באר יעקב 1687 רונן כליה
צילום: באדיבות המשפחה

"עזרו לנו להציל את בעלי ואב ילדיי"

אלה ליפשיץ מבאר יעקב יצאה בקריאה נרגשת לעזור לבעלה רונן, שסובל ממחלת כליות קשה וזקוק בדחיפות לתרומת כליה

פורסם בתאריך: 16.10.19 14:09

הביטוי 'רעם נפל ביום בהיר' מתאר בדיוק את הרגשתו של רונן ליפשיץ בן ה-41, נשוי ואב לשלושה מבאר יעקב, לפני כחצי שנה, ברגע שבו קיבל את הבשורה המרה שהוא סובל ממחלת כליות קשה וזקוק לתרומת כליה.


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החמות בראשון לציון? 

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה ראשון לציון" באייפון 

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת


במהלך החיפושים אחר תורם פוטנציאלי, אלה, אשתו של רונן לא איבדה עשתונות ופרסמה פוסט שבו היא יוצאת בקריאה נרגשת: "עזרו לנו להציל את הבעל והאבא שלנו, רונן, איש משפחה למופת. הוא זקוק להשתלת כליה באופן דחוף ולצערי, אני נבדקתי ואיני מתאימה".

רונן ואלה מתגוררים בבאר יעקב מאז שנת 2011 בשכונת צמרות המושבה. בני הזוג ליפשיץ היו למעשה מהתושבים הראשונים בשכונה, שזו הייתה עדיין בשלבי בנייה, ושלושת הילדים גדלו במקום.

רונן עובד כממונה בטיחות בעבודה, ובמסגרת תפקידו הוא אחראי על שמירת בטיחותם וגהותם של העובדים.

בשנים האחרונות הוא סבל מבעיה רפואית, ולפני כחצי שנה חלה החמרה משמעותית במצבו והרופאים בישרו לו כי תפקודי הכליות עומדים על 10 אחוזים בלבד ולכן יש צורך דחוף להתחיל בטיפולי דיאליזה בזמן המתנה להשתלת כליה.

"לצערנו, במשפחות שלנו לא נמצא תורם מתאים", מספר רונן. "אשתי נבדקה על מנת לתרום כליה, אך נפסלה בעקבות סיכון מוגבר לסוכרת. היא הציעה ניתוח בהצלבה של תרומת אונת כבד, אך תרומות כבד מתבצעות בזמננו רק מתורמים חיים ורק בין בני משפחה".

על מנת להציל את רונן, יש צורך בתורם אלטרואיסט (תורם לשם התרומה) בעל סוג דם A או O ולא משנה אם זה O+, אשר אין לו בעיות סוכרת או לחץ דם.

"תהליך התרומה כולל בדיקות רפואיות ראשוניות של לחץ דם, בדיקות דם ושתן וכן אולטרסאונד כליות ודרכי השתן, בדיקת סיווג רקמות, בדיקת נפרולוג, הערכה פסיכו-סוציאלית, ועדות ואישורים של רשויות המדינה", מסביר רונן. "התהליך נמשך מספר חודשים. תהליך לא קצר עם סיכון קטן אבל מנגד – הוא יכול להציל חיים".

איך אתה מרגיש בימים אלה?

"לא קל, ממש לא. אני עדיין עובד, אבל בשעות הערב אני כבר מותש ומתמוטט. לא יכול לעשות כלום יותר. כרגע אני מחכה בתור לביצוע הפיסטולה, שהיא ההכנה לטיפולי הדיאליזה.

"במסגרת זו, מבצעים ניתוח יום של חיבור עורק ווריד. החיבור הזה גורם להרחבת הווריד באופן שיכול לספק את כמות הדם הגבוהה, 300 מ"ל לדקה, הנחוצה לניקוי הדם בזמן חיבור למכונת הדיאליזה.

"את הדיאליזה אצטרך לעבור שלוש פעמים בשבוע, במשך ארבע שעות נטו בכל פעם שזה כשש שעות ברוטו כולל שקילות, מעקב וחיבור למכונה. בזמן ביצוע דיאליזה, יש מגבלות רבות – אסור לשתות הרבה מים, צריך לשמור על דיאטת דלת אשלגן וזרחן ויכול להיות שלא אצליח לעבוד במשרה מלאה כמו עכשיו".

רונן ממשיך לתאר את הטיפולים שהוא אמור לעבור עד מציאת כליה מתאימה. "את הדיאליזה יהיה עלי לעבור כל הזמן עד שיימצא תורם כליה. במציאות, 40% מחולי דיאליזה לא מצליחים להחזיק מעקב ונפטרים בזמן ההמתנה. הבדיקות של תורם הכליה נמשכות מספר חודשים על מנת לוודא שמי שתורם כליה – עושה זאת במצב בריאותי ונפשי תקין".

מה יודעים הילדים על המצב?

"הילדים שלנו הם בגילאי 11 שבע ושלוש. הבן הבכור מודע למצב בריאותי שלי ויודע שאנו, אשתי ואני, ממש הופכים עולמות על מנת למצוא תורם כליה ולשוב לבריאות איתנה".

אלה אשתו מוסיפה פנייה לקוראים: "אנא, עזרו לרונן שלי להמשיך לחיות. עזרו לו לשמור עליכם שתחזרו הביתה מהעבודה בשלום כל יום, להמשיך לגדל ולחנך את ילדינו, להמשיך לעזור לאימו-חמותי, להמשיך להיות לי לבעל ולילדים אב למופת, עיזרו לו ולנו להמשיך עוד הרבה שנים יחד".

כל המעוניין לעזור או לתרום, מוזמן להתקשר למספרים הבאים:  054-4743802, 054-7636373.      

 

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה ראשון לציון  כאן  והיו הראשונים לדעת

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. עצובה

    אבא שלי כבר 10 שנים עושה דאליזה !!! ועוד מלא שעדיין עושים , 4 ימים בשבוע , 6 שעות ולפעמיים קצת יותר . בדיקות ואפילו הסתבך הפיסטולה ! עליו עושים כתבה ? גם הוא אב ל3 בנות וכל המשפחה נשענת עליו כלכלית נפשית !!! אבא שלי לא שונה ממנו . זה,פשוט חוצפה גם אנחנו רוצים לחיות עם אבא שלנו ולמרות שאבא שלי חולה דיאליזה הוא עובדה במשרה מלאה !!!! אפילו בלילות !!!! לא מ8 עד 4 !! אשכרה כל יום כל היום !!!!! גועל נפש אז למה לאבא שלי אתם לא עוזרים ועושים כתבה ?!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה ראשון לציון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר