קשר לאופנות באות וחולפות, הדגש בו הוא הקניית כלים שעוזרים למעצב המתחיל להבחין בסגנונות שיותר מדברים אליו ואף מלמדים אותו בצורה מושכלת ונכונה כיצד ליהנות מכל מה שיש לעולם העיצוב להציע כדי שבסוף לא ימצא את עצמו מוציא המון כסף על פריט שיצא מהאופנה".

האם גם לדירה שכורה מגיע עיצוב? יש צורך בהוצאה כלכלית גבוהה בכל הקשור לעיצוב?

"בהחלט. גם לדירה שכורה מגיע עיצוב וחשוב לחיות כאן ועכשיו בצורה נעימה ונוחה. לגבי התקציב זה מאוד תלוי ביכולותיו של האדם. יש אפשרות לעצב את הבית עם תקציב שמתחיל באלפי שקלים ועד מאות אלפי שקלים. סוגיית התקציב היא ספציפית לגבי אותו אדם. לא תמיד צריך לקחת הלוואה או לשבור קופת חסכון, לעיתים כל מה שצריך זה מעט צבע והוספת וילון או שנדליר. הרעיון הוא שהתקציב צריך להיות ממוקד מטרה ולא לפי טרנדים. כמובן שגם זה חלק מהתכנים שאנחנו מעבירות – כיצד לעבוד נכון עם התקציב שיש לך, כיצד לנצל אותו בצורה החכמה ביותר, ואיך לתכנן נכון בהתאם לנראות שאותה אתה מבקש ורוצה להשיג. ככלל, אנחנו מאמינות בעיצוב מתוך הקשבה. האזינו לדיירי הבית הנוספים, נסו לברר מה הצרכים של כולם, הקשיבו לעצמכם ולא להרגלים שדבקו בכם".

האם ישנה הכוונה גם לאחר סיום הסדנאות והקורסים?

"בוודאי. הליווי ממשיך כל העת. 'הצוותיה' הוא סטודיו פעיל ומעודכן, בעל ידע נרחב ומגוון אשר נותן מענה ותמיכה גם בסיום הקורס. בנוסף, יש לנו קהילת הום סטיילינג בפייסבוק ובקבוצות וואטסאפ של הבוגרים שלנו כך שקיימת גם תמיכה תמידית, סיעור מוחות, המלצות, ייעוצים וטיפים. אנחנו לא 'זורקות' את המשתתפים שלנו למים, אלא מלמדות אותם לשחות, בדיוק כמו חבר טלפוני. חשוב לזכור שהתהליך הזה הוא שינוי חיובי, הוא שייצור את הניצוץ של השמחה בלב. בית נכון ומעוצב עושה טוב, הוא מביא ערך מוסף הרבה מעבר לאסתטיקה המובנת מאליה".

נטע: 054-4767459
כתובת: מתחם נגה, רח' פוריה 3, תל-אביב יפו
מייל: [email protected]

להרשמה

למעבר לאתר
למעבר לפייסבוק
למעבר לאינטסגרם

ללמוד להביא ערך מוסף בעזרת עיצוב חכם ואלגנטי. צילום: ורד פרקש

ללמוד להביא ערך מוסף בעזרת עיצוב חכם ואלגנטי. צילום: ורד פרקש


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר