יומיים לאחר שהובא למנוחות: סימני חפירה בקברו של סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל

דובר צה"ל הודיע כי לאור האירוע, הוחלט שעוד הלילה תתבצע אטימה של הקבר, וכי עד לסיום התהליך תועמד שמירה של חיילי חטיבת גולני בבית העלמין בבאר יעקב. ארגון זק"א: "מזועזעים מהמעשה הנפשע"

פורסם בתאריך: 14.5.20 21:55

יומיים לאחר שנטמן בבית העלמין בבאר יעקב התגלו סימני חפירה על חלקת הקבר של לוחם גולני, סמל-ראשון עמית בן יגאל ז"ל, בבית העלמין הצבאי ביישוב.

דובר צה"ל הודיע הערב כי "המשפחה עודכנה באופן מיידי ואביו הגיע לבית העלמין מלווה בגורמי הצבא. נציגי הרבנות הצבאית הגיעו למקום וידאו כי כבוד המת לא חולל".

עוד נמסר כי צה"ל והמשטרה ימשיכו לבחון את נסיבות המקרה, וכי לאור האירוע, הוחלט כי הלילה תתבצע אטימה של הקבר, ועד לסיום התהליך תועמד שמירה של חיילי חטיבת גולני באזור בית העלמין.

"יש לגנות בתוקף כל פגיעה בכבוד חללי צה"ל. צה"ל ומשטרת ישראל פועלים לחקירת האירוע ובירור הנסיבות", כך נמסר מדובר צה"ל.

 

ארגון זק"א הודיע הערב כי הוא "מביע את הזדעזותו על המעשה המחפיר של חילול קברו הטרי של לוחם גולני עמית בן יגאל הי"ד בבית העלמין הצבאי בבאר יעקב".

ברהנו טגניה דיווח ב-N12 כי "גורמי משטרה המעורים בחקירת השחחת קברו של עמית בן יגאל ז"ל, סיפרו: 'הקפיצו בלשים וכוחות גדולים של המשטרה, החלו בסריקות ובחיפוש אחר מצלמות אבטחה. הקפיצו מיד צוות של מז"פ שהחל לחפש ממצאים'". עוד הוסיף כי לפי הגורמים, קיימת באזור היסטוריה של אנשים מעורערים בנפשם שמסתובבים בבתי העלמין ומעת לעת גם משחיתים קברים.

יהודה משי זהב יו"ר זק"א, מסר: "כל פגיעה בכבוד המת הינו מעשה נפשע. ופגיעה בכבוד המת של חלל צה"ל שנרצח על קידוש השם בהגינו על עם ישראל היא חמורה פי כמה וכמה. אני בטוח שצה"ל ומשטרת ישראל עושים הכל לחקירת האירוע החמור".

ראש מועצת בער יעקב ניסים גוזלן, מסר: "כשהגעתי לחלקת הקבר הטרייה נחרדתי לגלות את סימני החפירה במקום. לאחר שהגיעו גורמי המשטרה וצה"ל, הזעקנו למקום את אביו של הלוחם המנוח, ברוך שיבדל"א. למרבה המזל לא התגלה שום חילול של כבוד הנפטר".

"הוחלט לפעול מידית ולמלא את חלקת הקבר בבטון שימנע הישנות של מקרה כזה.
בנוסף הוריתי על הצבת מאבטחים בחלקה הצבאית. גורמי הצבא גם הם החליטו להציב חיילי גולני שישמרו על חלקת הקבר וגם משטרת ישראל הציבה מצידה אבטחה במתחם בית העלמין".

"בשם מועצת באר יעקב ובשמכם, תושבים יקרים, אני שולח חיבוק לברוך ונאוה הוריי הלוחם ולבני משפחתו".

 

סמ"ר עמית בן יגאל ז"ל, לוחם בסיירת גולני בן 21, אמור היה להשתחרר בעוד כחודש. הוא נהרג כתוצאה מהשלכת אבן על ראשו במהלך פעילות מבצעית למעצר חשודים בכפר יעבד, במרחב החטיבה המרחבית מנשה.

עמית ומשפחתו מוכרים היטב בבאר יעקב, והוא בן יחיד להוריו. רק באחרונה, ב-27 באפריל, העלה אביו ברוך פוסט שלאחר האסון הכבד, מעלה הקשר מצמרר. ליד תמונתו של עמית מצדיע, כתב האב ברוך "שהאל ישמור אותך ואת כל חיילי ישראל".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר