הדמיות אדריכלות: הכירו את חברת דגם. קרדיט: רוני משיח, חברת פרפקט בילדינג בניה ויזמות בע"מ
הדמיות אדריכלות: הכירו את חברת דגם. קרדיט: רוני משיח, חברת פרפקט בילדינג בניה ויזמות בע"מ

הדמיות אדריכלות: הכירו את הפתרונות החדישים של חברת דגם

חברת 'דגם – ייצור במימד הבא' מייצרת מהפיכה בעולם המודלים התלת מימדים באמצעות טכנולוגיה סופר מתקדמת, המאפשרת להוזיל את עלויות הדגם במידה משמעותית לצד הצמדות מדויקת לתוכנית האדריכלית

פורסם בתאריך: 23.6.19 08:56

בשנים האחרונות, ועם תחילתה של המהפכה התעשייתית הרביעית, חלה קדמה אדירה בכל הקשור לעולם האדריכלי בכלל, וליישומים אדריכליים ובפתרונות מתקדמים וחכמים, בפרט.

אחת החברות המיישרת קו באופן בולט עם המהפכה התעשייתית ותנובותיה, היא חברת 'דגם – ייצור במימד הבא'. החברה נוסדה בידי אריה כץ ומאור אברג'יל, המגיעים מעולם הטכנולוגיה הרפואית, שהבינו כי לצד הדרישה הגוברת לייצור בתלת מימד, יש צורך חזק בהתאמת הטכנולוגיה לתחום העיסוק ולקיחת הטכנולוגיה הזו צעד נוסף, בכדי להוזיל משמעותית את המחירים לצרכן הסופי.

אריה כץ, מייסד 'דגם – ייצור במימד הבא', אומר: "אנחנו, מגיעים מרקע עסקי של פעילות בתחום המכשור הרפואי. במסגרת פעילותינו, ניסינו תמיד לאתר  טכנולוגיות ייצור מתקדמות ע"מ ליצור יתרון תחרותי. כך התוועדנו לטכנולוגית הדפסה בתלת מימד מתוך מטרה ליישם טכנולוגיה זו בייצור סדרתי לצורך מניעת פחת, חסכון בכח אדם ובתשומות ייצור,  והרחבת אפשרויות היישומים שלא ניתן ליישמם בטכנולוגיות ייצור אחרות".

"בשנים האחרונות, עסקנו רבות ביישומים שונים של טכנולוגיה זו וצברנו ידע רב בתחום. לנו ברור כי רצפות הייצור העתידיות (המסורתיות) יהיו מבוססות מכונות תלת מימד. מתוך תובנה זו, קיבלנו החלטה לקחת חלק פעיל ומוביל במהפכה התעשייתית המתרגשת עלינו וחיפשנו תחום בו אנחנו יכולים להביא לידי ביטוי את היכולות והידע שצברנו, להתבסס בו וממנו לשלוח זרועות לתחומים נוספים".

"בכדי לאמץ טכנולוגיה של תלת מימד בייצור תעשייתי סדרתי, יש צורף בפיתוח תהליך ייצור שהינו ייחודי וחד ערכי, לכל תחום ייצור (מוצר). מתוך התובנות הנ"ל ובשיתוף פעולה עם מהנדס כימיה, אשר בנוסף לעיסוקיו הנ"ל השלים באותם ימים את חוק לימודיו כאדריכל, נחשפנו לצורך הקיים בתחום של מודלים אדריכליים. כיום, הכנה של מודל, בשיטה המסורתית, מבוססת על עבודת יד, CNC , חיתוכים והרכבות ידניות, דבר המייקר מאוד את המודל והופך את המחיר ללא ריאלי ללקוחות קצה פרטיים".

" בבואנו לפתח את תהליך הייצור הגדרנו ראשית, את מחיר המטרה ובהינתן מחיר המטרה, תרנו אחרי טכנולוגיות וחומרי גלם אידאלים שיתאימו לכך. סביב אלו, פיתחנו תהליך ייצור ומכונות מותאמות".

דגם – ייצור בממד הבא. מזמין העבודה: מסטר נדל"ן

דגם – ייצור במימד הבא. מזמין העבודה: מאסטר נדל"ן באר שבע

ומה השגתם באמצעות הטכנולוגיה החדשנית?

"בהתבסס על תהליך הייצור שפיתחנו, אנחנו מסוגלים להדפיס מודלים פיזיים מושלמים במגוון צבעים וחומרים ובכל קנה מידה מבוקש, המדמים את חומרי הבניה הטבעיים (עץ, אבן, בטון, מתכת, אלומיניום וכו'). המודלים הצבעוניים שלנו מהווים הדמיה מלאה לאלמנט המתוכנן, וכל זאת בלוחות זמנים קצרים ובמחיר דומה להדמיה ממוחשבת".

מהם היתרונות שמספק דגם התלת מימד שלכם לאדריכל, מלבד המחיר?

"חלק משמעותי בעבודתו של אדריכל, הוא לעשות תיאום ציפיות מול לקוחותיו לגבי תכנון המבנה. ב- 20 השנים האחרונות, בשל המחיר היקר של מודל פיזי, התפתח מאוד תחום ההדמיות הממוחשבות. כיום, 100% מהתוכניות האדריכליות מגובות בהדמיה ממוחשבת, ברמה כזו או אחרת. שימוש בהדמיה לא בהכרח מספיק ולעיתים עשוי להטעות עין לא מיומנת וליצור רושם מוטעה בנוגע לגודל של חללים מסוימים לעומת מודל פיזי המותאם לחלוטין לפרופורציות בפועל, כולל הריהוט .

דוגמה טובה לכך, היא לקוח פרטי שהזמין מודל על אף שקיבל מהאדריכל שלו הדמיה מלאה. אחת הדרישות שקיבלנו מהלקוח הייתה למקם מיטה זוגית בכל חדר ילדים. בהדמיה זה נראה הגיוני, אבל הפרופורציות האמיתיות לא השאירו מקום בחדרים. הם הבינו שהחדרים קטנים מדי וביצעו התאמות לתוכנית. מהלך זה חסך להם כסף רב לעומת מצב בו היו נאלצים לבצע התאמות תוך כדי בניה".

ואתם החברה היחידה שמספקת מודלים במחירים הללו?

"בהחלט. גם בארץ וגם בעולם, אין לנו מתחרים. יש לא מעט חברות טכנולוגיות שמתיימרות להדפיס מודלים אדריכליים אבל לא במחירים, בגדלים ובאיכויות שלנו! יזמים וקבלים קטנים , כמו קבלני תמ"א  לדוגמה, שנתח הרווחים שלהם קטן, לא יכולים להרשות לעצמם מודל יקר כמו שחברות גדולות יכולות, אצלנו הם יכולים להרשות לעצמם, בגלל המחיר הנגיש, שמתאים אפילו לכיס של לקוח פרטי".

"דגם – ייצור במימד הבא"

כתובת המשרדים: חממה טכנולוגית שער הנגב

טלפון: 03-9440771

מעבר לעמוד הפייסבוק

דגם – ייצור בממד הבא. מזמין העבודה: מסטר נדל"ן

דגם – ייצור במימד הבא. מזמין העבודה: מאסטר נדל"ן באר שבע


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר