בעקבות החזרה ללימודים בבאר יעקב: "עושים ניסוי על חשבון בריאות הילדים"

גם יו"ר ועדת החינוך ביישוב, חברת המועצה טלילה מזרחי, מותחת ביקורת על מתווה משרד החינוך והחזרתם של תלמידי א'-ג' ו-י"א-י"ב לבתי הספר. ראש המועצה מרגיע ומבהיר: "בתי הספר עברו חיטוי ותיערך מדידת חום בכניסה למוסדות החינוך"

פורסם בתאריך: 2.5.20 13:09

גם בבאר יעקב נשמעת ביקורת נוקבת על מתווה משרד החינוך לקראת החזרה ההדרגתית לבתי הספר.

לאחר שהחליטה הממשלה על חזרתם של תלמידי כיתות א'-ג' ו-י"א-י"ב, ברשויות המקומיות מתחו ביקורת על היעדר היערכות. זאת, לאחר שהוחלט ברגע האחרון כי בנוסף לתלמידי א'-ג'  יחזרו לבתי הספר גם תלמידי י"א-י"ב. התוצאה: בחלק מהרשויות המקומיות לא מתכוונים להחזיר לבתי הספר את תלמידי התיכון, וישנן גם רשויות שהודיעו כי לא ייפתחו כלל את בתי הספר.

בבאר יעקב יחזרו התלמידים ללימודים על פי החלטת הממשלה, לאחר שראש המועצה ניסים גוזלן וסגנו ג'יקי גונגרדי שמחזיק בתיק שפ"ע, הודיעו כי צוותי שפ"ע פעלו לחיטוי מוסדות החינוך והתאמתם לחזרה הדרגתית לשגרה, יחד עם אימוץ נוהלי חיטוי והיגיינה שהועברו לצוותי חינוך ולהורים.

יחד עם זאת, נותרו לא מעט בעיות לא פתורות במתווה משרד החינוך. אחד הקולות הבולטים בבאר יעקב נגד החזרה ללימודים, הוא של חברת המועצה שמשמשת כיו"ר ועדת החינוך ביישוב, טלילה מזרחי.

"משרד החינוך איבד את דרכו ונוהג בחוסר שיקול דעת ובחוסר מקצועיות", אומרת מזרחי מורה ובעלת מרכז למידה. "במקום להתוות דרך ומסלול ברורים, ארוכי טווח עם מינימום סיכוני הידבקות, משרד החינוך יוזם מתווה ללא זמן ההערכות ראוי המאפשר הגדרת נהלים, הכנת צוותים, חיטוי והתאמה בשטח. עושים ניסוי על חשבון בריאות הילדים, משפחותיהם והצוותים החינוכיים".

מזרחי מותחת ביקורת גם על הלמידה מרחוק. "אמרו לנו בחודש האחרון לשבת בבית ומשרד החינוך שהבין שעליו לספק מענה חלופי ולכן בתוך כשבוע וחצי פתח מערך של למידה מקוונת צולעת ומקרטעת לתלמידים", היא אומרת, "הורים ותלמידים רבים לא הבינו איך להתחבר לשיעורים, להיכנס לאתרים. זאת, כאשר למשפחות רבות הייתה מצוקה אמתית עם היעדר מחשבים".

מזרחי מוסיפה כי מתווה משרד החינוך אינו נותן מענה אמיתי להורים שמבקשים לחזור לעבודה. זאת, בהיעדר צהרונים ומעונות שיום שבשלב זה הוחלט שלא להחזיר לפעילות. "החזרה היא שלושה ימים בשבוע בלבד", היא אומרת, "שלושה ימי למידה ושלושה ימי שהות בבית אינם מאפשרים פיקוח ובקרה וזה עלול להגביר את ההדבקה. כאשר גם בנושא הזה מגלגלים את האחריות על ההורים ודורשים מהם הצהרת בריאות. זה יוביל לגל הידבקות בקורונה".

 

על אף הקשיים ראש המועצה ניסים גוזלן, קיבל את החלטת הממשלה לפתוח מחר את בתי הספר לכיתות א'-ג' ו-י"א-י"ב, אולם לאחר היערכות מקיפה שנעשתה ביישוב. "לפני עשרה ימים התקיימה ישיבת היערכות לחזרה לבית הספר עם מנהלות בתי הספר ומנהלי אגף החינוך לחזרה ללימודים לאחר יום העצמאות", מסר גוזלן, "כל צוות כוח אדם במערכות החינוך חזר כדי לעמוד באתגר הזה: מלבד צוות ההוראה חזרו המזכירות, סייעות, שומרים ואבות הבית. המורים של הכיתות הגדולות ילמדו את השכבות הקטנות ולאחר מכן בהמשך היום יערכו לימודים מקוונים מרחוק לכיתות האם שלהם בזום".

עוד הוסיף כי "למרות שמשרד הבריאות אינו דורש חיטוי, אגף השפ"ע נערך לקליטת התלמידים בבתי הספר על ידי חיטוי וניקוי הכיתות, חצרות, חדרי השירותים וכל מרחבי בית הספר. כמו כן, בכניסה לבתי הספר ימדד חום לכל נכנס, וברחבי בית הספר יהיו עמדות לחיטוי הידיים. בנוסף, מנהלות בתי הספר יסבירו על קוד התנהגות. אני מודה לכל עובדי המועצה על ההירתמות המיידית בתקופה זו".

גוזלן התייחס גם לסוגיית ההסעות ומסר: "בשלב ראשון לא יהיו הסעות, המרחק בין השכונות לתיכון אינו גדול כל כך , הורים יסיעו או שהתלמידים ילכו ברגל".

"בעת הזאת נדרשת מנהיגות על מנת להחזיר את המשק לשגרה ככל שניתן תחת הקפדה על נהלי משרד הבריאות. אנא הקפידו על ההנחיות", סיכם.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר