תמונה ממאגר Shutterstock. צילום:Andrey Popov
תמונה ממאגר Shutterstock. צילום:Andrey Popov

עורכי דין פליליים בראשון לציון שכדאי להכיר

במקרים פליליים יש חשיבות רבה לקחת את שירותיו של עורך דין פלילי מיומן. אספנו עבורכם רשימה של עורכי דין פליליים בראשון לציון שכדאי לכם להכיר.

פורסם בתאריך: 30.7.19 11:07

עורך דין פלילי אמיר ברכה: עיסוק בתלונות שווא

בשנים האחרונות הלכה והתגברה תופעת הגשת תלונת שווא כאמצעי לנקמה או על מנת להשיג יתרונות אסטרטגיים בהליכי גירושין. "תלונת שווא זו רעה חולה שקיימת בישראל וקורית לצערי לא פעם במסגרת הליכי גירושין, מייצרת עומס על המשטרה ופוגעת באופן מהותי באדם שנגדו הוגשה תלונה", אומר אמיר ברכה, עו"ד בתחום הפלילי. כיצד מומלץ לפעול למי שהוגשה נגדו תלונת שווא?

אמיר ברכה הוא עו"ד פלילי, בעל תואר שני במשפטים מבר אילן. לאחר התמחות בפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) עבד כשכיר במשרד מוביל בתחום הפלילי, ובהמשך פנה לדרך עצמאית. עו"ד אמיר ברכה עוסק במשפט הפלילי על כל גווניו, מלווה, מייעץ ומייצג חשודים, נאשמים וקורבנות עבירה ומתמחה בניהול משברים פליליים.

"אני שחקן נשמה ורואה בעבודה שלי שליחות", אומר עו"ד אמיר ברכה, "אני נתקל לעתים בסיטואציות שבהן נגרם עוול לאנשים ואני נמצא שם בתפקיד של עו"ד אבל גם ובעיקר כחבר לעת צרה, מעודד ומכיל את הלקוח, ומלווה גם את המשפחה שלו. מה שעומד לנגד עיניי זה אך ורק האדם והמצוקה בה הוא מצוי. אני עוסק בדיני נפשות פשוטו כמשמעו, אלו אנשים שנמצאים באחד המשברים הקשים ביותר בחייהם ועלולים אף לשבת בכלא. אני מאמין שהלקוח רואה בעו"ד כותל, פסיכולוג וחבר. אני אף פעם לא מגיע ממקום שיפוטי, ורואה את הלקוח כחבר שלי שהסתבך ועליי לעזור לו. בהליכים בהם טיפלתי, שעניינם היה תלונות שווא, מדובר לרוב באנשים נורמטיביים לחלוטין: אנשי הייטק, רבנים, אינסטלטורים, מזרחים, אשכנזים, כל קצוות החברה שחייהם התהפכו עליהם. מצד אחד הם מצויים בהליך גירושין שבאופן טבעי הוא מאוד אמוציונלי וקשה ולצד זאת הם נדרשים להתמודד ולהילחם על שמם הטוב, מקומם בקהילה, חפותם ועל החופש, הליכים פליליים עלולים ליצור כתם לכל החיים".

מה הסיבה שבחרת בתחום הפלילי?

"למען האמת, כלל לא כיוונתי דווקא לתחום הפלילי. גדלתי בשכונה ובקהילה טובה ועולם הפשע היה רחוק ממני, כרחוק מזרח ממערב. תמיד ידעתי שאני רוצה להיות עו"ד – אומרים שלהיות עורך דין זה אופי, ואני תמיד הייתי וכחן. דווקא בלימודים התאהבתי בתחום הזה. בעיניי התחום הפלילי דורש את האיכויות הכי גבוהות שיש בך. האמת העובדתית נשארת לא ידועה, בבית משפט נאבקים על האמת המשפטית, והשגת הראיות- שיפלילו או יזכו. מלבד חומר הראיות שאתה מקבל מגורמי התביעה, צריך תמיד לחשוב מחוץ לקופסא כדי לבנות אסטרטגיה הגנתית נכונה. בתחום הפלילי אתה נוגע כמעט בהכול: ייצוג בכל הערכאות, כתיבה, ניהול מו"מ, אתה מחויב להשקיע מאמץ נפשי ולהיות חד, אתה לא יכול להחטיא או להיות בינוני, הטעות הכי קטנה עלולה להיות פגיעה משמעותית בלקוח, ואף עשויה להושיב את הלקוח שלך בכלא".

תלונות שווא הן כלי נקמה במסגרת הגירושים

"תלונות שווא זו אחת הרעות החולות שקיימות במדינת ישראל, לצערי אני נתקל בה לא מעט במסגרת הליכי גירושין. כשאהבה הופכת לשנאה והרגש גובר על השכל, אנשים שוכחים שמדובר באדם שפעם אהבו, ויתרה מכך, שמדובר בהורה של ילדיהם המשותפים. הם לא מבינים איזה נזק עלול להיגרם. תלונת שווא הן נשק לא קונבנציונלי, במובחן ממאבק לגיטימי בבית משפט".

"התוצאות הן הרות אסון, שלא לדבר על עומס היתר שרובץ על המשטרה, אשר מחויבת לחקור כל תלונה. יש פה פגיעה מהותית באדם, שהוגשה נגדו תלונה, בשמו הטוב, בכבודו, ולעיתים רבות אפילו ביכולתו לעבוד ולהתפרנס, שכן מקומות עבודה רבים דורשים כתנאי סף תעודת יושר", אומר עו"ד אמיר ברכה ומוסיף כי מי שמגיש תלונות שווא פוגע בסופו של דבר בעצמו כי במידה והתלונה תיסגר מחוסר אשמה, הוא חשוף לתביעת נזיקין ולשון הרע. "לא מעט עורכי דין מעודדים להגיש תלונות ולפתוח תיקים פליליים נגד הצד השני אבל אף אחד לא חושב על ההשלכות". דוגמא לכך היא לקוחה שהגיעה למשרדו של עו"ד אמיר ברכה, הלקוחה בשנות ה-30 לחייה הייתה ידועה בציבור של אדם ממשפחה בעלת כוח וממון, ולהם בת אחת פעוטה. כאשר היחסים עלו על שרטון, היא ביקשה לסיים את מערכת היחסים. בן הזוג הפגוע, שם לו למטרה למרר את חייה, והחל להגיש תלונות שווא על האם בגין אלימות כלפי הילדה, הזנחה ועוד. התלונות גרמו ללקוחה עוול נורא ופגעו בה בלא מעט מישורים.

מה היית ממליץ למי שהוגשה נגדו תלונת שווא?

"לפני הכול להתייעץ עם עורך דין מומחה בנושא. ברגע שהוגשה תלונה או שנראה שזה הכיוון שאליו הולכים, הייתי ממליץ לאותו אדם לתעד ולהקליט כל סיטואציה על מנת ליצור לעצמו ראיות הגנה שיתמכו בגרסתו. בהמשך, הייתי ממליץ להילחם בזה בדרך של תביעת נזיקין ולשון הרע".

פרטי התקשרות
טל' אמיר ברכה: 054-5417541
כתובת: אריאל שרון 4 "מגדל השחר" גבעתיים

עו"ד אמיר ברכה. צילום: ליאת ברכה

עו"ד אמיר ברכה. צילום: ליאת ברכה


עורך דין פלילי שי רודה: סניגור לעבירות מין

פשעי מין נחשבים על ידי החברה ומערכת המשפט כפשע מהחמורים שישנם, בשל הנזק הנפשי המתמשך לנפגע והאפשרות שהדבר ישליך על כל היבטי חייו.

כשאדם מואשם בפשע מין, הוא זקוק לעורך דין מקצועי, בעל ניסיון בתחום ורשימת הצלחות מוכחות בהגנה על לקוחותיו במקרים אלו, בכדי להבטיח כי האשמה תוסר וכי שמו של הנאשם לא יוכפש למשך שארית חייו.

"בהגדרתה הבסיסית, עבירת מין היא כזו העומדת בקריטריונים המוגדרים של "חוסר הסכמה", הכוונה בכך היא שהפעולות המיניות שבוצעו כנגד הקורבן נעשו ללא היתר מצדו. חומרה יתרה יש בעבירה כאשר הקורבן נדרש לבצע פעולות מיניות תחת איום או אלימות כאשר הקורבן אינו מסוגל לתת הסכמה מדעת (הקורבן שיכור או מסומם, וכד')." אומר עורך דין פלילי מומחה לעבירות מין, שי רודה.

ישנם מקרים בהם היתה הסכמה למעשה, אולם הוא בכל זאת יחשב כעבירת מין?

"אכן. אם לדוגמה, מדובר בפעולה מינית המבוצעת עם קטין מתחת לגיל 16 תוך הסכמתו, זו עבירת מין לכל דבר. כנ"ל גם לגבי 'יחסי מין במרמה' – מונח המתייחס לכך שהגבר רימה את האשה בכדי להשיג את מטרותיו, שיקר לגבי מוצאו, גילו, מצבו המשפחתי, וכד'. על מנת שהעבירה תירשם כ'יחסי מין במרמה' יש להוכיח כי נערמו מספר שקרים ובאופן שיטתי, וכי בשל השקרים הללו האשה נעתרה לקיום יחסי המין".

מהן ההשלכות של עבירת מין על הנאשם בה?

"ההשלכות הן שונות ומגוונות ואף מרחיקות לכת. זה מתחיל בפגיעה בשם ובמוניטין של הנאשם, בקריירה שלו, במקום עבודתו ובסביבה החברתית, דרך מעצר, חקירות, רישום פלילי, כתב אישום ועמידה למשפט, ועד למאסר של עד 20 שנה בפועל.

"הרישום כעבריין מין עשוי להשפיע על הנאשם למשך כל חייו. אם הוא עבריין רשום, בכל מקום בו יגור הוא יהיה גלוי לעין ויכול לסבול מרדיפה ציבורית. קשה מאוד לחיות עם אות הקין הזו, ולכן עדיף לקבל הגנה טובה כמה שיותר מהר, בכדי שלא יתבצע רישום או שנוכל למחוק אותו".

מהו תפקידך כסניגור בעבירות מין ומהו התהליך אותו אתה מבצע עם הנאשם?

"התפקיד שלי הוא להגן על הנאשמים. אני בודק אם החקירה התנהלה כמו שצריך ו"לפי הספר", אם החוקרים בדקו את כל האפשרויות כולל בדיקת חפותו של הנאשם ולא רק איתור ראיות שתבצענה על האשמה שלו. יש לבדוק את ההסכמה של המתלוננת למעשה, האם מדובר בחרטה – מתלוננת שלמעשה הסכימה למעשי המיני אך בשל חרטה לאחר מכן (כגון בשל היותה נשואה וחוששת, מתוך רגשות אשם, או שהקשר עם הנאשם לא הלך לכיוון לו ציפתה) היא מתלוננת על הנאשם. במקרים בהם אנו בודקים תלונה כתוצאה מחרטה לאחר מעשה, מה שקובע בעיקר הוא מועד התלונה – אם המתלוננת הביעה הסכמה לכל אורך המעשה המיני והיא מתלוננת לאחר תקופה, לחרטה שלה אין משמעות באותו השלב. צריך לוודא כי חוסר ההסכמה התקיימה בזמן אמת".

"אני בודק מול גורמי החקירה, אפשרות שהנאשם מכחיש כל קשר לנאשמת מתוך היותו נשוי. אני בוחן האם המעשה המיני נעשה בכוח – ע"י בחינת "בדיקת החיים" המבוצעת בבית החולים ברגע שהנאשמת מתלוננת על אונס, וישנן ראיות פיזיות, פורנזיות ומדעיות המלמדות על הפעלת כוח.

"ניתן לבקש הודעות של המתלוננת ששלחה לנאשם או לחברות שלה, לקרוא אותן ולבדוק אם יש כנות בחוסר ההסכמה וכן את מצבה הנפשי של המתלוננת לאחר ביצוע האונס לכאורה. בנוסף, נבחנת גם התנהגות המתלוננת – במידה והיא נצפית בחברת הנאשם לאחר ביצוע העבירה המינית לכאורה, כשהיא מחבקת אותו, מנשקת אותו, וכד' –חיבוקים נשיקות אינם משתלבים עם התנהגות הגיונית של מתלוננת בעבירה חמורה כזו".

כיצד מוגדר אונס ומהן השלכותיו המשפטיות?

"אונס מוגדר בבעילה. זה יכול להתבצע באמצעות החדרת חפץ או איבר מאברי גוף של האדם לגוף האשה. גם החדרת אצבע לנרתיק האשה שלא בהסכמתה, נחשב לאונס. החדירה לא מוכרחה להיות מלאה, מספיקה החדרה של חפץ או איבר גוף לפתח הנרתיק.

"יש אונס רגיל ואונס בנסיבות מחמירות וההבדל הוא במידת הענישה. במקרה של אונס רגיל, העונש המינימלי הוא מאסר של 4 שנים ועד ל- 16 שנים בפועל. במקרה של אונס בנסיבות מחמירות (כשהקורבן מתחת לגיל 16, לוקה בשכלה, יחסי מין בהסכמה אך במרמה, תוך אלימות, ועוד), העונש הוא מאסר בפועל של בין 4-20 שנה".

עורך דין פלילי שי רודה, הוא מומחה במשפט הפלילי ועוסק בייצוג חשודים ונאשמים בעבירות פליליות חמורות ביניהן עבירות מין, בייצוג חשודים ונאשמים שהינם אנשים נורמטיביים, ללא עבר פלילי, וכן בייצוג אנשי עסקים ובעלי משלח יד חופשי בעבירות צווארון לבן. כמו כן, מומחה בתחומי המשפט הצבאי ומייצג נאשמים וחשודים שהינם חיילים בפני כלל הערכאות של בתי הדין הצבאיים.

משרד עורכי דין שי רודה
כתובת המשרד: שד' שאול המלך 8, "בית אמות משפט" , תל אביב
מעבר לאתר 
טלפונים: 03-6938555, 050-2292229

עורך דין שי רודה. צילום: מוטי קמחי

עורך דין שי רודה. צילום: מוטי קמחי


כתבה שיווקית

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר