שמאי מקרקעין בראשון לציון. צמונה ממאגר shutterstock, צילום: Atstock Productions
שמאי מקרקעין בראשון לציון. צמונה ממאגר shutterstock, צילום: Atstock Productions

שמאי מקרקעין מומחה להיטל השבחה – הכירו את גיל גלעד

שמאי מקרקעין מקצועי יספק לכם הערכת שווי מדויקת עבור נכסים אותם אתם מעוניינים למכור או לקנות. אספנו עבורכם מספר שמאי מקרקעין מומלצים בראשון לציון שיוכלו לתת לכם תמונת מצב ריאליסטית על מצב השוק ועל שווי הנכס שאיתו אתם מעוניינים ללכת לעסקה

פורסם בתאריך: 14.8.19 11:57

גיל גלעד שמאי מקרקעין

שמאי המקרקעין גיל גלעד, מספק הערכות שווי מדויקות עבור נדל"ן למגורים, מסחר ותעשייה. הוא רותם את עשר שנות ניסיונו המקצועי, הוותק והמוניטין שלו לכל עבודה, ומספק את ההערכות האיכותיות, המדויקות והמקצועיות ביותר.

שירותי משרד גיל גלעד שמאות מקרקעין, כוללים בין היתר: הערכות נדל"ן למגורים, מסחר ותעשייה, מיסוי והיטלים, חלוקת רכוש, תכנון ובניה, ייעוץ שמאי בעניינים משפטיים, ישוב סכסוכים, ליווי בניה ותמ"א 38. לקוחות המשרד זוכים ליחס אישי בלתי מתפשר, כאשר גיל גלעד נגיש עבורם וזמין בכל עת שיצטרכו ומספק עבורם שמאות בגובה העיניים בגלוי וביושרה.

גיל הוא שמאי מקרקעין, מהנדס אוירונטיקה וחלל בוגר הטכניון, ומלווה בנייה ירוקה המוסמך ע"י מכון התקנים לפי תקן ישראלי 5281. הוא  משמש בין היתר כשמאי של הועדות המקומיות לתכנון ולבנייה ברמת-גן, בני ברק וגדרה וכן של החברה הכלכלית לפיתוח רמת-גן, כמו כן, נמנה על צוות הבוחנים בבחינות הסופיות של מועצת שמאי המקרקעין במשרד המשפטים.

לגיל ניסיון רב בשומות מכריעות לפי תיקון 84 לחוק התכנון והבנייה במשרד שמאי מכריע, ועד כה ביצע שומות רבות מאד של היטל השבחה, שומות בעניין פיצויים לפי סעיף 197 וכן החלטות של ועדת השגות של משרד המשפטים בענין רשות מקרקעי ישראל. הוא מביא עמו וותק וניסיון עשיר ומוכח ברמה הגבוהה ביותר של שמאות נדל"ן.

מהי מומחיותך בנושא היטל השבחה?

"אני מטפל בנושא היטל השבחה הן עבור עיריות –  בעיקר עירית רמת גן, והן עבור נישומים. בתחום היטל ההשבחה אני עובד בשני כובעים שונים, כובע אחד – עובד עבור עיריות במיוחד עירית רמת גן ולא יכול להציע שירותים ברמת גן עבור גורמים אחרים. בכובע הנוסף, אני מבצע שומות נגדיות להיטל השבחה –  "שומה אחרת" לטובת הנישומים, עורך מול ועדות ועיריות אחרות, ואני שמח ומברך על כך שעד כה, לכל השומות שהגשתי היתה הצלחה. במקרים רבים מאוד, הצלחתי להפחית את היטל ההשבחה במידה משמעותית. מעבר לכך, אני עובד עם נישומים נגד המנהל, ומטפל בהמון שומות מס שבח, ושומות לפני קניה ולפני מכירה".

מהו מס שבח ומדוע חשוב להיעזר בשמאי מומחה ומנוסה בתחום?

"כשאדם מוכר נכס במדינת ישראל, המדינה גובה תשלום עבור הרווח שלו בין הקניה והמכירה של הנכס – זהו מס השבח. למס שבח יש פטורים מסוגים שונים, אך הפטורים משתנים וצריך להכירם היטב. אם לדוגמה בעבר היה פטור ממס שבח על דירה אחת, במכירה פעם בארבע שנים, כבר כמה שנים שהפטור הזה לא קיים. היום הפטור ממס השבח ניתן רק עבור מכירת דירה יחידה ששוויה אינו עולה על כ- 4.5 מיליון שקלים, ורק אם הדירה היתה בבעלות המוכר למשך שנה וחצי לפחות. במידה והמוכר מחזיק בדירות נוספות ומרוויח עליהן, יחול מס שבח גם במכירת דירות אלו.

"אם לדוגמה, לאדם יש מגרש שעליו בית פרטי, והוא מוכר אותו, על המגרש הזה ניתן להקים בית של 8 קומות. שלטונות מס שבח יטענו שעל דירת המגורים שהוא מוכר יש פטור, אולם על יתרת זכויות הבניה תהיה חובת מס שבח. שיעור מס השבח עבור זכויות בניה הוא גבוה מאוד. על זכויות הבניה הנוספות יש מס לינארי שאינו מס מוטב, על כל נכס שנקנה לפני שנת 2001 שיעור המס היחסי הלינארי יכול להגיע ל 47%, ומי שיש לו נכס תקופה ארוכה מלפני שנת 2001 ישלם על השבח בלבד מס שעלול להגיע עד לשיעור של מעל 40%".

"עורך הדין המלווה את העסקה אינו יכול לבצע את הערכת השומה ועליו להעזר בשמאי לצורך כך. אני עובד מול המוכר ומול עורך הדין שלו שמדווח לשלטונות מס השבח על העסקה".

"תפקידי במקרה זה, הוא להעריך את שווי הנכס הנוכחי ללא זכויות הבניה הנוספות. אני מגיש את השומה על שווי הנכס בלבד. כשאני קובע את ההפרש בין שווי הנכס כולו לבין שווי הנכס ללא זכויות הבניה – זה מה שיקבע בסופו של דבר את מס השבח, וזה צריך להיות מאוזן ונכון אחרת שלטונות מס השבח עלולים שלא לקבל את השומה. עד היום, כל השומות שלי למס שבח התקבלו בהצלחה ללא שום שינוי".

מה לגבי קניית או מכירת נכס?

"לא פעם אני מתבקש ע"י לקוחות, להעריך את שווי הנכס שהם רוצים לקנות או למכור. הבדיקה שלי מקיפה ומלאה ואינה כוללת רק את שווי הנכס, אלא בדיקות נוספות, כגון: מה מתוכנן לביצוע באזור, האם הנכס נבנה בהיתר או לא ומהי ההתאמה של הנכס הבנוי להיתר – במידה והנכס לא נבנה בהיתר, אני בודק האם ניתן יהיה להכשיר את הבניה הלא חוקית. הכי חשוב ללקוחות בסופו של דבר, לדעת את שווי הנכס האמיתי, והאם המחיר שהקונה מוכן לשלם או המוכר מבקש הוא מחיר סביר, אך הבדיקות הנוספות אינן פחות חשובות".

מהם היתרונות אותם אתה מספק ללקוחותיך?

"יש לי ניסיון רב, ומקצועיות ללא פשרות. השומות שאני מבצע מדויקות ונכונות ומתקבלות ע"י השלטונות. כשצריך להפחית אני מפחית את ההיטלים והמס ולקוחות שהולכים איתי מרוויחים מהעסקאות שלהם ואני מספק להם טיפים והמלצות מעבר לשירות הסטנדרטי. חשוב לציין, כי עלות שמאי מקרקעין ביחס לשווי הנכס שהלקוח קונה או מוכר היא מאוד נמוכה, ושמאי בניגוד למתווך, אינו גובה הערכת שווי לפי אחוזים. בנוסף אני בודק את השימוש המיטבי בנכס וכיצד לחלק נכס בין בעלים שונים".

למעבר לאתר

טלפונים:
03-5352479
054-7301555

שמאי מקרקעין - גיל גלעד. צילום: ציון בלחסן

שמאי מקרקעין – גיל גלעד. צילום: ציון בלחסן


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר