פתרונות ארגונומיה. תמונה: shutterstock, צילום: fizkes
פתרונות ארגונומיה. תמונה: shutterstock, צילום: fizkes

פתרונות ארגונומיה – איך להמנע מכאבים בעבודה

מבלים את היום מול המחשב וסובלים מכאבים? יצאנו לדבר עם מומחים בפיזולוגיה שיעשו לכם סדר בשולחן העבודה ויספרו על הפתרונות החדשים בתחום הארגונומיה ומניעת כאבים

פורסם בתאריך: 25.7.19 12:55

אם אתם עובדים במשרד, סביר להניח שיצא לכם לראות שולחנות עמידה ואפילו את הטרנד החדש של הליכון עם משטח למחשב. אבל מה עומד מאחורי התופעה? ואיך היא קשורה למונח ארגונומיה?

ארגונומיה או הנדסת אנוש, הוא תחום מדעי העוסק ביחסי הגומלין בין האדם לסביבה שלו. המטרה שלו? לשפר את נוחות המשתמש, לשמור על בריאותו ולהגביר את התפוקה בעבודה. לאחרונה, בעידן המסכים וחיי המשרד הנייחים שלנו, הארגונומיה מקבלת חשיבות ובאה לענות על הבעיות שמטרידות את רובנו: כאבים בפרק כף היד, בצוואר ובגב. אז איך אפשר לשפר, להקל ואפילו למנוע את הנזקים המצטברים?

דגש ציוד ארגונומי

חברה מומחית לארגונומיה המספקת פתרונות בהתאמה אישית לסביבת המחשב במשרד ובבית.

מקים החברה, רוני ארגמן, נמצא בתחום המחשבים כ-35 שנה, בעל הכשרה ממכללת וינגייט בתחום הנדסת גורמי אנוש וייעוץ ארגונומי. החברה מציעה סיוע אישי והנחייה מקצועית כיצד לשפר את הרגלי העבודה בסביבת מחשב יחד עם מגוון של מוצרים ארגונומיים ייחודיים המיועדים להקלת הכאבים ושדרוג איכות החיים בסביבת המחשב, במשרד או בבית.

עכבר מחשב שעוזר בהקלה על הכאבים. צילום: evoluent

עכבר מחשב שעוזר בהקלה על הכאבים. צילום: evoluent

מה הן הבעיות הנפוצות שאנשים מתלוננים עליהן?

"אנשים מגיעים בעיקר עם בעיות בשורש כף היד, בצוואר ובגב. עובדי משרד, אדריכלים, מעצבים ואנשי מקצוע העובדים עם תוכנות שמצריכות עבודה רבה עם עכבר או מקלדת ועבודה הדורשת דיוק רב, הם אלה המגיעים למצב שאינם מסוגלים להשלים יום עבודה יעיל ללא כאבים שפוגע באיכות חייהם גם מחוץ לשעות העבודה."

ממה נובעים הכאבים?

"הכאבים הם תסמינים של תנועות לא נכונות בשילוב של חזרה ואימוץ אזורים חלשים. ישיבה לא נכונה ועבודה לא נכונה עם הציוד: התאמת הגובה של מסך המחשב, התאמת המרחק מהמסך והמקלדת. אפילו טעויות כמו לעבוד עם עכבר כאשר האצבע באוויר, דבר העלול ליצור מיקרו טראומות. אזור הגיד כל הזמן מתוח והאזור נמצא במאמץ רב. סביבת עבודה לא נכונה, מידת כף יד, הכול צריך להיות מותאם למידות של המשתמש/ת."

ציוד מותאם למידות המשתמש. צילום: contour

ציוד מותאם למידות המשתמש. צילום: contour

על איזה פתרונות אתה ממליץ?

"בדגש ציוד ארגונומי אנחנו מציעים ייעוץ, הדרכה ומוצרים בהתאמה אישית הכוללים עכברים ארגונומיים המגיעים בזוויות שונות ועיצוב המותאם למידות כף היד השונות. לאחר מפגש ייעוץ עם הלקוח, רצוי ומומלץ להשאיל את הציוד לניסיון בסביבת העבודה האישית. החברה מתמחה בעכברים ארגונומיים ,מקלדות ארגונומיות, ציוד הגבהה וזרועות למסכים, הדומי רגליים ושולחנות עמידה פנאומטים וחשמליים. חשוב לציין שרכישת ציוד ארגונומי ללא ייעוץ והתנסות עלולה להסתיים בהוצאה כספית מיותרת." 

טיפים לסיום

"ישיבה בגובה נכון מול המסך ושימוש באביזרים מומלצים למניעת שלד/שריר כמו מגביה מסך, ג'ל למקלדת-משטח הגבהה לכף היד לפני המקלדת והדום לרגליים ש"מגביה" את הרצפה במידה והרגליים לא מגיעות נתמכות ברצפה. המלצות לעבודה עם מחשב יהיו 20 דקות בישיבה, לעמוד 8 דקות, ואז לזוז 2 דקות – כך ניתן למגר את הנזקים ולשמור על הבריאות בזמן העבודה.
"כמו כן, רכישות ציוד ארגונומי ללא ייעוץ והתנסות תגרום בדרך כלל להוצאה כספית מיותרת ולא תפתור את הכאבים, לכן כאשר שוקלים למצוא פתרון לכאבים חשוב להגיע למקום מוסמך ולבדוק את הבעיה באופן מקצועי".

כתובת: קריית ראשון, ראשון לציון
שעות: ימים א'-ה' בתיאום מראש
טלפונים: 052-2650518, 072-2306884

למעבר לאתר
אימייל

ציוד מחשבים ארגונומי לכל שימוש. צילום: kinesis

ציוד מחשבים ארגונומי לכל שימוש. צילום: kinesis


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר