גן ילדים פעוטון
צילום אילוסטרציה: shutterstock

מי דואג לצהרונים ולגנים הפרטיים שספגו מכה כלכלית קשה?

יו"ר ועדת החינוך בבאר יעקב טלילה מזרחי ובעלת הצהרון מירי אלבחרי, יוצאות למאבק להשבת פעילות הצהרונים והגנים הפרטיים

פורסם בתאריך: 5.5.20 15:01

טלילה מזרחי, יו"ר ועדת חינוך בבאר יעקב שמתחה ביקורת על מתווה משרד החינוך לקראת פתיחת בתי הספר לחלק מהתלמידים, פתחה במאבק לתמיכה בצהרונים הפרטיים, יחד עם מירי אלבחרי, בעלת צהרון פרטי ביישוב.

"כבעלת צהרון פרטי גדול ביישוב, מצאתי את עצמי אבודה ביום אחד. סגרו לנו את העסק, את מקור הפרנסה העיקרי שלנו, ללא צפי למועד חזרה. לא ברור אם וכאשר נחזור, איך אנחנו אמורים לעשות זאת", טוענת אלבחרי.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


"אף אחד לא לוקח את הצהרונים הפרטיים בחשבון כחלק ממערכת החינוך היישובית או הארצית. אנחנו קיימים בעיקר בזכות העובדה שאנו נותנים שירות טוב יותר והרי ההורים בחרו בנו בזכות ולא בחסד. אנחנו עסקים חוקיים ועצמאיים שמשלמים כספים רבים למדינה מדי חודש, אך המדינה בוחרת להתעלם מאיתנו כעסק ועוד יותר – כמוסד חינוכי משלים. מטילים עלינו הגבלות חסרות הגיון וללא הסתכלות על הפן הכלכלי הכרוך ביישומן או הפן המעשי ליישום בפועל בשטח. אף אחד לא חושב להעביר מתווה או הנחיות ברורות כיצד יש לבצע את הדברים, על מנת שלא נהפוך עבריינים".

"הצהרונים והגנים הפרטים, נחשבים עסק לכל דבר שחטף מכה כלכלית חזקה, ובנוסף הם למעשה מוסד חינוכי בלתי פורמאלי", אומרת מזרחי, "גם אצלנו בבאר יעקב ניכרת ונשמעת זעקתם כלפי משרדי הממשלה ומקבלי ההחלטות. סוגרים לנו את הדלת ולא מספקים חלופות או מודל עבודה ראוי שיאפשר חזרה לשגרה".

היא מוסיפה כי "המצב הבלתי נסבל הזה מתבטא בנזקים כלכליים כבדים שעלולים להוביל לפשיטות רגל ולסגירת העסקים. יש כאן מגפה –הבנו, קבעתם שנהיה בעוצר – קיבלנו, אבל חייבים לתת את הדעת למחיר הכלכלי, הרגשי, החברתי והנפשי. כל המצב הזה של ניסוי ותהייה גורם לנו התושבים בעלי העסקים לשלם מחיר כבד ואם להתמקד בצהרונים – מצב זה מקטין ומצמצם את חופש הבחירה של ההורה בבחירת מסגרת לילד שלו. מעבר לכך, בהעדרם של הצהרונים – לא יוכל ההורה לשוב לעבודתו באופן שגרתי ושוטף".

אז מה את מציעה?

"אני קוראת לכל בעלי הצהרונים הפרטיים להתכנס יחד, לפתח מודל עבודה ולהציע אותו למקבלי ההחלטות. בנוסף, חובה להקים קול צעקה מול מקבלי ההחלטה באמצעות התקשורת".

בינתיים, כדי לנסות להשפיע יופץ בימים הקרובים מסמך לבעלי צהרונים הפרטיים ברחבי הארץ, עם הצעה למתווה לחזרה לשגרה שישלח גם למשרד החינוך. את ההצעה יכינו מזרחי ואלבחרי.

"כיו"ר ועדת החינוך אני מקבלת פניות רבות מבעלי צהרונים שמבקשים סיוע מהמועצה. אבל המועצה אינה הכתובת ולא יכולה לקבל החלטות", מסבירה מזרחי.

 


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר