תוכנית מתאר באר יעקב
צילום: אבי דביר

אושרה תוספת של 7,700 יחידות דיור בבאר יעקב – אבל עם תנאי

הוועדה המחוזית אישרה את תוכנית המתאר שתתן מענה לכ-85 אלף תושבים, אולם הציבה תנאי מקדים

פורסם בתאריך: 24.2.20 14:58

אושרה תוכנית המתאר ל-7,700 יחידות דיור נוספות בבאר יעקב. המשמעות: מתן מענה להיקף של כ-85 אלף תושבים ביישוב. התוכנית אושרה על ידי הוועדה המחוזית, שהציבה גם תנאי למימוש התוכנית.

באר יעקב בדרך להיותה עיר בישראל. זאת, לאחר שהוועדה המחוזית מרכז אישרה למתן תוקף את תוכנית המתאר המקומית, שמשתרעת על שטח של 9,500 דונם, כולל תוספת חלקים ממחנה צריפין וכוללת תוספת של 7,700 יחידות דיור.

לפי הצפי, יחידות דיור אלו ייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של כ-85 אלף תושבים. כמו כן, התוכנית מקצה כ-650 אלף מ"ר עבור שטחי ציבור, 1,066 דונם עבור  שטחים פתוחים וכן – כוללת הקמת איצטדיון כדורגל חדש. יצוין, כי כיום באר יעקב מוגדרת מועצה מקומית בשפלה וממוקמת בסמוך לראשון לציון, נס ציונה ורמלה. היישוב מונה כיום כ-26 אלף תושבים.

אבל יש תנאי לתוכנית: הוועדה המחוזית קבעה כי התנאי לתוספת יחידות דיור חדשות הוא קידום הקו החום של הרכבת הקלה או מסלול המטרו.

כאמור, התוכנית כוללת תוספת של 7,700 יחידות דיור שיתווספו ל-19,300 יחידות דיור שכבר אושרו, מרביתן בתחום מחנה צריפין המתפנה. בסך הכל מדובר בתוספת של 27 אלף יחידות דיור שייתנו מענה להיקף אוכלוסייה של כ-85 אלף תושבים.

בנוסף ליחידות הדיור, התוכנית מקצה את היקף השטחים הציבוריים הדרושים עבור מוסדות ציבור בהיקף של 650 אלף מ"ר שטחים פתוחים. בתוכם נכללים פארק עירוני חדש בהיקף של 1,066 דונם, ומבנים כלל עירוניים לרבות בית עירייה, אצטדיון כדורגל ומגרשי ספורט. כמו כן, התוכנית קובעת את רחוב נעמי שמר כרחוב העירוני הראשי לעיר החדשה, באר יעקב. הרחוב יתאפיין בעירוב שימושים של מגורים, מסחר ותעסוקה ובנייה לגובה לכל אורכו.

תוכנית מתאר לתוספת יחידות דיור באר יעקב

צילום: שמעון מלול

 

בהחלטה התייחסה הוועדה לאפשרות לתוספת זכויות בנייה, על רקע התכנון המתהווה למערכות הסעת המונים וקידום תכנית המתאר הארצית למטרו. הוועדה ציינה כי היות והקמת הקו החום של הרכבת הקלה עדיין מוטלת בספק ומיקומן של תחנות המטרו עדיין אינו ידוע בוודאות, אין מקום בעת הזו להעצים זכויות במסגרת התוכנית הכוללנית. ככל שתהיה ודאות בדבר ביצוע הקו החום או מטרו, ניתן יהיה לקדם תוכניות לתוספת זכויות ושימושים לאורך ציר הרק"ל וסביב תחנות המטרו. זאת, ללא שהתוספות יהוו סתירה לתוכנית זו.

מתכנן מחוז מרכז גיא קפלן, מציין כי "אישור תוכנית מתאר לבאר יעקב, מקשרת בין כל חלקי העיר החדשים והוותיקים על ידי ציר תחבורה ציבורית והופכת את הישוב מסמי-כפרי ליישוב עירוני בעל פוטנציאל פיתוח כלכלי ואורבני איכותי. התוכנית נתנה דגש להמשך פיתוח מעבר לתוכנית המתאר בצורך בקיום תחבורה ציבורית רבת קיבולת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר