עינב שכטר רצה מרתון
עינב שכטר

רצה למרחקים ארוכים: חולת האפילפסיה מבאר יעקב כובשת את מסלול המרתון

למרות מחלתה, עינב שכטר בת ה-30 כבר עברה בהצלחה את ריצת המרתון הראשונה שלה בתוצאה מרשימה: 4 שעות ו-7 דקות

פורסם בתאריך: 27.2.20 16:33

למרות מחלת האפילפסיה, עינב שכטר מתאמנת בקבוצת ריצה וכבר עברה בהצלחה את ריצת המרתון הראשונה שלה בתוצאה מרשימה: 4 שעות ו-7 דקות

לפני כשנתיים וחצי נשאבה עינב שכטר בת ה-30 לעולם הריצה, שמאז הפך כבר לחלק בלתי נפרד מחייה. מאז, היא לא עוצרת וכבשה לפני כחודש את מסלול מרתון טבריה, שכלל ריצה של 42 קילומטרים ב 4 שעות ו-7 דקות – זמן מצוין להתנסות ראשונה באתגר הקשה. כל זאת, למרות העובדה שהיא נוטלת תרופות באופן קבוע בגלל מחלת האפילפסיה בה לקתה.

מתי אבחנו אצלך את מחלת האפילפסיה?

"אני מאובחנת מגיל 17. הייתי ילדה בריאה לחלוטין ואין לנו במשפחה היסטוריה של המחלה. לאחר לילה ללא שינה של הכנות לפעילות מחנה קיץ בצופים, הבוקר התחיל רגיל ופתאום נכנסתי למצב של פרכוסים שלוו בהוצאת קצף מהפה ונשיכת הלשון. לאחר סדרת בדיקות כאשר לא ידעו מה הסיבה, קיבלתי התקף נוסף ולאחריו – אובחנה אצלי אפילפסיה ברמה קלה. מאז, אני נוטלת כדורים באופן קבוע בכל יום".

כמה זמן את בתחום הריצה?

"אני מתאמנת אצל אבי דקל בקבוצת הריצה המקצועית שלו כבר שנתיים וחצי. התחלתי את תחביב הספורט בסטודיו של רון תורגמן עם אימונים פונקציונליים ולפני שנתיים וחצי, תחום הריצה קסם לי. מאז, אני שם".

 

הסיבה העיקרית בגללה הצטרפה עינב לתחום הריצה היא גם בגלל תופעת בריחת הסידן הנגרמת מהתרופות אותם היא נוטלת. עינב הבינה שריצה משפרת ומונעת את התופעה הלא בריאה הזו.

מאז כאמור, היא מתאמנת בקבוצת הריצה של אבי, השתתפה במרוצים שונים וביניהם – מרוץ באר יעקב בו קטפה את המקום הראשון בריצת 5 ק"מ. אלא שההישג הגדול ביותר שלה היה עד עתה במרוץ טבריה ואחריו, השתתפות במרוץ תל אביב לאורך 21 ק"מ.

"בזכות אבי, שהוא כבר מעבר למנטור ומנחה קבוצה שהפכה ממש למשפחה, לא הייתי רואה את עצמי מצליחה במרוצים. זה בעיקר בזכות התמיכה של אבי שבנה לנו לוח זמנים מטורף, החל מתזונה ועד לרזולוציה של אימונים שבועיים".

האם בגלל האפילפסיה האימונים שלך שונים?

"ממש לא, האימונים אצלי הם כמו אצל כולם. שום דבר לא מגביל אותי מלבד להקפיד על שינה טובה ולא להתיש את עצמי יותר מדי. חשוב לי לציין שהמחלה הזאת לא מגבילה בכלום. כל אחד יכול לעשות ספורט כמובן – בהתאם למצבו ורמת המחלה שלו".

ומה השאיפה הבאה שלך בתחום?

"השאיפה שלי מוגדרת וברורה: להגיע למרתון בחו"ל".

עינב שכטר מבאר יעקב על מסלול הריצה

אבי דקל, מאמן קבוצת הריצה של עינב, מוסיף כי "עינב היא מתאמנת רצינית וחדורת מטרה שלא מפספסת שום אימון ומבצעת תמיד את שיעורי הבית הניתנים לה. לפני כשנה היא אף מונתה כעוזרת מאמן ומפרגנת לכולם תמיד. ההתמדה והנחישות הם מאפייני האופי המרכזיים אצלה ולכן, היא צולחת כל אתגר בהצלחה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דקלה

    אלופה שלנו. איזו גאווה את. אוהבת אותך וגאה בנחישות שלך!!!! דוגמא ומופת וחדורת מטרה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר