נפתח מחדש סניף בני עקיבא בבאר יעקב: "התרגשות עצומה"

לאחר מאמצים רבים והתגייסות כוללת של תושבים עם רצון טוב בראשות אליהו מושייב, קם מחדש סניף בני עקיבא בבאר יעקב

פורסם בתאריך: 4.12.19 16:46

בני עקיבא היא תנועת נוער ציונית דתית בינלאומית הדוגלת בערכי תורה ועבודה שחרטה על דגלה שני ערכים מרכזיים: חינוך דור נאמן ומסור לעמו, תורתו, וארצו וחינוך להגשמה אישית של רעיון "תורה ועבודה".

התנועה מחנכת את חבריה לחיי תורה שלמים, לאהבת העם, אהבת ארץ ישראל ומדינת ישראל ולמילוי תפקידים חלוציים בבניינה ובהתפתחותה החומרית והרוחנית, לקראת הגשמת החזון של מדינה יהודית הבנויה על אישיות התורה והמסורת.

בבאר יעקב היה קיים מפעל ציונות דתית משמעותי שכלל את סניף בני עקיבא, שפעל במשך שנים רבות. במהלך העשור האחרון – הוא הלך ודעך משלל סיבות.

בשנים האחרונות החל לפעול אליהו מושייב להחזרת הציונות הדתית למעגל החיים של הציבור שמנהל את אורח חייו בסגנון זה ומתוך המחסור שהיה – החליט להקים את סניף בני עקיבא מחדש לדבריו, "למען ילדי באר יעקב".

הליך ההקמה היה לא פשוט: נדרש לאתר מקום מגורים לבת שירות לאומי שתנהל את הסניף, תקן שירות לאומי לבת השירות, מקום לפעילות הסניף תקציב לפעילות ועוד.

בפניה ראשונה שנעשתה לרשות המקומית ניתנה ברכת הדרך להקמה. בסיוע רכז המחוז מבני עקיבא וארגון השירות הלאומי אושרו מגורים לבת שירות הלאומי ברמלה השכנה, התקן אושר ואויש כשילוב בין סניף בני עקיבא ובית הספר הממ"ד רשב"י.

בני עקיבא

בפניה לקהילה ההודית החמה לקיים את פעילות הסניף באולם הצמוד לבית הכנסת, הקהילה אישרה את הפעילות ומארחת את הסניף ברוחב לב חם ומחבק ועל כך – כלל ההורים והילדים מוקירים תודה וברכה.

 

 

בתחילת הדרך של הסניף גויסו תרומות לתקציב השוטף של הפעילות, והייתה התגייסות של משפחות רבות מקרב הורי החניכים ובעלי עסקים לסיוע בכל צורך שהתעורר.

ואז, לאחר סיור בבאר יעקב ניתנה ברכת הדרך לפתיחת הסניף. מושייב: "ההתרגשות הייתה עצומה בקרב הילדים וההורים, ומספר החניכים הלך וגדל משבוע לשבוע. המדריכים בסניף סוחפים אחריהם את הילדים המגיעים לפעילויות הקבועות וחשוב לציין שחלק מהמדריכים לא גרים בבאר יעקב ומגיעים ממודיעין , לוד, נוף איילון ומזכרת בתיה. זאת, מתוך תחושת שליחות עצומה ולאחר יום לימודים, להקניית ערכים של תורה ועבודה מתוך תחושת שליחות עצומה למען עם ישראל. הם נותנים מעצמם מעל 100% למען ילדי באר יעקב. הקשר והחיבור בין הילדים למדריכים מדהים ובחלק מהבתים, המדריכים הפכו להיות בני בית ודמות להשראה עבור הילדים. המדריכים פועלים ביצירתיות עצומה ומרתקים את הילדים למרות הקושי בקיום פעילות במבנה לא קבוע וחוסר תקציב".

הפעילות הקבועה מתקיימת בסניף בימי שלישי ושבת, מועברות פעולות על ערכי הקבוצה, התורה, ארץ ישראל ועוד. הפעולות מועברות על ידי מדריכים- נערים ונערות מכיתות י'-יא'. הפעולות מחולקות על פי קבוצות גיל, החל מכיתה ג' ועד כיתה ט'. כיום, משתתפים בפעילות השוטפת בסניף כ-60 ילדים. בנוסף לפעולות, קיימים בסניף צוותים נוספים כיתות י' – יב': צוות נחשון-שאחראי על ההתנדבות בסניף. צוות ארגון: שאחראי על ארגון ותפעול הסניף. במקום נוכחת גם בת שירות – הקומונרית, המנצחת על כל המתרחש בסניף וסביב הסניף נרקמת קהילת משפחות שפועלת יחד בערבות הדדית למען היישוב, ומשתתפת בפעילויות משפחתיות.

בהזדמנות זו, כולם מוזמנים לאירוע "שבת ארגון" המרכזי במוצ"ש במגרש המתנ"ס החל משעה 18:30 ההבטחה של המארגנים: "יהיה מעניין". פרטים, אצל הקומונרית, 054-2097177.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר